رتبه چهارم برای قاری ایرانی در مسابقات ترکیه/ حافظ ایرانی؛ بدون رتبه
کد خبر: 3507737
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

رتبه چهارم برای قاری ایرانی در مسابقات ترکیه/ حافظ ایرانی؛ بدون رتبه

گروه بین‌الملل: آیین اختتامیه چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی قرآن ترکیه ساعتی پیش درحالی برگزار شد که نماینده ایران در رشته قرائت حائز رتبه چهارم شد اما در اوج بی‌عدالتی به حافظ ایرانی که با شایستگی تمام در رقابت‌ها حضور یافت، رتبه‌ای تعلق نگرفت.

رتبه چهارم برای قاری ایرانی در مسابقات قرآن ترکیه/ حافظ ایرانی؛ بدون رتبه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ترکیه، مراسم اختتامیه مسابقات امروز، 28 خرداد ساعت ۱۴ به وقت محلی(ساعت 15 به وقت تهران) در مسجد فاتح استانبول آغاز شد.
کمیته داوری رقابت‌ها در این مراسم نتایج چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه را اعلام کرد که بر اساس آن، مهدی غلام‌نژاد در رشته قرائت حائز رتبه چهارم شد و سعید علی‌اکبری کلیشمی به‌عنوان نماینده ایران در رشته حفظ رتبه‌ای کسب نکرد.
واضح است که بی‌عدالتی در اعلام نتایج در حق نمایندگان ایران بیداد می‌کند چراکه متسابقان ایرانی به دلیل مهارتی بالا در اجرایی بی‌خطا در اولین تلاوت‌های خود مسئولان برگزاری را به تصمیمی معاندانه مصمم کردند تا این دوره رقابت‌ها برای نخستین‌بار به مرحله‌ دوم کشیده شود.

رتبه چهارم برای قاری ایرانی در مسابقات قرآن ترکیه/ حافظ ایرانی؛ بدون رتبه

از راست: علی اکبری و غلام‌نژاد: نمایندگان ایران در رقابت‌های قرآنی ترکیه

بر اساس این گزارش، در رشته قرائت نمایندگان کشورهای اندونزی، فیلیپین، بحرین و ایران به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند و در رشته حفظ کل نیز، نمایندگان کشورهای بنگلادش، تاجیکستان، سومالی و فلسطین رتبه‌های اول تا چهارم را بدست آوردند تا بدین ترتیب ناداوری در حق حافظ ایرانی به اتمام برسد و علی اکبری، تنها متسابق روشندل این رقابت‌ها در عین شایستگی و مهارت تمام در اجرای خود از کسب رتبه محروم شود.
مرحله فینال چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه دیروز پنج‌شنبه، ۲۷ خرداد، در مسجد فاتح استانبول برگزار شد و در نوبت صبح فینالیست‌های رشته حفظ و بعداز ظهر نیز قاریان راه‌یافته به فینال با یکدیگر رقابت کردند که به گفته غلام‌نژاد اجرای این قاری ایرانی از مرحله نخست نیز بهتر و با کیفیت‌تر ارائه شد.
نمایندگان اندونزی، فیلیپین، بحرین، کویت، کوزوو و الجزایر راه‌یافتگان مرحله فینال در رشته قرائت و در رشته حفظ نیز علاوه بر ایران نمایندگان بنگلادش، قزاقستان، موریتانی، فلسطین، اندونزی و سومالی به فینال راه یافتند.
این دوره از رقابت‌ها از ۲۱ خرداد آغاز شد و امروز، ۲۸ خرداد، با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
مطالب مرتبط
captcha