6 محصول قرآنی نفیس به 126 مدرسه خارج از کشور ارسال می‌شود
کد خبر: 3509110
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

6 محصول قرآنی نفیس به 126 مدرسه خارج از کشور ارسال می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: 6 محصول قرآنی نفیس که از سوی اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تولید شده است به 126 مدرسه خارج از کشور ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز، اول تیرماه با حضور محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، نوش‌آبادی، معاون مدارس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، عرفانی‌نسب، رئیس دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن، میکائیل باقری، معاون قرآن و عترت اداره‌کل قرآن، عترت و نماز و حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، معاون نماز اداره‌کل قرآن، عترت و نماز برگزار شد.
در بخشی از این نشست خبری که به اهدای مجموعه‌ای از تولیدات قرآنی اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به مدارس خارج از کشور اختصاص داشت، محمدرضا مسیب‌زاده اظهار کرد: از سال گذشته تا به امروز کار ویژه‌ای در‌خصوص تولیدات قرآنی برای دانش‌آموزان و مدارس با کمک مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران و حمایت شورای توسعه فرهنگ قرآنی انجام داده‌ و شش تولید قرآنی ارزشمند را آماده کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه این تولیدات در مدارس سراسر کشور توزیع شده است، عنوان کرد: با توجه به 126 مدرسه خارج از کشور با ظرفیت 14 هزار دانش‌آموز که در 85 کشور دنیا فعالیت دارند، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این تولیدات در این نشست به تعداد مدارس خارج از کشور تقدیم معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور شد تا برای مدارس خارج از کشور ارسال شود.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در معرفی شش تولید قرآنی که برای مدارس خارج از کشور ارسال می‌شود، گفت: یکی از تولیدات ما «قرآن همراه، جیبی» است که این قرآن دارای 365 صفحه به تعداد روزهای سال و به منظور تلاوت یک صفحه در روز است که با این روند تلاوت کل قرآن در یک سال به پایان می‌رسد.
وی در ادامه به قرآن حکیم دانش‌آموزی که با همکاری مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران به چاپ رسیده است اشاره کرد و گفت: انتشار این قرآن یک کار بسیار ارزشمند و قوی است که متناسب به توانمندی‌های دانش‌آموزان طراحی شده و دارای 604 عنوان پرسش و پاسخ در کنار آیات قرآن است و پس از اینکه پرسش‌ها در صفحات قرآن طرح می‌شود پاسخ این پرسش‌ها نیز بیان می‌شود. علاوه بر چاپ قرآن حکیم دانش‌آموزی 60 هزار نسخه نرم‌افزاری از این قرآن نیز آماده شده است.
مسیب‌زاده ادامه داد: مجموعه نفیس چهار جلدی قرآن، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و مفاتیح‌ نیز تولید شده است که این مجموعه نیز یکی از محصولات ما است و همراه با قرآن همراه و قرآن حکیم دانش‌آموزی در اختیار مدارس خارج از کشور قرار می‌گیرد.
وی در ادامه به چاپ قرآن بریل به خط قرآن‌های درسی اشاره کرد و گفت: قرآن‌هایی را برای روشندلان آماده کرده‌ایم که به خط قرآن‌های درسی است و با توجه به اینکه خط قرآن‌های درسی خلوت است و بسیاری از اعراب در این قرآن‌ها وجود ندارد قرآن بریل نیز به همین شکل طراحی شده است و این قرآن دارای 10 جلد است که هر جلد آن به سه جزء قرآن می‌پردازد. این قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن ترکیه نیز مقام اول را به دست آورد.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: قلم هوشمند قرآنی از دیگر تولیدات ویژه‌ای است که در اختیار مدارس خارج از کشور قرار می‌گیرد و این قلم در کنار صوت و ترجمه قرآن حکیم دانش‌آموزی به شرح و توضیح آیات نیز می‌پردازد که یک کار بی‌نظیر است.
همچنین، نوش‌آبادی، معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در این نشست اظهار کرد: ما در 85 کشور دنیا، 126 مجتمع آموزشی ویژه 14 هزار دانش‌آموزی ایرانی داریم که این دانش‌آموزان به نوعی در آن کشورها غریب بوده و از هویت ایرانی ـ اسلامی خود دور هستند.
نوش‌آبادی افزود: بیش از 10 سال بود که به مدارس خارج از کشور، قرآنی فرستاده نشده بود و مدارس ما در خارج از کشور از داشتن یک قرآن خوب محروم بودند؛ قرآن بدون ترجمه فرستاده شده بود اما قرآنی که بتواند مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گیرد تاکنون وجود نداشت و قرآن حکیم دانش‌آموزی که از سوی اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش آماده شده تا در اختیار مدارس خارج از کشور قرار گیرد متناسب با دانش‌آموزان و همراه با ترجمه و تفسیر است و به همین دلیل بسیار ارزشمند است.
نوش‌آبادی با بیان اینکه دشمنان اسلام موجب شده‌اند تا شبهاتی در دنیا نسبت به اسلام و قرآن وجود داشته باشد، گفت: شبهه نسبت به اصل اسلام و قرآن در دنیا وجود دارد و طی رصدی که داشتیم این شبهه حتی بین برخی دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور نیز به وجود آمده است که باید برای رفع این شبهات به روشنگری و افشاگری بپردازیم. قرآن حکیم دانش‌آموزی که همراه با ترجمه و تفسیر است بهترین پادزهر در برابر حرکت شوم دشمنان است.
وی ادامه داد: متأسفانه کتاب‌هایی که در سال‌های قبل به مدارس خارج از کشور ارسال شده بود از بین رفته‌اند و به قدری مورد استفاده قرار گرفته‌اند که کمتر قابل استفاده هستند و سال‌هاست کتاب‌هایی به زبان فارسی برای این مدارس و دانش‌آموزان ارسال نشده است.
معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه در برخی کشورها موضع‌گیری‌های شدیدی نسبت به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و حتی مسئولان آنها در امور مدرسه دخل و تصرف می‌کنند، عنوان کرد: ما به فراخور امکان و اجازه‌ای که داشته باشیم در حوزه توسعه فرهنگ ملی و دینی برنامه‌ریزی کرده و به اجرای برنامه می‌پردازیم.
وی یادآور شد: به‌عنوان مثال امسال برای نخستین بار مسابقات قرآن ویژه‌ دانش‌آموزان مسلمان اروپا را برگزار کردیم که دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور در هامبورگ گردهم آمده و در مسابقات قرآن شرکت کردند که امیدواریم این فعالیت‌ها از این پس نیز تداوم داشته باشد.
همچنین، در پایان این بخش از برنامه، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش حضور پیدا کرد و به صورت نمادین محصولات اهدایی به مدارس خارج از کشور را تقدیم معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور کرد.
captcha