غبارروبی 100مسجد آران و بیدگل برای استقبال از ماه رمضان‎
کد خبر: 3503771
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴

غبارروبی 100مسجد آران و بیدگل برای استقبال از ماه رمضان‎

گروه اجتماعی: مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل از غبار روبی 100مسجد این شهرستان برای استقبال از ماه مبارک رمضان در طول دهه تکریم و بزرگداشت مساجد خبر داد.

 حجت‌الاسلام سمیع الله مردان، مسؤل مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهارکرد: در طول دهه تکریم و بزرگداشت مساجد،100مسجد این شهرستان برای استقبال از ماه رمضان غبارروبی و عطرافشانی شد.
وی افزود: این آیین با حضور نمازگزاران، هیئت امنای مساجد، هیئات مذهبی مساجد و با محوریت ائمه جماعات مساجد برگزار شد و تا 17 خردادماه ادامه خواهد داشت.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطرنشان کرد: نظافت و شست‌وشوی مساجد، آذین‌بندی، ‌فضاسازی و آراسته سازی محیط داخلی و بیرونی مساجد، اهدای قرآن و نصب ادعیه رمضان از جمله فعالیت‌های آیین غبارروبی در دهه تکریم مساجد است.
حجت‌الاسلام مردان افزود: نهادها و ادارات شهرستان نیز با توجه به مسؤلیت و عرصه خدمت‌رسانی خود در امور نظافت، بهداشت و غبارروبی با هیئت امنای مساجد همکاری می‌کنند.
مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل با تاکید بر استقلال مساجد از لحاظ کارکرد دینی، خاطرنشان کرد: وظیفه نهادهای عمومی و دولتی مسؤل در حوزه مساجد، تقویت، تسهیل، ارائه مسیر و جهت دهی صحیح، تقویت وفاق و همدلی دینی، نظارت و پیشگیری از آسیب و انحرافات مذهبی به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی است.
سمیع‌الله مردان، غبارروبی و عطرافشانی مساجد پیش از ماه مبارک رمضان را یکی از سنت‌های شایسته تکریم در فرهنگ دینی و اخلاقی دانست و افزود: از نگاه ائمه معصومین(ع) مسجد نورانی‌ترین پایگاه بندگان صالح خداست، لذا به پاکیزگی، نظافت و غبارروبی از هر مکانی شایسته‌تر است‌.
وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان اوج حضور فعال‌تر مردم در سنگر مقدس مسجد است و میزبان این خانه، خداست و شایسته است که فضای مقدس مسجد از هر آلودگی پاک شود.
مردان در ادامه اظهارکرد: فضای آراسته، شاداب و با طراوت مساجد در طول سال به‌ویژه در ماه مبارک رمضان یک فرصت ویژه در جذب نسل جوان و نوجوان به فضاهای مذهبی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به اینکه در آیه 18 سوره مبارکه توبه، آبادانی مساجد از مصادیق اهل ایمان ذکر شده است،گفت: آبادانی مسجد تنها به معنای ساختن و تعمیر بنای آن نیست، بلکه حضور در مسجد و پر رونق نگاه داشتن آن و سعی در پاکیزگی و نظافت آن به‌عنوان خانه خدا و مکانی برای راز و نیاز از مصادیق روشن آباد کردن مسجد است.
حجت‌الاسلام مردان، هرگونه کوتاهی در حفظ و پاکیزگی مسجد را بی احترامی به مقدس‌ترین مکان مذهبی دانست و تصریح کرد: قداست خانه خدا در هر کجا که باشد، به قدری است که پاکیزه نگه داشتن و غبارروبی و نظافت آن یک تکلیف اخلاقی و شرعی برای همه ایجاد می‌کند.
٢٠ تا ٢٩ شعبان هر سال به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نام‌گذاری شده است.
captcha