قاریان آذربایجانی؛ مهمان خانه شهریار ایران
کد خبر: 3509035
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

قاریان آذربایجانی؛ مهمان خانه شهریار ایران

گروه بین‌الملل: محفل انس با قرآن کریم امروز، اول تیرماه، به مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) با حضور قاریان بومی جمهوری آذربایجان در خانه فرهنگ شهریار رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو برگزار می‌شود.

قاریان آذربایجانی؛ مهمان خانه شهریار ایران
سیدابراهیم ابراهیمی نائید، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر اظهار کرد: این مراسم امروز ساعت 18 به وقت محلی در خانه فرهنگ شهریار رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو برگزار می‌شود.
وی افزود: در این محفل قاریان بومی جمهوری آذربایجان از مناطق مختلف از جمله لنکران، گنجه و باکو حضور می‌یابند و حدود 400 نفر برای حضور در آن دعوت شده‌اند.
نمایشگاه قرآن در حاشیه محفل
ابراهیمی نائید تصریح کرد: قرار است، نمایشگاه قرآن به منظور عرضه آثار قرآنی هنرمندان در حوزه منبت‌کاری، نقاشی، خوشنویسی قرآن و همچنین قرآن‌های کهن خطی نیز در حاشیه محفل باکو برگزار شود.
رایزن فرهنگی کشورمان در باکو با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم بیان کرد: این محفل فرصتی برای نمایش توانمندی‌های قاریان جمهوری آذربایجان، ارزیابی این قاریان و ترویج فرهنگ قرآنی است.
برنامه شب‌های قدر
وی همچنین برنامه‌های ویژه شب‌های قدر در جمهوری آذربایجان را یادآور شد و گفت: در شب‌های قدر نیز مراسم عزاداری در حسینیه ایرانیان باکو وابسته به دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود و ایرانیان و ارادتمندان اهل بیت(ع) در آن حضور می‌یابند.
ابراهیمی نائید در پایان با اشاره به حضور رایزنی در برنامه‌های حسینیه ایرانیان در باکو تصریح کرد: دفتر نمایندگی ولی فقیه در باکو برنامه جزء‌خوانی قرآن در ایام رمضان را نیز در دستور کار قرار داده است که بهترین قاریان در آن حضور یافته و قرآن تلاوت می‌کنند.

captcha