بنیاد نخبگان، حافظان و قاریان قرآن را کنار گذاشته است
کد خبر: 3502013
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
سلطانی‌نژاد:

بنیاد نخبگان، حافظان و قاریان قرآن را کنار گذاشته است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رتبه اول رشته حفظ مسابقات بین‌المللی قرآن و دارنده مدرک درجه یک حفظ قرآن ضمن گلایه از کم‌توجهی به حافظان قرآن در برابر قاریان از سوی نهادهای مسئول اظهار کرد: بنیاد نخبگان، قاریان و حافظان را به راحتی کنار گذاشته است و متأسفانه هیچ کسی نیز اعتراضی نمی‌کند.

هاشم سلطانی‌نژاد، حافظ کل قرآن از استان کرمان و رتبه برتر سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم(1392) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برخی افراد نسبت به امتیازاتی که به برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن می‌رسد، اعتراض می‌کنند و باید به این افراد گفت به جای اینکه دنبال این باشید که بگویید، چرا به نفر اول مسابقات بین‌المللی امتیاز داده شده است به دنبال ایجاد وحدت رویه بین قرآنیان باشید و تلاش کنید تا قرآنیان را به هم نزدیک کنید تا کارهای قرآنی رشد و توسعه پیدا کند.
وی افزود: در حالی که برخی معتقد هستند دلیلی ندارد، امتیازات ویژه‌ای به برگزاری مسابقات قرآن داده شود، اما واقعیت این است که سیستم مسابقات قرآن در ایران به این شکل است که باید سال‌های سال زحمت بکشی تا در کشور دیده شوی و زمانی که رتبه کشوری یا بین‌المللی آوردی و دیگر حق شرکت در مسابقات را نداشتی برای همیشه از صحنه حذف می‌شوی.
سلطانی‌نژاد یادآور شد: متاسفانه هدف از برگزاری مسابقات قرآن در کشور ما تنها برگزاری مسابقه است و اینکه برگزیدگان بعد از مسابقات فعالیت خود را چگونه دنبال می‌کنند، اهمیتی ندارد. برای متولیان اهمیتی ندارد که قاری و حافظ برتر کشوری و بین‌المللی شاید در حوزه‌های مختلف دیگر نیز توانمندی‌هایی داشته باشد.
بنیاد نخبگان حافظان و قاریان را کنار گذاشته است
وی با بیان اینکه بنده به عنوان دبیر دینی و عربی در آموزش و پرورش فعالیت دارم، عنوان کرد: فوق‌ لیسانس فیزیک دارم، اما به این دلیل که جایی برای تدریس درس فیزیک نبود معلم دینی و عربی شدم اما به این دلیل که مدرک تحصیلی‌ام فیزیک است دوست دارم در این رشته تدریس کنم.
سلطانی‌نژاد ادامه داد: زمانی که رتبه بین‌المللی را به دست آوردم انگار نه انگار که من رتبه دارم و جایگاهی دارم و در آموزش و پرورش هیچ کاری به من ندادند.
وی با بیان اینکه توجه به رتبه‌های اول مسابقات بین‌المللی فقط مربوط به چند روز برگزاری مسابقات و چند روز پس از مسابقات است، گفت: آقای مجتبی فردفانی که امسال اول شد از این پس دیگر دیده نمی‌شود و همان طور که حافظان برتر مسابقات بین‌المللی قرآن در سال‌های گذشته فراموش شده‌اند.
این حافظ کل قرآن با بیان اینکه به رشته قرائت توجه بیشتری می‌شود، یادآور می‌شود: در زمینه قرائت هرسال از قاریان دعوت می‌شود تا در مسابقات بین‌المللی قرآن بخوانند اما کسی با حافظان قرآن کاری ندارد و حتی حافظ برتر مسابقات امسال برای تلاوت در مراسم افتتاحیه مسابقات سال آینده دعوت نمی‌شود.
وی در ادامه به نبود امتیازات برای قاریان و حافظان در بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و افزود: بنیاد نخبگان قاریان و حافظان را به راحتی کنار گذاشته است و متأسفانه از قاریان و حافظان نیز صدایی در نمی‌آید. در بنیاد ملی نخبگان مدام قوانینی تصویب می‌شد اما در نهایت خبری نیست و زمانی که مراجعه می‌کنیم هیچ توجهی به ما نمی‌شود.
بنیاد نخبگان حافظان و قاریان را کنار گذاشته است
دارنده مدرک درجه یک حفظ قرآن اظهار کرد: بنده سال 90 به بنیاد ملی نخبگان مراجعه کرده و با وجودی که مدارک مربوطه را به طور کامل ارائه کردم اما گفتند صبر کنید؛ الان پنج سال است که صبر می‌کنم و هیچ خبری نیست؛ نفرات اول مسابقات بین‌المللی و دارندگان درجه یک قرائت و حفظ هیچ جایگاهی در بنیاد ملی نخبگان ندارند.
وی با گله‌مندی از اینکه توجه‌ها به حافظان و قاریان تهران بیشتر از شهرستان‌ها است، گفت: البته حافظان بین‌المللی که در تهران ساکن هستند نیز مورد توجه نیستند و اسمی از آنها نیست در حالی که به قاریان در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها توجه می‌شود. به نظر می‌رسد نگاه‌ مسئولان به سمت خاصی است و حافظان قرآن جایگاهی ندارند.
