مؤسسه‌ای با 360 شعبه در 22 استان/ اجرای طرح حفظ 5 جزء قرآن در تابستان
کد خبر: 3509999
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳

مؤسسه‌ای با 360 شعبه در 22 استان/ اجرای طرح حفظ 5 جزء قرآن در تابستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مکتب‌القرآن ثارالله طی 25 سال فعالیتی که داشته 360 شعبه در سراسر کشور راه‌اندازی کرده و طرح‌های ویژه‌ای برای حفظ قرآن کریم در دست اجرا دارد.

احد قائدی، مسئول غرفه مکتب القرآن ثارالله در گفتگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، گفت: این مؤسسه قریب به 25 سال است که تحت نظر حجت‌الاسلام منصور برزگر از خادمان قرآن کریم در لامرد، جنوبی‌ترین نقطه استان فارس تأسیس شده است؛ طی این سالها فعالیت، قریب به 360 شعبه در سراسر کشور ایجاد کردیم که شامل شعبه‌های آموزش قرآن، مراکز آموزش قرآن عمومی و تخصصی، مراکز مهد قرآن، پیش‌دبستان، دبستان، راهنمایی و دبیرستان است که با رویکرد قرآن کریم فعالیت می‌کنند.

قائدی گفت: این شعب در 22 استان کشور فعالیت می‌کنند که بیشترین شعبه‌ها در شیراز و خوزستان قرار دارند؛ در قم نیز حدود 4 شعبه داریم که بخشی از فعالیت‌ها ویژه طلاب حوزه علمیه و خانواده‌های آنهاست.

وی در مورد مهم‌ترین محصولات مکتب‌القرآن ثارالله گفت:‌ یکی از مهم‌ترین محصولات این مؤسسه کتاب «آیه‌های ماندگار» است که در 6 جلد توسط حجت‌الاسلام الله‌یاری از حافظان کل قرآن کریم ارائه شده است که در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به عنوان یکی از آثار برگزیده معرفی و تجلیل شد.

قائدی گفت: علاوه بر آیه‌های ماندگار، هفت اقلیم عاشورایی و اعتکاف اردوی بزرگ سازندگی نیز دیگر کتبی هستند که برای بزرگسالان تألیف شده است.

وی در مورد کتب ویژه کودکان و نوجوانان نیز اظهار کرد: کتابی 5 جلدی ویژه این قشر از قرآن‌آموزان تهیه شده که مربوط به کتاب کار روخوانی قرآن، عطر آیه‌ها، کتاب کار شکوفه‌های قرآنی شامل بازی و ریاضی قرآنی و کتاب قرآن برای شکوفه‌ها و مصحف قرآن ویژه کودکان است.

قائدی ادامه داد: 2 جلد کتاب ویژه مربیان مراکز مهد قرآن و پیش‌دبستانی نیز تولید شده که روش‌های تدریس این کتب برای مربیانی است که در دوره‌های تربیت مربی ما شرکت می‌کنند؛ این کتاب‌ها با عنوان «چگونه کودکان خود را با قرآن آشنا و علاقه‌مند کنیم؟» و «چگونه قرآن را زیبا بخوانیم؟» تهیه شده است. نرم‌افزاری نیز با محتوای آ‌موزش شکوفه‌های قرآن تهیه شده که شامل بازی و ریاضی، شعر و داستان، سرودهای محلی، کاردستی و بازی‌های محلی است.

وی گفت: در این غرفه علاقه‌مندان به شرکت در مدارس حفظ قرآن کریم می‌توانند ثبت نام کنند؛ مدارس حفظ قرآن مکتب‌القرآن ثارالله در شیراز و قم فعال است و قرار است در محله حکیمیه تهران نیز به زودی این مرکز افتتاح شود.

قائدی اظهار کرد: یکی از طرح‌های این مؤسسه طرح ملی «پنجره‌ای به آسمان» است که ویژه فصل تابستان طراحی شده است؛ در این طرح که ویژه نوجوانان و جوانان است، ثبت‌نام کنندگان 5 جزء از قرآن کریم را در این مدت حفظ می‌کنند؛ برگزیدگان این طرح نیز به مشهد سفر خواهند کرد. علاوه بر این به شرکت کنندگان مدرک معتبر وزارت ارشاد و اتحادیه تشکل‌های قرآنی اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: شروع این طرح با حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم به صورت غیر حضوری و تلفنی انجام می‌شود و در ادامه حفظ چهار جزء قرآن کریم از بیستم تیرماه آغاز می‌شود.

captcha