تبلیغ دین اثرگذار است/ مبلغان صبور باشند
کد خبر: 3510845
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
موسوی هوایی عنوان کرد:

تبلیغ دین اثرگذار است/ مبلغان صبور باشند

گروه جامعه: معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه حتی اگر تبلیغ دین در ظاهر مردم تغییری ایجاد نکند، دل‌های آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مبلغان را به صبر و استفامتی که قرآن به آن دستور داده دعوت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اساسی‌ترین روش تبلیغ دین را همچنان استفاده از «منبر» عنوان کرد و گفت: اساسی ترین روش تبلیغ دین تبلیغ چهره به چهره است.

وی تصریح کرد: در اوج وجود ابزارهای تبلیغی در جهان معاصر، همچنان انسان است که مبلغ دین است و تبلیغ دین یعنی تبلیغی که در آن هیچ غل و غشی وجود نداشته بلکه کاملاً دلدادگی دو طرفه وجود داشته باشد. یعنی همانطور که وجود مقدس حضرت رسول(ص) و اهل بیت(ع) به انسان‌ها عشق می‌ورزیدند و برای هدایت انسان‌ها تلاش می‌کردند، مبلغ هم باید همین عشق را به انسان ها و هدایت آنها داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوی هوایی ادامه داد: تبلیغ دین همیشه بر مبنای مهر و محبت بوده و هر جا هم مبارزه‌ای در این راه صورت گرفته مانند طبابت طبیبی است که بخواهد غده سرطانی را از بدن خارج کند و ضرورت اقتضا کرده است و الا تماماً تبلیغ دین با مهر، محبت و درک موقعیت جسمی، روحی و ... انسان‌ها بوده است.

زمان خروج از گناه تبلیغ نکنیم

وی مبلغان را به دقت به زمان تبلیغ گوشزد کرد و گفت: اگر دیدیم فردی همین اکنون از گناهی خارج شده آن زمان نباید به وی تذکر دهیم باید زمانی تذکر دهیم که در روح فرد اثر کند لذا باید صبر کرد تا حالات فرد از حالت گناه به حالت عادی تغییر کند. یعنی حالات انسان‌ها در تبلیغ باید مد نظر گرفته شود. لذا تبلیغ دین یک بحث جامع است و بسته جامع هدایت انسان باید مد نظر قرار گرفته شود که شامل هدایت بر محور توحید، برگرفته از فطرت و به کمک محبت و دلدادگی است. وقتی تبلیغ به این صورت پیش برود عالم گیر خواهد شد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته برای حذف شبکه‌های ماهواره‌ای ایرانی و منع دسترسی جهانی به صدای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران با اینکه خودشان شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای دارند اما باز هم می‌دانند که حرفی که جمهوری اسلامی می‌گوید برخاسته از قرآن و عترت و فطرت است و کاملاً در دل ها نفوذ می‌کند و انسان‌ها را به سمت توحید می‌برد.

حجت‌الاسلام موسوی هوایی با اشاره به واقعه تاریخی صدر اسلام که در آن مشرکان به مردمی که با وجود مبارک پیامبر (ص) مواجه می‌شدند و انگشت‌های خود را در گوش‌هایشان قرار می‌دادند تا صدای پیامبر را نشنوند، گفت: اگر مباحث امام راحل و ابعاد فکری مقام معظم رهبری به مردم منتقل شود تغییرات اساسی در زندگی آنها حادث خواهد شد.

وی در پایان گفت: هرجایی که تبلیغ دین انجام شود در دل‌ها نفوذ می‌‌کند. اگر چه ممکن است به ظاهر و در عمل ظاهری افرادی که دین برای آنها تبلیغ می‌شود تغییری مطابق دین و فطرت انسانی صورت نگیرد اما دل‌ها به سرعت تأثیر می‌پذیرد به همین دلیل باید با صبر، تحمل، استقامت و مقاومتی که قرآن کریم مبلغان را به آن دعوت کرده تبلیغات داخلی و خارجی را انجام دهیم تا ثمره نهایی یعنی زمینه سازی قوی و انقلابی برای ظهور حضرت حجت است اتفاق بیفتد.

captcha