یادگیری قرآن با جدیدترین فناوری‌ آموزشی/ ارسال صدا و دریافت آموزش متناسب با نیاز
کد خبر: 3508699
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

یادگیری قرآن با جدیدترین فناوری‌ آموزشی/ ارسال صدا و دریافت آموزش متناسب با نیاز

گروه فضای مجازی: سامانه هوشمند «حامیم» زمینه یادگیری بهتر و آسان‌تر قرآن و معارف آن را در بستر جدیدترین فناوری‌های آموزشی در فضای مجازی برای همگان فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، قرآن کریم به عنوان برترین پیام آسمانی و سند جاودان آخرین آیین الهی، سرچشمه‌ای است جوشان که کام تشنگان حقیقت و جویندگان سعادت را از زلال هدایت سیراب و بوستان زندگی را از طراوت و زیبایی سرشار می‌سازد. در این سفره گسترده رحمت و هدایت الهی، طبق‌هایی از نور در برابر جویندگان کمال و سعادت قرار گرفته و پاسخ نیازهای معنوی انسان و درمان دردهای فردی و اجتماعی او در اختیارش گذاشته شده است.

در این شرایط، یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر دوش متولیان و دغدغه‌مندان ارتقای معنوی جامعه قرار دارد، تلاش برای همگانی کردن فرهنگ قرآنی و فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای توسعه‌ قرآن‌آموزی و افزایش دانش و اطلاعات اقشار گوناگون نسبت به مهارت‌ها و معارف قرآنی است. این تلاش در صورتی با موفقیت و تأثیر همراه خواهد بود که به اقدامی سطحی، شکلی و تشریفاتی تبدیل نشود و بر مبنای روش‌های علمی تعلیم و تربیت انجام پذیرد.

به تازگی در فضای مجازی و در بستر سایت و اپلیکیشن‌ تلفن همراه، سامانه‌ای با نام آموزش الکترونیکی قرآن کریم «حامیم» ایجاد شده است که با بهره‌گیری از جدیدترین ابزارها، دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در مسیر گسترش آگاهی‌های قرآنی و استفاده از فرصت‌های فضای مجازی برای تسهیل یادگیری و آموزش علوم و معارف کتاب الهی فعالیت‌ خود را آغاز کرده است.

یادگیری قرآن با جدیدترین فناوری‌ آموزشی

سامانه حامیم مجموعه‌ای به‌هم‌پیوسته از ابزارهای الکترونیکی است که امکان فعالیت و پیگیری فرایندهای آموزشی و یادگیری در زمینه‌های مرتبط با قرآن و علوم آن را از راه‌های گوناگون فراهم آورده است. در حال حاضر محتوای آموزشی سامانه حامیم با موضوعاتی از جمله: آموزش نماز، روخوانی، تجوید، تفسیر، علوم و زبان قرآن از طریق صفحات وب و اپلیکیشن اندرویدی در اختیار عموم قرار گرفته است.

‌یکی از اقدامات قابل توجه و خوب سامانه حامیم علاوه بر توجه به اصول علمی طراحی درسی و پیش‌بینی تعامل و جذابیت‌های لازم، امکان تعیین سطح کاربران به‌منظور دریافت آموزش‌های خاص و متناسب با نیازشان است. با این امکان این سامانه فضایی را فراهم کرده است که همگان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه و یا نصب برنامه آن در گوشی تلفن همراه خود و همچنین دیگر ابزارهای الکترونیکی، دوره‌ای آموزشی را انتخاب و مشاهده کنند و از طریق خودآزمایی‌ها و آزمون نهایی آن دوره، علاوه بر کسب اطمینان از یادگیری کامل محتوا و مهارت مورد نظر، گواهی آن را دریافت کنند.

یادگیری قرآن با جدیدترین فناوری‌ آموزشی

سامانه حامیم در راه آموزش قرآن کریم با ایجاد بخشی برای ضبط صدا محیط کاملا حرفه‌ای را برای کاربران مهیا کرده است که هر کس با ضبط و ارسال صدای خود، ارزیابی تخصصی کارشناسان را دریافت و آموزش‌هایی جداگانه و متناسب با نیازش را مشاهده کند. آنچه که در این سامانه اعلام شده است، این تعیین سطح به‌صورت گام به گام و مرحله به مرحله ادامه پیدا می‌کند تا فراگیر را به سطوح بالاتر برساند.

چشم‌انداز این طرح بنا به آنچه در معرفی آن آمده است، ایجاد سامانه‌ای هوشمند و تعاملی در فضای مجازی است که از طریق صفحات وب و ابزارهای پرکاربرد الکترونیکی امکان یادگیری حداکثری مهارت‌ها و توانمندی‌های علمی و عملی در جنبه‌های ظاهری و محتوایی قرآن را با جذاب‌ترین و روزآمدترین روش‌های آموزشی به زبان‌های متعدد فراهم سازد و شرایطی را فراهم آورد، که اقشار گوناگون و گروه‌های مختلف سنی در سراسر جهان بتوانند با هر میزان آگاهی و توانایی در زمینه مهارت‌ها و علوم قرآنی با استفاده از دوره‌های آموزشی و طرح‌ها و ابزارهای فراهم آمده در قالب این طرح، سطح دانش قرآنی خود را بشناسند و با برنامه‌ای منظم و مستمر آن را ارتقا بخشند.

یادگیری قرآن با جدیدترین فناوری‌ آموزشی

گفتنی است در این سامانه دوره‌های آموزشی ازجمله قرائت نماز بهتر توسط استاد حمیدرضا مستفید، قرائت آموزش روخوانی قرآن توسط استاد احمد ابوالقاسمی، قرائت ‌تجوید و آواشناسی با همراهی استاد سید محسن موسوی بلده، تدبر تفسیر قرآن (مباحث مقدماتی و تفسیر ۱۴ سوره) توسط استاد سید محسن میرباقری، علوم قرآنی تحریف‌ناپذیری قرآن با همراهی استاد محمدعلی مهدوی راد و زبان قرآن و اعراب قرآن  تسوط استاد سید محمد حسینی‌نیا آموزش داده می‌شود.

باید گفت این سامانه آنچه را که یک کاربر فضای مجازی از قرآن و آموزش آن می‌خواهد، به راحتی در اختیار می‌گذارد و می‌تواند نیاز‌های بخش وسیعی از قرآن دوستان، فعالان قرآنی و افرادی که فرصت حضور در کلاس‌های درس قرآنی را به صورت حضوری ندارند فراهم کند.

یادگیری قرآن با جدیدترین فناوری‌ آموزشی

سامانه آموزش الکترونیکی حامیم علاوه بر ارائه دوره‌های قرآنی خود از طریق این وب‌سایت، برخی از این دوره‌ها را در قالب برنامه‌های قابل نصب در ابزارهای الکترونیکی اندرویدی نیز عرضه می‌کند. در این برنامه‌ها علاوه بر ارائه آسان دروس، تمارین و آزمون‌های جلسات آموزشی، امکان ضبط و ارسال صوت برای انجام مراحل تعیین سطح و دریافت آموزش‌های گام به گام با شرایطی مناسب‌تر فراهم شده است.

شما می‌توانید برای ثبت‌نام در کلاس‌های این سامانه و همچنین آشنایی بیشتر با آن از طریق پای گاه اینترنتی «حامیم» به نشانی haa-mim.ir و همچنین لینک‌های زیر به آن دسترسی داشته باشید.

Smiley face  Smiley face  Smiley face  Smiley face  Smiley face

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند:
«بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران آموزش دهد»
captcha