استقرار گروه​های استهلال ماه رمضان در 5 شهرستان خوزستان
کد خبر: 3503834
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

استقرار گروه​های استهلال ماه رمضان در 5 شهرستان خوزستان

گروه اجتماعی: دبیر ستاد استهلال خوزستان اعلام كرد: گروه​های استهلال رمضان در خوزستان از بعداز ظهر امروز 16 خردادماه در شهرستان​های اهواز، خرمشهر، شادگان، دزفول و لالی جهت رصد هلال رمضان در نقاط پيش​بينی شده استقرار می​يابند.

محمد خلفی، دبیر ستاد استهلال خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گروه‌های استهلال استان از بعدازظهر امروز یکشنبه 16 خردادماه به نقاط تعیین شده جهت استهلال ماه رمضان اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: گرچه هلال امروز قابل رؤیت نیست؛ اما از باب عمل به تکلیف گروه‌های استهلال به نقاط مورد نظر اعزام خواهند شد. استهلال اصلی غروب دوشنبه 17 خردادماه انجام خواهد شد.

خلفی خاطرنشان كرد: گروه‌هایی در شهرستان‌های اهواز، خرمشهر، شادگان، دزفول و لالی غروب دوشنبه در مناطق پیش‌بینی شده مستقر خواهند بود و با دستگاه‌های قوی رؤیت را انجام می‌‌دهند.

دبیر ستاد استهلال خوزستان گفت: اين گروه​ها متشكل از كارشناسان، استادان و دانشجویان علم نجوم هستند كه یک یا دو نفر روحانی از دفتر امام جمعه جهت تأیید رؤیت هلال ماه این گروه‌ها را همراهی می‌کنند. استهلال در اهواز در دو نقطه دانشگاه شهید چمران اهواز و یکی از برج‌های کیانپارس انجام خواهد شد.

captcha