شهرکرد؛ لقب شهر پاک در بازی‌های رایانه‌ای را می‌‌گیرد
کد خبر: 3502972
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کردمیهن:

شهرکرد؛ لقب شهر پاک در بازی‌های رایانه‌ای را می‌‌گیرد

گروه اجتماعی: رئیس ستاد ملی مبارزه با بازی‌های غیرمجاز گفت: در آینده‌ی نزدیک استان چهارمحال و بختیاری و به خصوص شهرکرد جز شهرهای پاک در حوزه وجود عناوین بازی‌های رایانه‌ای لقب خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، خسرو کردمیهن، رئیس ستاد ملی مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای کشور، شامگاه روز گذشته ۱۰ خرداد در نشست خبری که در حاشیه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در استان برگزار شد، با اشاره به اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک نهاد حاکمیتی هدفش معرفی آخرین تکنولوژی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و کنترل و ساماندهی این حوزه برای نوجوان و جوانان است، افزود:معرفی ۲۰ بازی رایانه‌ای ایرانی فاخر در دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال شهرکرد از جمله این فعالیت‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای تشکیل شده است، گفت: هدف این ستاد کنترل تخصصی بازار محصولات فرهنگی رایانه‌ای در سراسر کشور است که این ستاد در کلیه ادارات ارشاد استان ها تشکیل شده است.
کردمیهن با تأکید بر اینکه بازی‌های رایانه‌ای دیگر به عنوان یک بازی در جهان مطرح نیستند و یک رسانه هستند، تصریح کرد:بازی‌های رایانه‌ای در دنیا به عنوان هنر هشتم مطرح هستند و دشمنان کشور و انقلاب اهداف شوم خود را در این زمینه ترویج می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه این بازی‌ها اعتقادات،فکر، روح و روان بچه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، عنوان کرد:مصمم هستیم با همکاری ادارات ارشاد و نهادهای قضایی ساماندهی این بازی ها در کشور شکل گیرد.
کردمیهن با اعلام این خبر که با توجه به مطالعات اجتماعی صورت گرفته در چهارمحال و بختیاری، در آینده ای نزدیک استان و بخصوص شهرکرد جز شهرهای پاک در حوزه وجود عنوانین بازی‌های رایانه‌ای لقب خواهد گرفت، گفت:به طور ویژه ای حجم و سطح بازی های غیرمجاز در شهرکرد کاهش پیدا کرده است که این نوید یک شهر پاک در این حوزه است.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم از سرای بازی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال شهرکرد، افزود:مسؤلان باید بدانند که حوزه بازی‌های رایانه‌ای حوزه ای جدی و دارای مخاطب است و علی رغم استقبال خوب و وابستگی نوجوانان و جوانان در این زمینه اما باید با نگاهی ژرف به خطرات آن نیز توجه کرد.
رئیس ستاد ملی مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای کشور با بیان اینکه ستاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور در این نمایشگاه با بخش‌های نظام رده بندی سنی(اسرا) و سرای بازی شرکت کرده بود، تصریح کرد:اسرا مأموریت دارد تا بازی‌های ایرانی و خارجی را رده‌بندی سنی کند و موارد سوء آن‌ها را در صورت نیاز ویرایش و در غیر این صورت جزء موارد غیر مجاز معرفی کند و از توزیع آن جلوگیری شود.
وی از تأسیس انستتیو ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور با حضور قویترین کارشناسان داخلی و خارجی یاد کرد و گفت:استعداد یابی و آموزش حرفه ای به علاقمندان از دستور کارهای این مرکز به شمار می‌رود.
وی افزود:در حوزه منابع انسانی، ایران جز چند کشور برتر در حوزه بازی‌سازی رایانه‌ای است و بسیاری از بازی‌های خارجی ساخته شده به دست نیروهای ایرانی بوده است.
captcha