حج تمتع بدون زائران ایرانی، زاییده تفکر تکفیری است
کد خبر: 3502576
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷

حج تمتع بدون زائران ایرانی، زاییده تفکر تکفیری است

گروه سیاسی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: اقدام آل سعود در جلوگیری از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج و کنگره عظیم حج مصداق آشکار «صدّعن سبیل الله» است و این رفتار جز از تفکر تکفیری صورت نمی‌گیرد و این اقدام حج امسال را یکی از مراسم بی روح تاریخ تبدیل می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین روحی یزدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: آل سعود حج را دستخوش سیاست و دستاویز دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) قرار داد، با کارشکنی‌ها و اتلاف وقت آل سعود فرصت انجام مناسک حج را از ایرانی‌ها گرفت و این کنگره عظیم حج در غیاب حجاج ایرانی برگزار می‌شود.
وی افزود: آل سعود که سعی دارد با به فراموشی سپردن جنایات سال قبل در منا و کشتار صدها حاجی با لباس احرام و تشنه، این لکه ننگ را از کارنامه خود پاک کند و این هدف را با مخالفت حضور ایرانیان در مناسک حج پیاده کرد.
روحی یزدی گفت: حضور حجاج ایرانی در بین حجاج سایر کشورها درخشش ویژه‌ای داشت و به جمع حاجیان نشاط و شادابی می‌بخشید و قطعاً امسال نبود ایرانیان در مناسک حج برای همه حجاج محسوس ، سوال برانگیز و موجب تعجب است.حجاج کنجکاو و علاقه‌مند به برگزاری حج ابراهیمی می‌پرسند چرا امسال ایرانیان در بین حجاج نیستند؟ حج امسال یکی از حج‌های بی روح تاریخ خواهد بود.
این مسئول بیان کرد: حادثه منا نشان از بی‌کفایتی آل سعود در اداره حرمین داشت و بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال 1366 پس از کشتار مظلومانه حاجیان در مکه فرمودند: حرمین شریفین و قبله گاه مسلمین متعلق به همه مسلمانان است و از اینرو اداره آن باید به دست هیأت یا شورایی از کشورهای اسلامی باشد. آمار جمعیت حجاج هر سال حداکثر به دو میلیون و پانصد هزار نفر می‌رسد در حالی که حدود ده برابر این جمعیت در روز اربعین در زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا شرکت می‌کنند و بحمداله کمترین حادثه جمعی طی چند سال گذشته رخ نداده اما در مناسک حج حوادثی همانند آتش سوزی، تخریب پل، سقوط جرثقیل، فاجعه منا پیش آمده که همه این‌ها دلیل بر بی‌کفایتی گردانندگان حج است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز افزود : ناهماهنگی‌های مطرح شده بین وزارت حج عربستان با وزارت کشور و وزارت امور خارجه این کشور مکمل‌های یک سناریو هستند و تجربه نشان داده است اگر حکام بخواهند کاری انجام دهند همه مسئولین آن بدون چون و چرا به خط و تابع حکومت آل سعود می‌شوند و یکی از دلایل اصرار عربستان بر عدم حضور ایرانیان در حج سرپوش گذاشتن بر خیانت آل سعود در بحرین و یمن و عراق و سوریه است که حضور هر ایرانی می‌تواند تحلیل واقعی جنایات را به دنبال داشته باشد و به بصیرت و روشنگری مسلمین جهان بیفزاید لذا مانع شدند تا چنین اتفاقی نیفتد . به قول مسئولین حج ایران هیچ اراده‌ای برای پذیرش زائرین ایرانی در عربستان وجود ندارد و این موضع گیری مصداق بارز ' صدّعن سبیل الله' و مانع رفتن حجاج برای انجام مناسک حج است.
وی افزود : خداوند در سوره ابراهیم آیه 3 می فرماید : « کسانی که دنیا را برا آخرت ترجیح می‌دهند و مانع سرراه رسیدن به راه و خانه خدا می گردندو تلاش می‌کنند راه را به بیراهه بکشانند، در خطا و گمراهی سختی هستند » . یا در سوره حج آیه 25 می فرماید : « آنانکه کفر ورزیده‌اند و مانع از رسیدن مردم به خدا و مسجد الحرام شده اند ، مسجد الحرامی که ساکن و غیرساکن برای حضور و انجام مناسک در آنجا برابر هستند و هرکس بخواهد غیر از آنچه خواست خداوند است انجام دهد عذاب سختی در انتظار اوست».
روحی یزدی در پایان خاطرنشان کرد: اقدام آل سعود در جلوگیری از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج و کنگره عظیم حج مصداق آشکار «صدّعن سبیل الله» است و این رفتار جز از تفکر تکفیری صورت نمی‌گیرد.
captcha