ترور به امید بهشت نتیجه بی‌بصیرتی است
کد خبر: 3509229
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

ترور به امید بهشت نتیجه بی‌بصیرتی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی اراک در محفل انس با قرآن کریم گفت: عقاید داعش ناشی از بی‌بصیرتی است این بی‌بصیرتی تا جایی پیش می‌رود که تروریست داعشی به خود کمربند انفجاری می‌بندد به امید اینکه با کشتن بندگان بی‌گناه و مظلوم، وارد بهشت ‌شود و با پیامبر(ص) همنشین گردد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی،  محفل انس با قرآن کریم به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه چهارده معصوم(ع) مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع)، امروز سه‌شنبه، اول تیرماه با تلاوت قرآن و مداحی اهل‌بیت(ع) برگزار شد.
در این مراسم قاری مرکز آموزش درجه داری آقای کوشکی در جمع پایوران و سربازان به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «انسان» پرداخت و در ادامه مراسم نیز مهدی جیریایی از مداحان این مرکز در توصیف و مدح امام حسن(ع) به مولودی خوانی پرداخت.
حجت‌الاسلام علی محمد روشندل، رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی اکبر(ع) در این محفل به تفسیر آیات تلاوت شده درباره انسان پرداخت و گفت: خداوند در قرآن هدف از خلقت را آزمون و امتحان انسان معرفی می‌کند و به نعمت‌هایی اشاره دارد که به راحتی در اختیار انسان قرار داده، نعمت‌هایی مانند بینایی، شنوایی، قدرت درک و فهم.
وی با اشاره به گروهک‌های تکفیری همچون داعش ادامه داد: عقاید این گروه‌های تروریستی ناشی از بی‌بصیرتی است این بی‌بصیرتی تا جایی پیش می‌رود که تروریست داعشی به خود کمربند انفجاری می‌بندد به امید اینکه با کشتن بندگان بی‌گناه و مظلوم، وارد بهشت ‌شود و با پیامبر(ص) همنشین گردد.
حجت‌الاسلام روشندل با اشاره به آیه سوم سوره انسان؛«إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً:  ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاكر باشد(و پذیرا گردد) یا كفران كند» ادامه داد: این آیه به فطری بودن پرستش و عدم اجبار در انتخاب راه توسط انسان دلالت دارد و ادیان مختلفی که امروز در دنیا وجود دارند نیز حاکی از نیاز فطری انسان به پرستش است.
وی افزود: در برابر این آیه انسان‌ها دو دسته می‌شوند و انتهای همین آیه این دو راه را به ما نشان می‌دهد؛ یا شاکر هستیم یا کافر و ناسپاس، که سرانجام هر دو راه هم در قرآن و هم از طریق  احادیث برای انسان تشریح شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه شکر اقسام مختلفی دارد افزود: مراتب ایمان همان مراتب شاکر بودن است؛ لسانی، قلبی و عملی، سرانجام فرد شاکر نعمت‌هایی است که خداوند در دنیا و آخرت وعده داده و سرانجام کفران نعمت نیز چیزی جز آتش دوزخ نیست هرچند به ظاهر در این دنیا منعم باشد.
وی با اشاره به ماجرای انفاق پیامبر اکرم(ص) در سوره انسان گفت: انفاق و اطعام ایتام آنهم به مدت سه روز متوالی در شرایطی که خود پیامبر(ص) به طعام نیاز داشتند نشان دهنده مقام والای ایشان است و البته احترامی که باید به این قشر محروم جامعه داشته باشیم.
حجت‌الاسلام روشندل با بیان اینکه مسلمانان زمان پیامبر(ص) در مدینه با شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و سیاسی مواجه بودند ادامه داد: مردم و مسئولان باید با الگو قرار دادن پیامبر(ص) و اصحاب ایشان و با بهره‌گیری از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بر مشکلات اقتصادی غلبه کنند و دست دوستی به سوی دشمنان دراز نکنند.
یادآور می‌شود: در پایان محفل انس با قرآن کریم به کارکنانی که نام حسن و مجتبی داشتند هدایایی از طرف عقیدتی سیاسی مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی اکبر(ع) اهدا شد.

captcha