مقام معظم رهبری ترجمان قرآن هستند
کد خبر: 3510735
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۵
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

مقام معظم رهبری ترجمان قرآن هستند

گروه اجتماعی: حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه در شب های قدر با خدا عهد ببندیم که متمسک به قرآن باشیم و معرفتمان را نسبت به ولایت بالا ببریم، گفت: مقام معظم رهبری ترجمان قرآن هستند.

مقام معظم رهبری ترجمان قرآن است

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران شامگاه گذشته، 6 تیر در مراسم احیای شب بیست ویکم رمضان که با محوریت شهدای هفتم تیر در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) رشت برگزار شد، 4 شهید گیلانی حادثه هفتم تیر سال 60 را مایه افتخار استان دانست و گفت: شهدای هفتم تیر و در راس آنان شهید بهشتی مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی فرصت توبه کردن در شب های قدر را عنایت و منتی از جانب خدا دانست و اظهار کرد: توبه کردن به معنی شکستن در پیشگاه الهی است لذا خداوند توبه کنندگان از گناه را دوست دارند و نه تنها همه گناهانشان را می بخشد، بلکه گناهان را به حسنات تبدیل می کند.

وی با بیان اینکه خداوند چیزی جز وفاداری به قرآن و ولایت را از ما نمی خواهد، افزود: باید باور داشته باشیم که قرآن تنها نسخه شفابخش بشریت است و اینگونه نباشد که قرآن را در شب های قدر بر سر بگیریم و در روزهای دیگر با عمل خلاف قرآن، آن را زیر پا بگذاریم.

حجت الاسلام حاجی صادقی توکل و توسل به خدا را مصونیت بخش جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان از هجمه های گسترده دشمنان دانست و تصریح کرد: همه آزادی را دوست دارند، اما آزادی و عبد خدا نبودن چیزی جز بدبختی و ذلت ندارد. اگر اتصال به خدا قطع شود، سقوط خواهیم کرد لذا از خدا می خواهیم ما را در حریم امن خود حفظ کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه خدا ندای بندگان را در هر زمان و مکان لبیک می گوید، عنوان کرد: هیچ عزتی بالاتر از این نیست که عبد و بنده خدا باشیم. این بندگی در دست برنداشتن از قرآن و ولایت خلاصه می شود.

وی بر ارتقای معرفت نسبت به قرآن و ولایت تاکید کرد و گفت: قرآن شناسی یعنی اینکه بدانیم قرآن تنها یک کتاب مقدس نیست. متاسفانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز برخی به این باور نرسیده اند که قرآن باید نسخه بالادستی باشد.

این کارشناس دینی مقام معظم رهبری را ترجمان قرآن دانست و متذکر شد: برخی به دنبال نسخه هایی غیر از قرآن برای حل مشکلات کشور هستند، اما بنا به فرموده صریح قرآن مشکلات با دست دراز کردن و گردن کج کردن مقابل دشمنان حل نخواهد شد. کسی که به دیگران تکیه می کند نباید از خداوند انتظار یاری داشته باشد.

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه 9 سوره قرآن با دشمن شناسی و دشمن ستیزی آغاز می شود، ادامه داد: قرائت و حفظ قرآن اجر و ثواب فراوان دارد، اما در شب های قدر با خدا عهد ببندیم که متمسک به قرآن باشیم و معرفتمان را نسبت به ولایت بالا ببریم، زیرا قرآن، ولایت را راهنمای جاده هدایت و راهبر صراط مستقیم معرفی می کند. قطعا تبعیت از ولایت معرفت و محبت می خواهد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه یاران حضرت علی(ع) را بی معرفت نسبت به مقام ولایت دانست و گفت: تغییر خطوط قرمز رهبری و تحمیل رای به مقام ولایت بزرگترین جنایت در عالم اسلام است. امروز دشمن به این نتیجه رسیده که باید ولایت محوری را بزند تا انقلاب را زده باشد. ولایتمداری و پایبندی به خط امام تنها جرم شهید بهشتی بود.

وی با بیان اینکه امت بی امام و امام بی امت هیچ خطری برای استکبار ندارد، اضافه کرد: امت متصل به امام شکست ناپذیر خواهد بود لذا دشمن به دنبال گسستن پیوند امت و امام است. غیرت دینی و روحیه جهادی و انقلابی ما نباید اجازه دهد که دشمن این فاصله را ایجاد کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بر لزوم افزایش درکمان نسبت به مواضع رهبری تاکید کرد و یادآور شد: امروز نه تنها ولایت فقیه و انقلاب اسلامی هدیه و عطیه الهی است، بلکه شخص مقام معظم رهبری هدیه بی‌نظیر خداوند به ملت ایران است و باید قدرشناسی خود نسبت به این نعمت را بالا ببریم.

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به هشدارهای رهبر انقلاب مبنی بر «نفوذ» نرم دشمن، خاطرنشان کرد: رهبری مسئله نفوذ را عامل به خطر افتادن عناصر ماندگاری انقلاب می دانند. بیان مجدد شاخص های انقلابی بودن در فرمایشات رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امسال، نشان دهنده توطئه دشمن برای نابودی انقلاب با نابودی روحیه انقلابی است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ فکری در مسئولان، در مردم و در نخبگان است، گفت: منفعل کردن مسئولان و پذیرش روحیه آشتی و سازش با دشمنان، گرفتن روحیه جهاد و مقاومت از مردم، تاثیرگذاری بر نخبگان و تندرو خواندن افراد انقلابی از مصادیق نفوذ فکری است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تندروی از نظر دشمنان را به معنی حرکت در صراط مستقیم و نپذیرفتن سازش و انفعال دانست و بیان کرد: ولایتمداری و سازش ناپذیری از آموزه های کربلاست. ولایتمداری را باید از حضرت ابوالفضل(ع) در کربلا و امروز از شهید بهشتی، شهید رجایی، سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی آموخت.

captcha