حضور در فضای قرآنی در برنامه کاری مسئولان قرار بگیرد
کد خبر: 3508505
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
محمدزاده:

حضور در فضای قرآنی در برنامه کاری مسئولان قرار بگیرد

گروه جامعه: مدیر رادیو قرآن معتقد است که مسئولان فرهنگی و قرآنی یکی از وظایف کاری، شغلی و مسئولیتی‌شان را باید حضور در فضاها‌ی فرهنگی و قرآنی بدانند.

محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سوال که، یک نمایشگاه طراز قرآنی و انقلاب اسلامی چه نمایشگاهی است و آیا بیست‌وچهارمین نمایشگاه قرآن توانسته است به آن دست پیدا کند؟ گفت: شاخص‌هایی که می‌توان برای چنین نمایشگاهی برشمرد، در ابتدا ایجاد انگیزه برای انس با قرآن است.

وی افزود: اگر بخواهیم برای این نمایشگاه علاوه بر قرآنی بودن، ‌قید انقلاب اسلامی هم ‌اضافه کنیم، باید یک روح انقلابی و ظلم ستیزی هم ‌در آن به‌وجود آید. همچنین در این مورد باید مدل‌ها، ریشه‌ای را بوجود آورند که ذهنیت و فعالیت افراد را در جهت روحیه استکبار ستیزی و انقلابی حرکت دهد.

محمدزاده تصریح کرد: هر‌ مقدار که بتوان فضا را به‌گونه‌ای ایجاد کرد، که فرد در هنگام ورود، فرایند‌ بازدید و در نهایت هنگام خروج، در کوتاه مدت و یا میان مدت، تغییر رفتاری را در جهت مدل و سبک زندگی‌اش به سمت زندگی قرآنی و فهم بهتر قران کریم پیدا کند، می‌تواند یکی از بهترین شاخص‌ها برای یک نمایشگاه طراز قرآنی و انقلاب اسلامی باشد.

وی همچنین در رابطه با علت کم حضور مسئولان در بیست‌ و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: مسئولان فرهنگی و قرآنی یکی از وظایف کاری و شغلی و مسئولیتی‌شان را باید حضور در فضاها‌ی فرهنگی و قرآنی بدانند.

مدیر رادیو قرآن ادامه داد: متاسفانه در مسابقات قرآن امسال حضور مسئولان و حتی مسئولان ذی‌ربط بسیار کم بود، که در نمایشگاه قرآن هم تاکون آن را می‌بینیم، لذا مسئولان باید وظایفشان را به‌گونه‌ای تعریف کنند که حضور در فضا‌های قرآنی و فرهنگی در یکی از برنامه‌های کاری‌شان جای گیرد.

محمدزاده بیان کرد: این حضور برای کسانی که در این فضاها هستند و برای مخاطبانی که فضای قرآنی را تجربه می‌کنند یک نوع ایجاد همبستگی و احترام ایجاد می‌کند و نگاهی را به‌وجود می‌آورد که خود مسئولین ذی‌ربط هم به این مسئله توجه دارند.

وی گفت: عدم حضور مسئولان در فضاهای قرآنی نه تنها حس خوبی را ایجاد نمی‌کند، بلکه حس نامطلوبی را هم ایجاد می‌کند که اهتمام نسبت به این مسائل کم است؛ خصوصا زمانی که بخواهند حضور مسئولان در این فضا‌ها را با حضور در فضا‌های فرهنگی غیر قرآنی مقایسه کنند.

captcha