شبکه‌های اجتماعی سبک زندگی اسلامی را هدف قرار داده‌ است
کد خبر: 3506419
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

شبکه‌های اجتماعی سبک زندگی اسلامی را هدف قرار داده‌ است

گروه فضای مجازی: مبلغ حوزه علمیه قم گفت: شبکه‌های اجتماعی موبایلی در جهت تخریب خانواده‌ها و ترویج فساد، سبک زندگی ایرانیان را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد محمودی، کارشناس مذهبی از حوزه علمیه قم 23 خردادماه در جمع کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و تاثیرات مخرب آن به خانواده و افکار جامعه را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی از طریق شبکه‌های اجتماعی موبایلی در جامعه روبه افزایش است و تخریب بنیان خانواده و تغییر سبک زندگی مردم از پیامدهای آن به شمار می‌رود.
وی مدیریت رسانه‌ای و اصل جایگزینی را به عنوان راهکار دوری از این شبکه‌ها معرفی کرد و افزود: ترویج فرهنگ نماز، عشق به ولایت اهل بیت (ع) و تمسک به قرآن، راهکار اساسی برای واکسینه کردن خانواده‌ها است.
محمودی با تشریح اثرات عشق به اهل بیت در زندگی فردی و اجتماعی خانواده‌ها خاطرنشان کرد: ادب، الگوپذیری، شبیه‌سازی به سیره عملی خاندان پیامبر (ص) و دوری جستن از غیر خدا از جمله این تاثیرات خواهد بود.
این کارشناس دینی هدفمندی زندگی، آرامش دل، دوری از رزائل اخلاقی، تقویت روحیه ایثار، کاهش اضطراب و قطع ارتباط با غیر خدا را از اثرات عملی اقامه نماز در زندگی انسان برشمرد و تاکید کرد: تقویت روحیات مذهبی در کودکان و انس گرفتن با معنویات، راه نجات نسل جوان از خطرات آخرالزمان است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی توجه والدین به وضعیت تربیتی فرزندان و بصیرت در برابر ابزارهای ارتباطی جدید را ضروری عنوان کرد و گفت: ترویج ازدواج به موقع و کنارگذاشتن رسوم تشریفاتی جدید بسیاری از این نگرانی‌ها را در خصوص فرزندان کاهش داده و آنان را در برابر ناهنجاری‌ها بیمه می‌کند.
captcha