اجرای بدون غلطی در ترکیه داشتم/ ارزیابی حافظ عربستانی
کد خبر: 3506709
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
علی‌اکبری:

اجرای بدون غلطی در ترکیه داشتم/ ارزیابی حافظ عربستانی

گروه بین‌الملل: حافظ روشندل ایرانی حاضر در مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه گفت: اجرای بدون غلطی در مسابقات داشتم و حسن حفظم ایرادی نداشت.

اجرای بدون غلطی در ترکیه داشتم/ ارزیابی حافظ عربستانی
سعید علی‌اکبری کلیشمی، حافظ روشندل و نماینده ایران در رشته حفظ کل چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: دیروز(23 خرداد) اجرای بدون غلط و نسبتا خوبی در مسابقات داشتم و حسن حفظم ایرادی نداشت و تذکری از داوران نشنیدم.
وی افزود: سعی کردم اجرای قابل قبولی داشته باشم، هرچند که کمی اضطراب داشتم.
اذعان به اجرای موفق علی‌اکبری
این روشندل حافظ قرآن با بیان اینکه حافظان حاضر در رقابت‌ها نیز به اجرای موفق وی اذعان داشته‌اند، اظهار کرد: در دیدارهایی که با هم داشتیم، حافظان شرکت‌کننده به من گفتند که لحن من در اجرا بهتر از دیگران بوده و اجرایم بسیار خوب بوده و آن را پسندیده‌اند.
ارزیابی اجرای حافظ اماراتی و عربستانی  
علی‌اکبری با ارزیابی اجرای حافظ قرآن اماراتی و عربستانی در رقابت‌ها تصریح کرد: زايد علي عمر بالحتيش الجابری، حافظ قرآن 17 ساله اماراتی هم اجرای خوبی داشت و بهتر از دیگر حافظان بود؛ اما سالم بن عبدالله بافرج، نماینده عربستان اشکالات زیادی در وقف و ابتدا و لحنی یکنواخت داشت و ترتیل درستی نیز ارائه نداد.
حافظ ایرانی حاضر در مسابقات قرآن ترکیه اظهار کرد: دیگر حافظان نیز اجرای خوبی نداشتند و در حفظ مسلط نبوده و اشکالاتی در وقف و ابتدا و حسن حفظ داشتند.
وی ادامه داد: 47 کشوردر رشته حفظ مسابقات نماینده دارند تا دیروز 18 نفر از حافظان در این رشته اجرا داشتند.
علی‌اکبری با ارزیابی تلاوت مهدی غلام‌نژاد، نماینده ایران در رشته قرائت این مسابقات گفت: غلام‌نژاد تلاوت مسلطی داشت و اگر داوران عادلانه قضاوت کنند، وی جزء راه‌یافتگان به فینال خواهد بود.
سکوت به جای تشویق در سالن مسابقات
سعید علی‌اکبری در پاسخ به سؤالی درباره نحوه تشویق شرکت‌کنندگان از سوی حاضران در سالن گفت: مسابقات ترکیه بدون تشویق و در سکوت خاصی برگزار می‌شود و سبک خاص ایرانی‌ها برای تشویق شرکت‌کنندگان(الله الله گفتن) و حتی فرستادن صلوات در پایان هر تلاوت در این مسابقات مرسوم نیست و هر اجرا بدون صلوات و تنها با تشکر و تقدیر مجری پایان می‌یابد.
وی که تنها روشندل حاضر در مسابقات ترکیه بوده و اجرایش با حافظان عادی(بینا) سنجیده شده است، در این باره گفت: از این مسئله راضی هستم؛ زیرا سبب می‌شود توانمندی روشندلان حافظ قرآن بیشتر محک خورده و آنان پیشرفت کنند.
علی‌اکبری در پایان اظهار کرد: من نیز باید مانند دیگر حافظان توان خود را در رقابت‌ها بسنجم و تمام تلاش خود را به کار بگیرم تا افتخاری برای ایران اسلامی کسب کنم.
اجرای علی‌اکبری به روایت همسرش
نسرین شالی، همسر سعید علی‌اکبری که وی را در مسابقات قرآن ترکیه همراهی می‌کند، نیز در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: من در این رقابت‌ها شاهد اجرای شرکت‌کنندگان بوده‌ام، به نظر من علی‌اکبری تاکنون بهترین اجرا را در رقابت‌ها داشته‌ است.
وی افزود: علی‌اکبری کاملا بدون غلط و در مقایسه با دیگران عالی اجرا کرد؛ دیگر حافظان یا در صوت و لحن اشکال داشتند یا مدام از داوران تذکر می‌شنیدند، تفاوت اجرای روشندل ایرانی با دیگران کاملا مشهود بود.
همسر علی‌اکبری در پایان تصریح کرد: با توجه به اجرای موفق حافظ ایرانی در مقایسه با دیگر شرکت‌کنندگان، اگر داوری عادلانه و منصفانه‌ای را شاهد باشیم، وی از راه‌یافتگان به فینال خواهد بود.
چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه از ۲۱ خردادماه، در مسجد فاتح استانبول آغاز شده است و تا ۲۷ خرداد ادامه دارد. مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر جمعه، ۲۸ خرداد، برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
captcha