تناقضات رسانه و خانواده تأثیرگذاری فعالیت‌های تربیتی مدارس را کاهش می‌دهد
کد خبر: 3501894
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
شکوهی:

تناقضات رسانه و خانواده تأثیرگذاری فعالیت‌های تربیتی مدارس را کاهش می‌دهد

گروه جامعه: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش معتقد است تناقضات موجود در رسانه‌های دیداری و شنیداری و حتی خانواده‌ها تأثیرگذاری فعالیت‌های تربیتی مدارس را کاهش می‌دهد.

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در ارزیابی میزان تطبیق روش‌های تربیتی در مدارس با مؤلفه‌های تربیت اسلامی گفت: آنچه در این زمینه صورت می‌گیرد در راستای مبانی دینی است اما برای به روز کردن روش‌های تربیتی همگام با توصیه‌های دینی باید گام‌های جدی‌تری برداریم.

وی آسیب شناسی در زمینه تحقق تربیت اسلامی را نیازمند بررسی مؤلفه‌های مختلفی همچون تعدد مراکز تصمیم گیری دانست و گفت: اگرچه تأثیرگذارترین حوزه، آموزش و پرورش است اما دانش‌آموز نهایتا یک چهارم وقت خود را در مدرسه سپری می‌کند و تناقضات موجود در رسانه‌های دیداری و شنیداری و حتی خانواده‌ها تأثیرگذاری فعالیت‌های تربیتی مدارس را کاهش می‌دهد.

شکوهی تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور را حرکت ارزشمندی دانست که نیازمند تعیین زیرنظام‌ها، تأمین اعتبارات، مشخص شدن حوزه مسئولیت‌ها است و گفت: در این صورت می‌توان گام‌های ارزشمندتری در زمینه تحقق تربیت اسلامی به صورت علمی و کارآمد برداشت.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ایجاد تغییرات در کتب درسی را از جمله گام‌هایی برشمرد که در زمینه تحقق تربیت اسلامی طی سال‌های اخیر برداشته شده است و گفت: نماینده معاونت پرورشی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی بر روند استفاده از مباحث ارائه شده در تألیف کتب نظارت دارد.

وی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اداره کل امور تربیتی و مشاوره را بازنگری فعالیت‌ها و طرح‌های معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: قاعدتا در این زمینه با حذف و اضافه روبرو خواهیم بود.

captcha