سالگرد «انجمن محبان قرآن و عترت» در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3502220
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی؛

سالگرد «انجمن محبان قرآن و عترت» در مشهد برگزار می‌شود

فعالیت‌های قرآنی: مراسم سالگرد «انجمن محبان قرآن و عترت» با مدیریت محمدجواد پناهی، استاد بین‌المللی قرائت قرآن و نیز قرائت قاریان مطرح کشور، شامگاه 15 خرداد در مشهد برگزار می‌شود.

محمدجواد پناهی طوسی، قاری و مؤذن حرم رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) از خراسان رضوی از برگزاری مراسم سالگرد «انجمن محبان قرآن و عترت» خبر داد و گفت: این مراسم با حضور و قرائت قاریان ممتاز ملی و بین‌‍‌‌المللی از سراسر کشور همزمان با شنبه شب، 15 خردادماه از ساعت 16 الی 23 در مشهد برگزار می شود.
وی با معرفی جلسه قرآن مزبور به عنوان جلسه بی‌نظیر قرآن کشور در این خصوص بیشتر توضیح داد: از سال 1360 گروه 15 نفره فرهنگیان منطقه تبادکان دوره قرآنی را تحت عنوان «انجمن محبان قرآن و عترت» راه‌اندازی کردند و برای رونق دادن به جلسات خود از من دعوت کردند تا به عنوان استاد جلسات حضور داشته باشم.
پناهی با اشاره به گردشی بودن محل برگزاری محفل در منازل اعضای آن، ابراز کرد: اکنون با گذر نزدیک به 35 سال از اولین تاریخ تشکیل و ادامه مسیر این انجمن قرآنی در چهارشنبه‌شبهای شهر مشهد، همچنان با حضور پر شور اقشار مختلف مردم ادامه پیدا کرده است.  
وی در ادامه با تشریح برخی از ویژگی‌های این جلسه اظهار کرد: در هر جلسه به بهانه یک مناسبت، حتی در حد پنج دقیقه مداحی داریم، در برخی از مناسبت‌ها به امور خیر نیز می‌پردازیم؛ از دیگر ویژگی‌های جلسه ما آن است که شرکت ‌کنندگان آن در حد بضاعت خود به حل گرفتاری اعضا یاری می‌رسانند.
این استاد قرائت قرآن حرم منور رضوی با بیان اینکه در هر جلسه متوسط ۱۵۰ تا ۴۵۰ شرکت‌کننده، با صفا، صمیمیت و نظم در جلسات شرکت می‌کنند، اضافه کرد: با گذر سه دهه از عمر این جلسه، دیگر فقط به فرهنگیان منطقه تبادکان تعلق ندارد بلکه از همه سنین و صنوف در این مجالس شرکت می‌کنند.
وی که از کودکی به فعالیت در برنامه های قرآنی پرداخته است و هم اکنون مدیریت جلسه  «انجمن محبان قرآن و عترت» را برعهده دارد، اضافه کرد: تربیت تعداد زیادی از شاگردان برجسته ملی و بین‌المللی از جمله نتایج و برکات این محفل محسوب می‌شود.
captcha