60 دانش‌آموز البرزی به مسابقات قرآن کشوری راه یافتند
کد خبر: 3502566
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

60 دانش‌آموز البرزی به مسابقات قرآن کشوری راه یافتند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از راهیابی 60 دانش‌آموز این استان به مسابقات قرآنی کشور خبر داد و گفت: برای دانش‌آموزان راه یافته به مسابقات کشوری اردوی تخصصی قرآنی در البرز در حال برگزاری است.

مسعود مهرانی‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: ترویج و توسعه علوم قرآنی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان یکی از اهداف مهم فرهنگی - تربیتی مدارس البرز در سال تحصیلی 95-94 تشکیل داد که این مهم با همت دانش‌آموزان سبب شد تا فعالیت‌های قرانی در محور اصلی برنامه‌های فرهنگی و پرورشی مدارس این استان قرار گیرد.
وی افزود: دانش‌آموزان البرز در سال تحصیلی 95-94 با شرکت گسترده و بی‌نظیرشان در مسابقات و برنامه‌های آموزشی قرآنی در مدارس و دارالقرآن‎های تحت پوشش آموزش و پرورش ثابت کردند که دارای انگیزه و استعداد ویژه‌ای در فراگیری دانش قرآنی و انس‌گیری با کلام وحی هستند.
این مسئول از قرآن به عنوان برترین کتاب آسمانی در هدایت و سعادت بشریت یاد کرد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 95-94 برنامه‌ریزی جامع در زمینه تقویت برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در راستای توسعه علوم قرآنی در مدارس البرز تدوین و عملیاتی شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: از 24 آذر ماه 95 زنگ برگزاری بزرگ‌ترین مسابقات قرانی در مدارس ابتدایی ، متوسطه اول و دوم این استان نواخته شد.
مهرانی‌نیا به شرکت 55 هزار دانش‌آموز در مسابقات بزرگ قرآنی این استان اشاره و یادآور شد:25 هزار شرکت‌کننده این مسابقات قرآنی را فعالان امور قرآنی در شهرستان‌های البرز تشکیل دادند.
وی در ادامه به روند برگزاری مسابقات در سه سطح درون آموزشگاهی، منطقه‌ای ،استانی و رقابت شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات پرداخت و اظهار کرد: دانش‌آموزان در این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، احکام، نما ، نهج البلاغه، تفسیر و مفاهیم شرکت کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: یک هزار 100 دانش آموز فعال در علوم قرآنی توانستند در این دوره از مسابقات به مرحله مسابقات قرآنی استان راه یابند.
مهرانی‌نیا یادآور شد: مسابقات استانی در دو هفته متوالی برای دانش‌آموزان دختر و پسر در کانون امام علی (ع ) و شهید فهمیده کرج برگزار شد تا دانش‌آموزان نخبه قرآنی برای شرکت در مسابقات قرانی کشور برگزیده شوند.
وی افزود: 60 دانش‌آموز پسر و دختر پس از کسب امتیاز بالا در رشته‌های مختلف علوم قرآنی در این دوره از مسابقات توانستند به مسابقات کشوری راه پیدا کنند.
وی ضمن اشاره به برگزاری آئین اختتامیه مسابقات قرآنی در البرز با حضور دانش‌آموزان مقام آور در مسابقات منطقه‌ای و استانی، مربیان علوم قرآنی در مدارس، خانواده معظم شهدا و استاد مرزوق قاری کشوری و بین‌المللی قرآن کریم خاطر نشان شد: در این آئین به دانش‌آموزان هدایای فرهنگی - آموزشی اهدا شد.
وی تاکید کرد: برای دانش‌آموزان راه یافته به مسابقات کشوری اردوی تخصصی قرآنی در البرز در حال برگزاری است تا دانش‌آموزان با آمادگی بهتر در مسابقات کشوری قرآن که در 24 تیرماه برگزار می‌شود شرکت کنند و با توکل به خدای سبحان برای استان افتخار آفرینی کنند.
captcha