چه افرادی در مقابله با شیطان خسته نمی‌شوند؟
کد خبر: 3507804
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
در نشست راه‌های مقابله با شیطان مطرح شد؛

چه افرادی در مقابله با شیطان خسته نمی‌شوند؟

گروه جامعه: استاد دانشگاه تهران در نشست «مقابله با شیطان در قرآن و روایات» با بیان اینکه شیطان بر گروه مخلصان تسلطی ندارد، گفت: روح این افراد بر اثر تقوا و تقرب در مبارزه با شیطان خسته نمی‌شود‌.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشست «مقابله با شیطان در قرآن و روایات» در بخش بانوان بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز 29 خرداد‌ماه با حضور فرهاد زرگری، روانشناس و جمعی از خانواده‌ها برگزار شد.

زرگری
در این نشست با اشاره به معنی کلمه شیطان گفت: شیطان از شطن و شاطن گرفته شده که هر دو به معنی پلید، خبیث، پست، نافرمان و سرکش است.

وی افزود: وظیفه شیطان و لشگرش، ایجاد تمایلات نفسانی، سقوط، لغزش، خشم، غضب، خواسته‌های نامشروع، تجاوز، ویرانگری، تباهی، رنج، فساد، لجاجت، خودسری، گناه دوستی، فریب کاری، دروغ، سرپیچی، تشویق به گناه، تکبر، عصیان، خودخواهی، غرور و به طور کلی ‌همه صفات رذیله است که می‌خواهد در انسان آنها بوجود آورد.

این روانشناس با اشاره به چگونگی نفوذ شیطان در آدم، ادامه داد: وسوسه‌های شیطان، تدریجی و قدم به قدم است. او یکباره و ناگهانی بر انسان مسلط نمی‌شود بلکه گام به گام بر این تسلط دست پیدا می‌کند.

زرگری دستورات قرآن را محکم‌ترین و درست‌ترین راه‌نجات از چنگال شیطان دانست و گفت: خداوند در سوره بقره آیه 168 می‌فرماید: ای مردم از نعمت‌های حلال و پاکیزه خداوند که در روی زمین است بخورید و استفاده نمایید، از گام‌های شیطان پیروی نکنید که او دشمن آشکار شماست.

این استاد دانشگاه بیان کرد: شیطان بر گروه مخلصین و اخلاص‌گران تسلطی ندارد، چراکه روح انسان در این افراد برای مبارزه با شیطان خسته نمی‌شود. افرادی که صفات روحی بزرگی ازجمله بخشش، لبخند، احترام، پرهیزگار بودن و صفات برجسته خدایی را در خودشان دارند.

‌زرگری،‌ درباره تسلط شیطان بر انسان گفت: با توجه به اینکه شیطان بر گروه اخلاص‌گران تسلطی ندارد، اگر شیطان نبود، انسان نیز به دنیای فانی پا نمی‌گذاشت و سیر تکاملی و نزولی معنا نداشت.

وی با بیان اینکه شیطان با اسامی ابلیس، وسواس، خناس و رجیم مشهور است، ادامه داد: شیطان در تفکرات و تصورات انسان‌ها تأثیر می‌گذارد، به گونه‌ای که این قدرت را دارد که در میان زن و مرد و همسران دعوا ‌ایجاد کند.

این استاد دانشگاه در نهایت افزود: انسان برای تکامل حق انتخاب دارد و تنها خداوند این اختیار را از انسان سلب می‌کند. خداوند نیز در قرآن بارها فرموده است که بسیار بخشنده و مهربان است. در کنار این بخشندگی 14 ستاره نورانی را برای رهایی از تاریکی و نجات در میان انسان‌ها فرستاده ‌تا مردم با وجود آنها از گمراهی نجات یابند.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ٢٤ خرداد تا ٨ تیر مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه رمضان به مدت ١٦ روز از ساعت ١٨ تا ٢٣:٣٠ واقع در مصلی تهران برگزار می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۱:۲۴
0
0
هر چقدر تقوا و اخلاص بیشتر باشد انسان کمتر دچار گمراهی می‌شود
captcha