لزوم خلاقانه‌تر شدن برنامه‌های دینی در اوقات فراغت جوانان
کد خبر: 3508836
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
طلائی تصریح کرد:

لزوم خلاقانه‌تر شدن برنامه‌های دینی در اوقات فراغت جوانان

گروه جامعه: مدیر کل طرح‌های ملی جوانان، از اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی ذیل آموزه‌های قرآن و عترت ویژه اوقات فراغت جوانان خبر داد و اظهار کرد: دستگاها باید در اجرای برنامه‌های دینی ویژه اوقات فراغت جوانان خلاقیت بیشتری به خرج دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، طلائی مدیر کل طرح‌های ملی جوانان امروز 31 خرداد ماه در حاشیه شصت و دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح برنامه‌‌های این اداره کل پیرامون اوقات فراغت جوانان پرداخت و گفت: 9 برنامه پیرامون اوقات فراغت طی یک هفته آینده به دستگاه‌ها و استان‌ها ابلاغ می‌شود.

طلائی از اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی ذیل آموزه‌های قرآن و عترت ویژه اوقات فراغت جوانان خبر داد و اظهار کرد: دستگاها باید در اجرای برنامه‌های دینی ویژه اوقات فراغت جوانان خلاقیت بیشتری به خرج دهند.

وی یکی از مسائلی که در برنامه‌های اوقات فراغت سال جاری از اهمیت بسزایی برخوردار است را تمرکز بر مناطق حاشیه نشین برشمرد و گفت: دستگاه‌های مختلف باید توجه داشته باشند برای این قشر با حساسیت بیشتری به اجرای برنامه بپردازند.

وی بر ضرورت توجه بیشتر به برنامه‌های اوقات فراغت ویژه دختران تاکید و تصریح کرد: برای رنج سنی دختران 15 تا 20 سال باید پیش بینی برنامه‌ها متناسب با سن، نیاز و سلیقه آنها باشد.

طلایی به جایگاه مهم کار آفرینی در میان برنامه‌های اوقات فراغت جوانان اشاره و عنوان کرد: سلامت و ورزش از حوزه‌های مورد توجه در برنامه‌های اوقات فراغت جوانان است در این راستا در تلاش هستیم ورزش‌های مهیج را برای جوانان با در نظر گرفتن هزینه‌های کمتر اجرایی کنیم. همچنین ورزش‌های بومی و محلی باید بیشتر مورد توجه دستگا‌ها قرار گیرد.

وی بر ضرورت ارائه آموزش‌هایی در راستای تحکیم بنیان خانواده برای جوانان تاکید کرد و گفت: از اوقات فراغت جوانان باید برای برگزاری همایش، نشست و کارگاه آموزشی با محوریت آموزش‌های خانواده استفاده کرد.

آموزش فرهنگ صیانت از محیط زیست بر اساس سبک زندگی اسلامی

وی آموزش فرهنگ صیانت از محیط زیست بر اساس سبک زندگی اسلامی را از دیگر مواردی برشمرد که در برنامه ریزی‌های اوقات فراغت جوانان باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: در این راستا تورهای گردشگری ارزان قیمت راه اندازی شده است.

طلائی شناخت و معرفی جوانان نخبه را کافی ندانست و اظهار کرد: برنامه‌های اوقات فراغت جوانان باید به نحوی برنامه ریزی شود تا خلاقیت پروری در کانون آن لحاظ شده باشد.

وی ضمن انتقاد از عدم همکاری دستگا‌ه ها با یکدیگر در زمینه اجرای برنامه‌های مطلوب ویژه اوقات فراغت جوانان گفت: یکی از راه های مهار کردن آسیب‌‌های اجتماعی در میان این قشر غنی کردن اوقات فراغت آنها است. در این میان باید توجه داشت برنامه‌های اوقات فراغت با هزینه پایین برای جوانان در نظر گرفته شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۵:۰۹
0
0
هر چقدر برنامه‌های دینی و خلاقانه تر شودایجاد علاقه بیشتری می‌شود
captcha