تفسیر روزانه قرآن برای ایرانیان مقیم تاشکند
کد خبر: 3508411
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

تفسیر روزانه قرآن برای ایرانیان مقیم تاشکند

گروه بین‌الملل: رایزنی فرهنگی ایران در ازبکستان همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان به برگزاری جلسه تفسیر روزانه آیاتی از قرآن ویژه ایرانیان مقیم تاشکند اقدام کرده است.

تفسیر روزانه قرآن در برنامه رمضانیه تاشکند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در ازبکستان در گزارشی اعلام کرد: ریاست جمهوری ازبکستان با استناد به اداره امور دینی این کشور، پیش از غروب روز یکشنبه، 16 خردادماه، اعلام کرد که دوشنبه، 17 خرداد‌ماه، نخستین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.
کارکنان سفارت ایران در تاشکند و معلمان مدرسه ایرانی «حضرت ولیعصر(عج)» و دیگر نهادهای مقیم و خانواده‌های آنان، از 17 خرداد برابر با افق ازبکستان مبادرت به گرفتن روزه با قصد ماه مبارک کرده و برخی با نیت یوم الشک روزه گرفتند.
به همین مناسبت رایزنی فرهنگی ایران در ازبکستان برنامه‌هایی را برای اجرا در ماه رمضان در دستور کار قرار داد که برپایی ضیافت افطار در شب‌های جمعه، اقامه نماز جماعت، قرائت دعای افتتاح و سخنرانی در سالن اجتماعات سفارت از آن جمله است.
این مرکز فرهنگی برای شب‌های قدر نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفته است و هر روز در برنامه نماز جماعت ظهر پس از قرائت قرآن، چند آیه از قرآن تبیین و تفسیر می‌شود.
این برنامه از نخستین روز ماه رمضان اجرا و تاکنون آیاتی از سوره انبیاء و طه برای حاضران تفسیر شده است.
همچنین در برنامه شب‌های جمعه ماه رمضان وجوه و رازهای معرفتی در ادعیه و آیات منتخب با زبانی ساده و استدلالی تبیین می‌شود.
قرار است، نماز عید فطر نیز با حضور ایرانیان مقیم در سالن سفارت ایران در تاشکند برگزار شود.

captcha