محکومیت مانع‌تراشی عربستان برای حجاج ایرانی در کرواسی
کد خبر: 3505701
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

محکومیت مانع‌تراشی عربستان برای حجاج ایرانی در کرواسی

گروه بین‌الملل: امام جماعت مرکز اسلامی کرواسی دیروز، 21 خردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه زاگرب، مانع‌تراشی عربستان در مسئله حج شهروندان ایرانی را محکوم کرد.

محکومیت مانع‌تراشی عربستان برای حجاج ایرانی در نماز جمعه زاگرب

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در کرواسی اعلام کرد: حافظ الیلی، امام مرکز اسلامی کرواسی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تقبیح و محکومیت اقدام حکام سعودی در مانع‌تراشی برای حجاج ایرانی، از این رفتار غیر مسئولانه دولت عربستان سعودی اظهار تأسف کرد.
وی در ادامه با تبیین اهمیت اتحاد میان مسلمانان، کارشکنی سعودی‌ها در حج را مایه ایجاد شکاف بیشتر در صفوف متحد مسلمانان عنوان کرد.
حافظ الیلی در بخش دیگری از خطبه‌ به توجه و بهره‌گیری هرچه بیشتر جامعه اسلامی از آیات قرآن کریم و اجرای دستورات آن در مسیر زندگی انسان‌ها اشاره کرد و اجرای این دستورات را ضامن سعادت دنیوی و اخروی مسلمانان خواند.
بنا بر این گزارش، مهدی رضا، سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت ایران در کرواسی پیش از خطبه‌های جمعه در دیدار با امام جماعت مرکز اسلامی کرواسی که بنابر تأکید سفیر کشورمان در زاگرب و به نمایندگی از وی صورت گرفت، مراتب اعتراض و تقبیح این اقدام تفرقه‌افکنانه و بی‌سابقه حکام سعودی را که ضربه مهلکی به اتحاد دنیای اسلام و احساسات مردم مسلمان ایران خواهد زد، اعلام و از ایشان برای تنویر افکار مسلمانان کرواسی درخواست همکاری کرد.
وی در این دیدار به نقش دشمنان اسلام به‌ویژه صهیونیسم در طراحی چنین اقداماتی که به دست حکام سعودی اجرا می‌شود، اشاره کرد و الگوی برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز دینی در کرواسی را ستود.
captcha