گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی باید در دانشگاه‌ها انجام شود
کد خبر: 3503067
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان:

گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی باید در دانشگاه‌ها انجام شود

گروه دانشگاه: رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی باید در دانشگاه‌ها انجام شود، گفت: نخبگان دانشگاهی باید نسخه‌های عملیاتی و راه حل‌های عملی را جهت حل معضلات اقتصادی کشور ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مراسم افتتاحیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ریاست بر دانشگاه‌های کشور به نوعی مدیریت بر اصحاب تفکر واندیشه محسوب می‌شود، اظهار کرد: عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها واقعاً قابل تقدیر است زیرا با وجود تنوع سلایق، اندیشه‌ها و رفتارها قابل مقایسه با سایر سازمان‌ها نیست و مدیران دانشگاه‌ها باید پاسخگوی افراد و گروه‌های بسیاری باشند.
وی با اشاره به سالگرد ارتحال امام راحل گفت: حفظ خط امام، راه امام و آرمان‌های والای امام وظیفه اصلی ما محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین کار امام راحل، احیای هویت ما بوده و اینکه روش حیات حقیقی را به ما نشان داد.
حجت‌الاسلام محمدیان با تقدیر از تصویب طرح آمایش آموزش عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این طرح بسیار مناسب و کاربردی بوده و بسیاری از معضلات آموزش عالی کشور را کاهش می‌دهد  ولی باید توجه داشت که اجرایی کردن و عملیاتی شدن مناسب این طرح بر عهده دانشگاه‌ها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سند دانشگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: سند دانشگاه اسلامی یک سند بالادستی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و از رؤسای دانشگاه‌ها انتظار می‌رود با مطالعه کامل این سند نظرات کارشناسی خود را در  جهت اجرای آن ارائه دهند.
حجت‌الاسلام محمدیان با تأکید بر چهار کارکرد مهم دفاتر نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بحث نماز و احیای مساجد دانشگاه‌ها و گسترش کارکردهای آن، جذب استادان مجرب برای تدریس دروس معارف اسلامی و ارتقای محتوای این دروس، ایجاد بحث مهارت‌افزایی در کنار بحث دانش‌افزایی در دانشگاه‌ها و بالاخره رسیدگی به وضعیت تشکل‌های دانشجویی و استادان از کارکردهای مهم دفاتر نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها است که امیدواریم با هماهنگی با مسئولان دانشگاهی به بهترین نحو صورت گیرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۱۱:۲۶
0
0
برای گفتمانهای اقتصادی باید از اساتید و افراد زبده و کارشناس استفاده کنند و به درستی تبیین شود
captcha