اهتمام 80 درصد دانشجویان به اقامه نماز
کد خبر: 3508822
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
نتیجه یک تحقیق نشان داد:

اهتمام 80 درصد دانشجویان به اقامه نماز

گروه جامعه: معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه براساس یافته‌های یک پیمایش بیش از 90 درصد دانشجویان به خداوند، نیکی‌ها و معاد اعتقاد دارند، تصریح کرد: براساس یافته‌های این پیمایش 80 درصد دانشجویان نسبت به اقامه نماز اهتمام دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شصت دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان امروز 31 خرداد ماه با حضور گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حالی برگزار شد که سید ابوالحسن ریاضی، معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان به ارائه گزارشی محرمانه از یک پیمایش انجام شده میان 71 دانشگاه دولتی پرداخت.

ریاضی در پایان جلسه با حضور در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: این پیمایش از سوی دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در میان 71 دانشگاه دولتی برگزار شد. موج اول این پیمایش طی سال گذشته اجرایی شده بود که در سال جاری سطح گسترده‌تری پیدا کرد.

وی هدف از اجرای این پیمایش را شناسایی وضعیت سیمای زندگی دانشجویان در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: این تحقیق به صورت نمونه گیری با جامعه آماری 33 هزار نفری انجام گرفت که از جمله حوزه‌های مورد مطالعه میزان خواب، فعالیت‌های جسمانی، مدت زمان اوقات فراغت، میزان مصرف سیگار و قلیان، انگیز‌های درسی، باورهای دینی، رفتارهای پر خطر  در میان دانشجویان بود.

این مقام مسئول بالاترین میزان مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان را ابتدا قلیان و پس از آن سیگار خواند و گفت: با توجه به آسیب‌های جدی این ماده گروه‌های همیار سلامت آغاز به کار کردند تا بتوانند مصرف این مواد را در میان دانشجویان کاهش دهند.

وی با بیان اینکه 17 درصد دانشجویان از قلیان و 15 درصد از سیگار استفاده می‌کنند گفت: رشد میزان استفاده دختران از قلیان نگران کننده است براساس ارزیابی‌های صورت گرفته طی سه سال گذشته رشد استفاده از قلیان در میان دختران بیش از پسران بوده است.

وی 70 درصد دانشجویان را به رشته‌های تحصیلی‌شان علاقمند خواند و گفت: 27 درصد دانشجویان نیز اعلام کردند که علاقه‌ای به رشته تحصیلی خود ندارند.

اهتمام 80 درصد جوانان نسبت به اقامه نماز

ریاضی با تاکید بر اینکه براساس یافته‌های این پیمایش بیش از 90 درصد دانشجویان به خداوند، نیکی‌ها و معاد اعتقاد دارند تصریح کرد: براساس یافته‌های این پیمایش 80 درصد جوانان نسبت اقامه نماز اهتمام دارند.

وی با ابراز تاسف از اینکه حدود 65 درصد دانشجویان نسبت به آینده خود امیدوار نیستند و چشم انداز روشنی را برای خود ترسیم نمی‌کنند گفت: کمتر از 5 درصد دانشجویان معتاد به اینترنت بودند به نحوی که بیش از 8 ساعت در طول شبانه روز را به استفاده از فضای مجازی و اینترنت اختصاص می‌دهند.

راه اندازی 100 اتاق سلامت

ریاضی از بی‌تحرکی و عدم فعالیت ورزشی در میان 23 درصد از دانشجویان خبر داد و گفت: در این راستا پیش بینی شده است تا 100 اتاق سلامت با پشتیبانی صندوق رفاه دانشجویی در خوابگاه‌ها راه اندازی شود تا فقر حرکتی در میان جامعه دانشجویی کاهش یابد.

ریاضی با بیان اینکه تا پیش از شروع ترم تحصیلی آینده یافته‌های پژوهش برای سیاستگذاری و طراحی راهکارهای مناسب به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: یافته‌های این پیمایش منجر شد تا دو واحد درس مهارتهای زندگی از ترم آینده در دانشگاه‌ها تدریس شود. همچنین مراکز مشاوره در زمینه کار آفرینی و مهارت‌های تحصیلی اموزش داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه برخی از پیشگیری‌ها باید با وزارت بهداشت همکاری گسترده‌تری داشته باشیم اظهار کرد: آئین نامه کانون همیاران سلامت مصوب شده است و در حال حاضر نیز در برخی از دانشجویان آغاز به کار کرده است به زودی یک بدنه دانشجویی داوطلب به کمک می‌آید تا آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف را بررسی و به ارائه راهکار برای آن بپردازیم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۶:۰۵
0
0
هر چقدر دانشجویان به مسئله نماز توجه داشته باشند کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۰۸:۴۳
0
0
چه امار جالبی، ممنون
captcha