منفورترين فرد نزد خدا در کلام امام سجاد(ع)
کد خبر: 3510761
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

منفورترين فرد نزد خدا در کلام امام سجاد(ع)

گروه اجتماعی: یک استاد حوزه با بیان حدیثی از امام سجاد(ع) «منفورترين فرد نزد خدا كسى است كه در سنّت[ها] به امامى اقتدا كند، اما در عمل او را مقتداى خود نگيرد»، اظهار کرد: نه تنها در گفتار، که در رفتار و سبک زندگی باید به عمل و سیره اهل بیت(ع)، اقتدا و عمل کنیم.

منفورترين فرد نزد خدا در کلام امام سجاد(ع)
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدصادق علمداری، استاد حوزه و مبلغ بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک، شامگاه یکشنبه، ششم تیرماه در مراسم دومین شب از لیالی قدر در شبستان این بقعه متبرکه با طرح این سؤال که باید در زندگی به چه کسانی غطبه بخوریم، گفت: متاسفانه امروزه به جای اینکه افراد به کسانی همچون سید‌ابن طاووس، شیخ مفید و ... غبطه بخورند، به زندگی مادی مردم غبطه می‌خورند.
وی با بیان حدیثی از امام سجاد(ع) «إنَّ أبغَضَ النّاسِ إلَى اللّه ِ مَن يَقْتَدي بسُنّةِ إمامٍ و لا يَقْتَدي بأعمالِهِ، منفورترين فرد نزد خدا كسى است كه در سنّت[ها] به امامى اقتدا كند، اما در عمل او را مقتداى خود نگيرد.»، اظهار کرد: نه تنها در گفتار، که در رفتار و سبک زندگی باید به عمل و سیره اهل بیت(ع)، اقتدا و عمل کنیم.
وی این جمله که «دلت پاک باشد» را یک جمله احمقانه دانست و ابراز کرد: همان طوری که یک درخت با تنه قوی می‌تواند میوه دهد، انسان درختی است که قابلیت میوه دادن دارد ولی پاکی دل به تنهایی برای آن کافی نیست و باید ظاهر و باطن یکی باشد.
حجت‌الاسلام علمداری با بیان ویژگی‌ها و سجاهای اخلاقی ائمه اطهار(ع)، تصریح کرد: همه ما اگر به راستی پیرو این بزرگواران هستیم، باید در اخلاق و سبک زندگی خود، از آنها الگو گیریم و برای ترویج اخلاق اهل بیت(ع) در جامعه تلاش کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌های متعدد شبکه‌های ماهواره‌ای که در جهت کاهش اعتقادات دینی و فرهنگ انتظار تولید و پخش می‌شود، عنوان کرد: هزاران برنامه و شبکه ماهواره‌ای، معاویه‌گویان علیه علی زمان، حضرت مهدی موعود(عج) تبلیغ می‌کنند تا ما را از اهل بیت(ع) جدا کنند.
وی با بیان اینکه نباید فقط درگیر علامت‌های ظهور شویم، گفت: باید برای تحقق شرایط ظهور تلاش کنیم که یقینا با فراهم شدن شرایط ظهور، علائم آن به خودی خود محقق خواهد شد.
وی با ابراز تأسف از اینکه قرآن فقط لقلقه زبان شده است، اظهار کرد: قرآن کریم، یک اقیانوس وسیع و برنامه جامع برای مدیریت عالم است که باید بیش از پیش با آن، انس گیریم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
l.m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۱:۳۷
0
0
قرآن کریم، یک اقیانوس وسیع و برنامه جامع برای مدیریت عالم است که باید بیش از پیش با آن، انس گیریم.
captcha