آغاز ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان از فردا/ برنامه‌های قرآنی منسجم در این دوره
کد خبر: 3502025
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
حجت‌الاسلام فقیهی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان از فردا/ برنامه‌های قرآنی منسجم در این دوره

گروه دانشگاه: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به آغاز ثبت‌نام پانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از فردا، دهم خردادماه، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای گنجاندن فعالیت‌های قرآنی منسجم در این دوره هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان امروز یکشنبه، نهم خردادماه، در نشست خبری ثبت‌نام پانزدهمین دوره عتبات عالیات به ارائه گزارشی از چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان پرداخت و گفت: چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان از 5 بهمن 94 آغاز شد و تا 9 اردیبهشت 95 ادامه داشت که در این مدت 11 هزار و 700 نفر از دانشگاهیان کشور در قالب 280 کاروان هوایی و زمینی به عتبات عالیات کشور عراق اعزام شدند.

وی برنامه‌های ویژه حرشناسی و توبه در مقبره حر بن ریاحی، بازدید از بیت حضرت امام خمینی(ره) و بیت و مقبره آیت‌الله حکیم، حضور بر سر مقبره علامه امینی، عراق شناسی و همایش احلی من العسل را تعدادی از برنامه‌های جنبی چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان عنوان کرد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهان عنوان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته پس از قرعه کشی چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان، مقرر شد 11 هزار و 500 تن از دانشگاهیان در قالب کاروان های دختران و پسران مجرد، دانشجویان متاهل و اساتید به عتبات اعزام شود که این رقم با افزایش 200 نفری در نهایت به 11 هزار و 700 نفر بالغ شد، که شامل 6 کاروان روسای دانشگاه های کشور نیز می‌شود.

وی در ادامه این نشست خبری گفت: ثبت‌نام پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از فردا، دهم خردادماه آغاز می‌شود و به مدت 15 روز تا 25 خردادماه ادامه خواهد داشت و سرانجام 29 خردادماه قرعه کشی برای اعزام 330 کاروان از میان ثبت‌نام کنندگان صورت می‌گیرد.

فقیهی با بیان اینکه اعزام‌های این دوره نیز از اول مردادماه آغاز می‌شود و تا هشتم آبان‌ماه سال جاری ادامه می‌یابد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از 330 کاروان در نظر گرفته شده برای این دوره عتبات 199 کاروان هوایی و 131 کاروان نیز به صورت زمینی به عراق سفر خواهند کرد که هزینه 1 میلیون و پانصد هزار تومانی برای اعزام‌های هوایی و یک میلیون تومانی برای کاروان‌های زمینی در نظر گرفته شده است.

وی از اعطای تسهیلات بانکی 1 میلیون و پانصد هزار تومانی بانک ملت با کارمزد 4 درصد، به زائرین خبر داد و اظهار کرد: به منظور تسهیل خروج دانشجویانی که خدمت نظام وظیفه را انجام نداده‌اند، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با سازمان نظام وظیفه رایزنی‌هایی انجام داده است تا زوار دانشجو از این بابت نیز دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این ستاد تا دو سال پس از اعزام دانشگاهیان به عتبات، به اشکال مختلف نظیر ارسال رایانامه و پیامک با آن ها در ارتباط است، گفت: برنامه های پس از سفر نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که برنامه سفر دو روزه به قم همراه با برنامه های فرهنگی و مذهبی از جمله این برنامه هاست.

فقیهی در پاسخ یه سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر جای خالی یک برنامه قرآنی در مدت زمان حضور دانشجویان در عتبات نیز گفت: در دوره‌های گذشته عتبات و همچنین عمره دانشجویی برنامه‌های قرآنی نیز برای دانشجویان تدارک دیده شده بود، و قصد داریم در پانزدهمین دوره عتبات دانشجویی نیز برنامه‌های قرآنی منسجمی برای کاروان‌های اعزامی به اجرا بگذاریم که جزییات آن به زودی اعلام می‌شود.

وی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که هزینه‌های این دوره عتبات دانشگاهیان کاهش می‌یابد، گفت: احتمال کاهش هزینه در ماه مبارک رمضان وجود دارد، و در باقی مدت زمان اعزام هزینه‌های اعلام شده تغییری نخواهد داشت.

.

captcha