آزمون طرح تربیت مربی حفظ قرآن برگزار می‌شود/ برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته مصری
کد خبر: 3509887
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

آزمون طرح تربیت مربی حفظ قرآن برگزار می‌شود/ برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته مصری

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: آزمون مقدماتی طرح تربیت مربی حفظ قرآن فردا جمعه، سوم تیرماه با حضور 400 شرکت کننده در استان اصفهان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسن امیری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و مور خیریه استان اصفهان در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: آزمون مقدماتی طرح تربیت مربی حفظ قرآن فردا جمعه، سوم تیرماه با حضور 400 شرکت کننده و به صورت کتبی و شفاهی در استان اصفهان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بیشتر شرکت کنندگان در این آزمون، بانوان هستند، افزود: از کتاب «درس نامه و روش حفظ و آزمون حفظ قرآن کریم» به صورت شفاهی المتحان گرفته خواهد شد که نتایج آن نیز یک هفته اعلام می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و مور خیریه استان اصفهان بیان کرد: در استان اصفهان حدود 700 مربی در طرح ملی حفظ قرآن همکاری دارند که جهت ارتقاع سطح این مربیان، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.
امیری خاطرنشان کرد: در سال گذشته 600 مربی بکار گرفته شد و امسال نیز 700 مربی جدید دیگر به کار گرفته خواهند شد.
وی افزود: افرادی که در این آزمون قبول می‌شوند، در دوره تربیت مربی را در قم به صورت شبانه روزی و در طول یک هفته نزد اساتید کشوری و بین‌المللی نظیر استاد پرهیزگار، حاج ابوالقاسم، شهیدی و... شرکت می‌کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین در ادامه به محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته مصری«استاد فتحی عبدالرحمن» در شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: محفل انس با قرآن در شهرهای اصفهان، کاشان، مبارکه، لنجان، هرند، نجف آباد، نایین، برخوار و شاهین شهر برگزار می‌شود.
وی افزود: محفل انس با قرآن در شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان، فلاورجان وخمینی شهر با حضور «احمدی وفا» قاری بین‌المللی برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: استاد فتحی عبدالرحمن فردا جمعه، سوم تیرماه از ساعت 12در مصلی نماز جمعه اصفهان تلاوت قرآن خواهد داشت.

captcha