سلطانی‌نژاد در ادامه با اشاره به دعوت سازمان اوقاف از هنرمندان برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: سازمان اوقاف که می‌تواند هنرمندان و بازیگران را دعوت کند چرا از قاریان و حافظان برای حضور در مسابقات قرآن دعوت نمی‌کند؟
وی در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: بنده اهل کرمان هستم اما به دلیل شرایط خاص زندگی که دارم مجبور هستم در شیراز زندگی کنم و البته به این دلیل که در این شهر کسی را نمی‌شناسم جلسه قرآن هم برپا نکرده‌ام و البته مشکلاتی هم دارم که مانع از برگزاری جلسه قرآن می‌شود.
دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن عنوان کرد: بنده مدرک درجه یک حفظ قرآن از سازمان دارالقرآن دریافت کرده‌ام و سال گذشته نیز این سازمان اعلام حمایت برای برپایی جلسه قرآن داشت، اما به این دلیل که من در کرمان زندگی نمی‌کنم، نپذیرفتم و یکی از دوستانم را معرفی کردم که جلسه قرآن در کرمان برپا کند.
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ام ابیها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۱۳:۳۶
1
3
با سلام و خسته نباشید. بنده هم با آقای سلطانی موافق هستم. به حفاظ قرآن هیچ اهمیت داده نمیشود. بنده با اینکه شاغل در آموزش و پرورش هستم. هرگز از تخصصم در موردآموزش حفظ قران استفاده نمیکنند.بنیاد ملی هم در حال حاضر هیچ حمایتی برای نخبگان قرآنی ندارد
محسن حسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۱۴:۲۷
2
0
سلام
من با نظر این آقا مخالفم
بنیاد نخبگان کارهای بسیار مهمی انجام داده است که باید برای عموم مردم اطلاع رسانی شود.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۱۷:۲۳
سلام، آقای حسنی بنیاد نخبگان چه کارهایی انجام داده است؟ همه کارها روی کاغذه داداش گلم! یه حافظ بین المللی که بی تقوایی نمیکنه و نمیاد دروغ بگه. یه نمونه اش رو بخوام بگم فرض کنید بنیاد وام مسکن میداده سالهای قبل که اخیرا نمیدونم میده یا نه اون هم منتفی شده، این وامی که قراره برطرف کننده مشکل نخبه ما باشه بازپرداخت سنگینی داره که عملا برای خیلی ها میسر نیست گرفتنش!!
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۱۴:۳۹
7
1
سلام
واقعا مصاحبه ی سطح پایینی بود .
ارزش انتشار نداشت .
یکی مشکل این آقا رو حل کنه خب .
عمومیت نداره لزوماً این حرف ها .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۱۷:۲۶
سلام، خواهر محترم خب شما مصاحبه سطح بالایی رو منتشر کنید، امثال دوستان بزرگواری مثل ایشون مشکلاتشونو نگن کی باید بگه، ضمنا این زشته برای جمهوری اسلامی که همچین فردی که مدرک درجه یک حفظ قران رو داره و معادل مدرک دکتراست و انگشت شمارند در کشور که این مدرک رو دارند این گله ها رو داشته باشه و به مشکلات حفظ رسیدگی نشه
ضمن اینکه ایشون مشکل خودشون رو فقط نفرمودند مشکلات جامعه قرآنی و بخصوص حفاظ رو مطرح کردند که بسیار هم خوب و به جا بود
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۱۵:۵۵
1
2
واقعا همینطوره.متاسفانه هدف از برگزاری مسابقات قرآن در کشور ما تنها برگزاری مسابقه است و اینکه برگزیدگان بعد از مسابقات فعالیت خود را چگونه دنبال می‌کنند، اهمیتی ندارد.
alinoyan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۱۶:۰۸
1
3
احسنت به آقاي سلطاني كلامشون كاملا دقيق بود
براي تربيت ۱۰ ميليون حافظ به فرموده رهبري بايد مسئولان دست به كار شوند نه اين كه به روش گذشتگان با قرآن معامله كنند.
حمیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۲۳:۵۲
0
1
سلام دقیقا حرف دل مارو گفتن متاسفانه حفاظ قرآن از نظر کار و معیشت در بدترین حالت ممکن هستند و اصلا توجهی به آنها نمی شود من خودم هر جا میرم برای کار متاسفانه با جواب منفی روبرو میشم و چند رتبه کشوری حفظ و چندین استانی و منطقه ای دارم کتاب و مقاله دارم ولی چون بند پ ندارم هیج جا برام اهمیت نمی دهند. لطف کنند دوستان به صورت نامه یا هر کار دیگه این درد دل حفاظ را به رهبر انقلاب برسونند.متشکرم
فردفانی مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۱:۲۲
0
3
ام لهم اذان یسمعون بها؟؟؟
احسنت اقای سلطانی...
خدا حفظت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۲:۴۵
ولهم اذان لا يسمعون بها ...الي آخر!!!
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۱:۵۱
1
1
واقعا باعث تاسفه

