برنامه‌های فرهنگی بهزیستی ویژه 20 هزار کودک
کد خبر: 3502955
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
سید محمدی تشریح کرد:

برنامه‌های فرهنگی بهزیستی ویژه 20 هزار کودک

گروه جامعه: مشاور و سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از اجرای برنامه‌های تحصیلی، تفریحی، اردو و ارتقای فرهنگ کودکان، برگزاری جلسات آموزشی قرآن، آموزش مباحث اخلاق اسلامی و احکام توسط کارشناسان این حوزه به کودکان و نوجوانان در مراکز نگهداری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی سید محمدی، مشاور و سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح اقدامات فرهنگی پرداخت که برای تربیت بیش از 20 هزار کودک تحت سرپرستی بهزیستی در مراکز شبه‌ خانواده و شیرخوارگاه‌ها نگهداری می‌شوند و گفت: این 20 هزار کودک از نظر شرعی تحت سرپرستی رهبر معظم انقلاب هستند و سازمان بهزیستی به نیابت از ایشان مسئولیت نگهداری از این کودکان را بر عهده دارد.
 
وی ادامه دارد: سازمان بهزیستی متولی بیش از 20 هزار فرزند در مقاطع مختلف سنی از شیرخوار تا سن بلوغ است و ولی آنها رهبر معظم انقلاب است.
 
حجت‌الاسلام سید محمدی ادامه داد: این فرزندان نیمی در مراکز شبانه‌روزی و نیمی دیگر در خانواده‌های جایگزین حضور دارند. برای همه این کودکان علاوه بر همه مسائل زندگی از قبیل: مسکن، پوشاک، خوراک و ... برنامه‌های مهم تربیتی و فرهنگی در نظر گرفته می‌شود.
 
وی از اجرای برنامه‌های تحصیلی، تفریحی، اردو و ارتقای فرهنگ کودکان، برگزاری جلسات آموزشی قرآن، آموزش مباحث اخلاق اسلامی و احکام توسط کارشناسان این حوزه به کودکان و نوجوانان در مراکز نگهداری خبر داد و گفت: از دو سال پیش تاکنون برای تمام مراکز کارشناسان فرهنگی تدارک دیده شده است و با تشکل‌های فرهنگی کشور نیز قراردادهایی در این راستا منعقد شده است. هر کارشناس دو مرکز را تحت پوشش خود دارد و در هفته حداقل سه بار به مرکز مراجعه و مباحثی از جمله نماز، احکام طهارت، اصلاح حمد و سوره و ... را انجام می‌دهد.
 
مشاور و سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بازخورد خوبی از برگزاری این برنامه داشته‌ایم، گفت: برنامه‌های فرهنگی و دینی در ماه مبارک رمضان توسعه پیدا می‌کند و طبق برنامه ثابتی که از طریق دفتر کودکان سازمان بهزیستی به مدیران مراکز ابلاغ شده مشارکت کودکان در مراسم احیا به همراه مربیانشان، مشارکت در برنامه‌های افطار مناسب کودکان، دعوت از فرزندان به برخی برنامه‌های فرهنگی مانند مراسم ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع) و ... از جمله این برنامه‌ها است.
 
وی با تأکید بر اینکه در خود مراکز هم برنامه‌های مذهبی اجرا و شخصیت‌هایی برای برگزاری مراسم دعوت می‌شوند، گفت: در سال جاری یک برنامه ویژه هم برای حفظ قرآن بچه‌ها ترتیب داده شده است.
captcha