واکنش آلمانی‌ها به تفاوت دیدگاه قرآن و انجیل درباره خشونت + فیلم
کد خبر: 3507285
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

واکنش آلمانی‌ها به تفاوت دیدگاه قرآن و انجیل درباره خشونت + فیلم

گروه بین‌الملل: یک جوان مسلمان آلمانی‌تبار در طرحی پژوهشی، مستندی را ارائه می‌کند که طی آن دیدگاه جامعه آلمان درباره خشونت با توجه به آنچه در قرآن و انجیل آمده است، به چالش کشیده می‌شود.

واکنش آلمانی‌ها به تفاوت دیدگاه قرآن و انجیل درباره خشونت + فیلم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در این کلیپ ویدئویی، جوان آلمانی بخش‌هایی از آیات منتخب از کتاب‌ مقدس را به چند شهروند عابر نشان‌ می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد که بگویند منبع این آیات که دربردارنده مضامینی از خشونت است، قرآن است یا انجیل. جالب توجه این است که بیشتر شهروندان متوجه نمی‌شوند این آیات متعصب از کتاب انجیل است و اسلام را متهم به تندروی و خشونت می‌کنند.
ترجمه این فیلم کوتاه را در ادامه بخوانید.
آغاز فیلم: در آلمان پیش‌‌داوری‌هایی منفی علیه اسلام و مسلمان وجود دارد؛ مانند تمایل اسلام و مسلمانان به تروریسم و خشونت و یا خشونت علیه زنان در اسلام و سلب حقوق آن‌ها.
بیشتر این پیش‌داوری‌ها بر ضد اسلام اشتباه است و به احتمال زیاد مشکل حقیقی اینجا است که آلمانی‌ها کمترین شناختی از اسلام ندارند.
در بررسی‌های انجام شده درباره چگونگی دیدگاه آلمانی‌ها از اسلام، 57 درصد از مردم غیر مسلمان آلمان معتقد هستند که اسلام برای این کشور یک تهدید به‌شمار می‌رود.
در عین حال، دیدگاه آن‌ها به این امر محدود می‌شود که اسلام را دینی منحصر در جهاد، عدم تسامح، واپس‌گرایی و عقب‌‌ماندگی می‌دادند بر عکس مسیحیت. حال آیا این پیش‌فرض‌ها درست است؟ این دقیقا چیزی است که ما قصد داریم در این برنامه به آن بپردازیم. به این شکل که آیاتی از قرآن کریم و انجیل را به عابران نشان می‌دهیم و از آن‌ها می‌خواهیم که منبع این آیات را برای ما تعیین کنند که از قرآن است یا انجیل.
آیه نخست می‌گوید که «هرکس که اله(خدا) را مسخره کند، باید بمیرد و جامعه باید او را تا حد مرگ سنگ‌سار کند. صرف نظر از اینکه فامیل شما باشد یا غریبه».
آیه دوم به این امر اشاره دارد که «زن تمام طول زندگی‌ خود باید در اسارت شوهر و در جایگاهی پایین‌تر از او باشد و این امر قانونی الهی است که در صورت فوت شوهر، آزادی زن ممکن می‌شود».
آیه سوم نیز به این مسئله می‌پردازد که «ملت‌های کافری که ایمان نمی‌آورند، باید از بین بروند و سرزمنیشان باید ویران شود کودکان آن‌ها باید مقابل مردمانشان کشته شوند و منازل آنها جایز است که آواره شود و زنان آن‌ها نیز شایسته غصب و تجاوز هستند».
خیلی وحشتناک است. اما مهم برای من این است که بدانم منبع این آیات قرآن است یا انجیل.
حال به سؤال اول برمی‌گردیم: «هرکس که اله(خدا) را مسخره کند، باید بمیرد...» به نظر شما منبع این آیه قرآن است یا انجیل؟
ـ این آیه از قرآن است چون طبیعتا سخن از خشونت است.
ـ من فکر کنم از انجیل باشد.
ـ به گمانم از قرآن باشد چون احکام متشدد دارد.
ـ این آیه از قرآن است.
ـ آیه از انجیل است.
جواب را آخر برنامه می‌فهمیم. الان سراغ سؤال بعدی می‌رویم؛ «ملت‌های کافری که ایمان نمی‌آورند باید از بین بروند...» از قرآن است یا انجیل؟
ـ شک دارم.
ـ از انجیل
ـ مطمئن نیستم. حدس می‌زنم از قرآن باشد.
ـ نمی‌دانم می‌تواند از هر دو باشد.
ـ سؤال از راهبه‌‌های مسیحی: آیا می‌توانید به این سؤال درباره قرآن و انجیل پاسخ دهید؟
ـ پاسخ: زمزمه‌ای مبهم...
تا الان نوعی از عدم توافق بر سر منبع آیات وجود دارد. اما تکلیف در نهایت با سؤال سوم مشخص می‌شود.
سؤال: «زن تمام طول زندگی‌ خود باید در اسارت شوهر و در جایگاهی پایین‌تر از او باشد...»
ـ در همه موارد معتقدم که منبع قرآن است.
ـ این آیه صد در صد از قرآن است زیرا ظلم در حق زنان در کشورهای اسلامی دیده‌ می‌شود و به همین دلیل معتقدم منبع آیه از قرآن است.
ـ نه به نظرم از انجیل باشد...نمی‌دانم.
ـ همه آیاتی که ذکر شد از انجیل انتخاب شده است.
ـ به نظرم این آیات به شکل مساوی هم در قرآن و هم در انجیل آمده است.
اما کدام یکی از آیاتی که ذکر شد در قرآن و کدام یک در انجیل آمده است؟
 همه آیاتی که ذکر شد از انجیل انتخاب شده است. گمان نمی‌کنم که تعجب کرده باشید چون پاسخ‌های شما در راستای حل مسئله بود.
ـ آیا از این پاسخ متعجب شدید؟
ـ بله حقیقتا خیلی تعجب کردم. فکر نمی‌کردم در انجیل چنین آیاتی در این حد از خشونت وجود داشته باشد.
ـ طبیعتا چیز عجیبی است که بشونید در این کشور این میزان خشونت در حق زنان دیده می‌شود و تو به صورت ناخودآگاه 90 درصد این حالات را با آموزه‌های قرآن مرتبط می‌دانی.
- این مسئله را رسانه‌های جمعی روزانه اشاعه می‌دهند. پاسخ‌های این خانم مثل بسیاری از مردم ناشی از اطلاعات اندک درباره اسلام است. همچنین از رسانه‌های مختلف درباره داعش و دیگر تروریست‌ها می‌شنوید و طبیعتا پیش‌داوری شما با تصاویر اشتباهی که از همه مسلمانان برایتان به تصویر می‌کشند کامل می‌شود. لذا همه را(مسلمانان) به یک چشم و داعشی می‌‌بینید. علی‌رغم اینکه می‌بینید مسلمانان مخالف داعش و جنایات غیر انسانی هستند که این گروه مرتکب می‌شود. به این شکل است که پیش‌داوری درباره عموم مسلمانان صورت می‌گیرد.




captcha