«عارف‌حسینی» در هندوستان + عکس
کد خبر: 3506168
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

«عارف‌حسینی» در هندوستان + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: عارف‌حسینی همزمان با اعیاد شعبانیه، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و از سوی معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه‌های متنوعی را در کشور هندوستان داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نصرت الله (عارف‌)حسینی، پس از اعزام به هند به عنوان قاری و داور مسابقات از سوی معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چکیده‌ای از عملکردش در این سفر را در اختیار این خبرگزاری قرار داد.

وی همزمان با اعیاد شعبانیه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و با مشارکت نهادهای قرآنی و دعوت مساجد هندی، برنامه‌های متنوع به همراه دوره آموزشی و دانش‌افزایی برای 40 تن از اساتید و مربیان قرآنی هندی از 27 اردیبهشت تا 3 خرداد در شهرهای مختلف هند برگزار کرد.

فهرست برنامه‌های قرآنی که طی هفته قرآنی در هند برگزار شد به این شرح است:

-برگزاری کلاس آموزش و دانش‌افزایی و ارتقای سطح 40 تن از اساتید، مربیان و قاریان در محل مدرسه علوم دینی «جامعه عربیه قاسم العلوم» شهر خورجه در ایالت اتارپرادش هند، به مدت 20 ساعت

برگزاری هفته قرآنی و دوره آموزش و دانش افزایی اساتید و مربیان قرآنی هندی در شهرهای هندوستان

-تلاوت در سه محفل انس با قرآن در سه مسجد شهر خورجه با حضور قرآنیان و سرشناسان این شهر و استقبال خوب مردم که در پایان ضمن استقبال و مصافحه، براساس اعتقادات خاص خود برای استشفای بیمارانشان، با ظرف‌های آب در دست، تقاضای خواندن قرآن و دعا و فوت کردن در آن را داشتند.

- حضور در بیت 5 نفر از بزرگان و مسئولین فعالیتهای دینی و قرآنی شهر خورجه واجرای تلاوت و دعای قرآنی در آنجا در حضور میهمانان و مدعوین.

برگزاری هفته قرآنی و دوره آموزش و دانش افزایی اساتید و مربیان قرآنی هندی در شهرهای هندوستان

- دیدار با دهها گروه مختلف از اقشار مختلف مردم خورجه و شهر ک های اطراف در هتل محل استقرار قاری ایرانی و اجرای تلاوت و دعای قرآنی در نزد ایشان.

- نشست قرآنی با  15 نفر از شیعیان شهر خورجه و تلاوت و اجرای فراز سلام زیارت عاشورا به سبک ابتهال.

- سفر به شهر اجمیر و روستای اونترا و تلاوت در محفلی بزرگ در مدرسه علمیه بزرگ این روستا.

برگزاری هفته قرآنی و دوره آموزش و دانش افزایی اساتید و مربیان قرآنی هندی در شهرهای هندوستانبرگزاری هفته قرآنی و دوره آموزش و دانش افزایی اساتید و مربیان قرآنی هندی در شهرهای هندوستان

- حضور در مدرسه علوم دینی ویژه خواهران در اونترا و استماع اجرای چند تن از خواهران حافظ نوجوان این مدرسه و ارائه تذکرات و راه کارهای آموزشی به ایشان.

- برگزاری کلاس آموزشی برای قاریان مدرسه علوم دینی اونترا به مدت 2 ساعت .

- نشست قرآنی با چند تن از اساتید در مدرسه علوم دینی اونترا و اجرای تلاوت در نزد ایشان.

برگزاری هفته قرآنی و دوره آموزش و دانش افزایی اساتید و مربیان قرآنی هندی در شهرهای هندوستان

- نشست با دکتر ابوالفیض عثمانی از شخصیت های علمی بزرگ هند در جی پور و اجرای تلاوت نزد ایشان.

- تلاوت در دیدار جمعی از مهندسین در شهر جی پور.

برگزاری هفته قرآنی و دوره آموزش و دانش افزایی اساتید و مربیان قرآنی هندی در شهرهای هندوستان

- شب قرآنی در محفل بزرگ شهر جی پور در شب نیمه شعبان (در هندوستان دوشنبه 3/3/1395) به مدت 6 ساعت و اجرای دو تلاوت در این محفل دو هزار نفری که در فضای آزاد شهر برگزار شد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خبرنگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۷:۰۴
0
0
با سلام و خداقوت
گزارش خیلی غیرحرفه ای و کم محتوایی بود
از این دست اخبار زیاد داریم که کار نمیشه و اگه قراره کار بشه باید با تعادل و تساوی از مبلغان و معلمان/ وقتی این اتفاق نیفته ایکنا میشه بلندگوی عارف حسینی!
ایکنا پورتال داخلی که نیست همکار عزیز/ به تلاش حرفه ای بقیه خبرنگارانتان در خبرگزاری احترام بگذارین و از این دست اخبار سفارشی کار نکنین
موفق باشین
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۸ - ۲۳:۴۲
0
0
خدا حفظ کنه همه خادمان مخلص قرآن کریم بالاخص جناب استاد عارف حسینی بزرگواری رو
captcha