یک فرد شهرستانی که با هزار زحمت و کمبود امکانات ، خودش رو در عرصه تلاوت و حفظ قرآن به جایی می رسونه ، بعد از کسب توانایی های لازم فنی ، باید از هفت خان مشکلات مختلف و لابی بازی و رفیق بازی های آقایون تهرانی رد بشه تا بتونه کسب رتبه کنه و بعد از کسب رتبه هم یه مدت معدود حلوا حلواش می کنن و بعد فراموش می شه .

کان لم یکن شیئا مذکورا . . .
پاسخ ها
alinoyan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۲:۴۳
حالا شمام به جاي صحبت هاي ناسيوناليستي به اصل ماجرا بپرداز....
m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۳/۱۴ - ۱۳:۲۷
تصل ماجرا اینه که آقایون تهرانی بیشتر مناصب قرآنی کشور و بیشترین تعداد از هیئات داوری در مسایقات مختلف قرآنی کشور رو قبضه کردند و به جز معدودی از اساتید شهرستانی مثل آقایان روغنی و شاهمیوه ، کس دیگه ای از اساتید شهرستانی در هیئات داوری ، سیاستگذاری های کلان و . . . حضور نداره و این باعث مسی شه که شهرستانی ها بعد از هزار زحمت برای کسب جایگاه ، نسیا منسیا بشن .
m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۳/۱۴ - ۱۳:۲۹
شما به عنوان مثال یه استاد شهرستانی رو با آقای ابوالقاسمی مقایسه کن تا بفهمی چه قدر بی عدالتی وجود داره ؟!!!

چه در اعزام به خارج از کشور ، چه در حضور در صدا و سیما ، چه در حضور به عنوان داور در مسابقات مختلف و . . .
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۶:۱۳
1
1
✨باید به هر حافظ قرآن ماهیانه 3-4 میلیون حقوق بدهند

حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۹:۰۱
2
1
سلام. اینکه باید به حافظان و قاریان توجه بشه حرف درستی هست اما چرا دوستان اصرار دارند این کار رو بنیاد نخبگان انجام بده. بنیاد نخبگان در واقع به نوعی نخبگان علمی رو تحت پوشش قرار میده. این دوستان قاری و حافظ از این جهت ارتباطی با بنیاد نخبگان ندارند و مثلا میتونن مدارک و درجات هنری بگیرند. واقعا بده اگر بخوایم این دوستان رو هم جز نخبگان علمی حساب کنیم.
منفرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۰:۰۹
1
2
با سلام و تحیت
مطالب اقای سلطانی نژاد در خصوص بنیاد ملی نخبگان صحیح است . بندی به عنوان فردی که در فعالیتهای قرانی بوده ، هم ایشان را می شناسم و هم در برخی جلسات بنیاد ملی نخبگان در دولت قبل و دولت فعلی حضور داشتم عرض می کنم ، بنیاد چه برنامه و امتیازاتی برای قرانیان داشته البته بطور واقعی و در عمل ، میتوانند منتشر کنند بر خلاف مصاحبه های متعدد معاونین بنیاد ، حتی در موارد شفافی که در آیین نامه های قبلی بنیاد تا سال ۹۱ وجود داشت سال گذشته حذف گردید .
در خصوص بخشنامه رییس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذر ماه سال ۹۳ که جزء امتیازات مرتبط جهت دارندگان مدارک درجات ۱ و ۲ تخصصی حفظ و قرائت نیز می باشد و پس از چندین سال ابلاغ گردید هیچ گونه اقدامی صورت نپذیرفت و بایگانی گردید .
واقعا چه موقع و چه کسانی پاسخ خواهد داد ؟
ایشان که دارنده رتبه بین المللی است اینگونه حمایت و بکارگیری می شوند وای به حال سطوح پایین تر ؟؟؟
تالی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۱:۰۶
0
1
سلام بر همه دوستان قرآنی به ویژه حافظان مظلوم
دوستی میگفت: در کشور ما یک نفر باید جوانی و بهترین دوران عمرش با میذاره تا بهترین حافظ و قاری کشور بشه و به قله برسه ... اما بعد از رسیدن به قله، به دلیل فقدان برنامه و بی توجهی رها میشه و از قله میفته پایین.!!!!!!
صرفا جهت اطلاع همه عزیزان مخصوصا حافظانی که مثل بنده از مزایای تحصیل رایگان استفاده میکردند، طبق اعلام سرکار خانم افتخاری رییس سابق کمیسیون قرآن و عترت مجلس قبل و از لطف مسئولان محترم فرهنگی، امسال بودجه تحصیل رایگان حفاظ تصویب نشد!!!!!
ایکنا تو را به خدا این موضوع را به طور جدی پیگیری کن.
captcha