عرض تسلیتی با حال و هوای نجف در مشهدالرضا + عکس
کد خبر: 3510848
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
با حضور آیت‌الله صافی‌گلپایگانی صورت گرفت؛

عرض تسلیتی با حال و هوای نجف در مشهدالرضا + عکس

گروه اجتماعی: با حضور آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، مردم مشهد برای عرض تسلیت به محضر حضرت رضا(ع) روانه شدند و با شعارهای حیدر یا حیدر نجفی را این بار در مشهد بوجود آوردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در بیست و یکم رمضان مصادف با شهادت امیرالمومنین علی(ع) قرار است ، به همراه دسته عزای علوی که جمعی از علما و مردم را شامل می‌شود، برای عرض تسلیت راهی حرم مطهر رضوی شویم.
جمعی که در میان خود، مرجع جهان تشیع، یعنی آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید را یه همراه دارد، نزدیک چهارراه خسروی که می‌شوی، ابتدا پرچم‌های بزرگی که توسط چند نفر حمل می‌شوند، توجهت را به خود جلب می‌کند، در حالی که صدای مداحی با نوای «یا علی مولا ـ یا علی حیدر» گوشت را نوازش می‌کند، هنوز جمعیت شکل منظمی به خود نگرفته و به اطراف که نگاه می‌کنی، پرسنل نیروی انتظامی، آمبولانس و ماشین آتش نشانی شاید بیشتر به چشم بیایند.
عرض تسلیتی با حال و هوای نجف این بار در مشهدالرضا + عکس
پرچم سبز رنگ بزرگی توسط چند نفر دربین سیه پوشان عزای علی(ع) در حال چرخیدن است که نوشته «انت اول مظلوم» روی آن عجیب ذهنت را درگیر می‌کند و تو همچنان محو چرخ پرچمی....
در این بین، با اعلام یکی از مسئولان مراسم، جمعیت برای شروع به داخل مدرسه آیت‌الله خویی می‌روند تا شاهد سخنرانی  یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه به نام آیت‌الله سیدجعفر سیدان باشند.
ما هم به داخل شبستان مدرسه می‌رویم، جمعیت چشمگیری با نظم نشسته‌اند، بعد از گذشت دقایقی تقریبا شبستان پر می‌شود، برنامه با قرائت قرآن و زیارت امین‌الله شروع و پس از چند دقیقه صحبت‌های آیت‌الله سیدان در شبستان مدرسه مدرسه آیت‌الله خویی تمام و مردم برای شروع حرکت عزاداری با شعار «کشتند مولا را ـ هممسر زهرا را»به بیرون از مدرسه هدایت می‌شوند.
در بیرون از مدرسه حالا دیگر حرکت پیاده‌روی به سمت حرم با خیل جمعیت زن و مرد آغاز شده، مردم عزادار مشکی‌پوش در حالی برای عرض تسلیت به محضر سلطان سریر ارتضا می‌روند که خود به نوعی عزادار از دست دادن پدر معنوی خود هستند.
عرض تسلیتی با حال و هوای نجف این بار در مشهدالرضا + عکس
تا نگاهت به مداح که بر روی یکی از ماشین‌های سیار است خیره می‌شود، ناخودآگاه حلقه‌ای از جمعیت را می‌بینی که دور آیت‌الله صافی گلپایگانی را گرفته‌اند، به ازدحام مردم عزادار که دقت می‌کنی، خیلی چیزها برایت عیان می‌شود مثل پیرمردی که با صندلی چرخدار برای این مراسم آمده است، یا جوانی که با پای برهنه طی مسیر می‌کند، ولی همه چیز را نمی‌توان دید، مثل:بغض در گلو، درد دل و زمزمه درونی که تو نمی‌توانی آن را وصف کنی.
با چشم گریان، دست بر سینه و پای برهنه به سمت حرم روانه است، عاشقی که حتی یک بار علی(ع) را ندیده است، هر طرف را که می‌نگری، چشم‌ها اشک برای ریختن و لب‌ها حرف برای گفتن دارند، پرسنل نیروی انتظامی به سختی می‌توانند نظم را کنترل کنند.
اگر خوب دقت کنی خیل جمعیت را که با پیراهن مشکی آمده‌اند، مانند پرچمی بزرگ و مشکی به نظر می‌رسند که با وزش باد در حال بالا و پایین شدن‌اند. حالا دیگر نزدیک‌تر به حرم شده ایم و چشمانت فقط دست‌هایی را می‌بینند که مانند دریایی متلاطم از عشق علی(ع) با ذکر یا حیدر بر سر می‌خورند و فضای خیابان شیرازی را تحت تاثیر خود قرار می دهند، این در حالی است که هر چه به حرم  نزدیک تر می‌شویم انگار حرارت دل‌ها بیشتر می‌شود.
عرض تسلیتی با حال و هوای نجف این بار در مشهدالرضا + عکس
اگر غرق در جمعیت شوی، احساس می‌کنی که همین لحظاتی پیش، شمشیر بر فرق مولای انس و جن برخورد کرد، آری در خیابان شیرازی، عاشورای علی(ع) برپاست، عاشورای انسانیت، ذکر علی علی جمعیت به قدری است که شاید بتوان گفت: نجفی را در مشهد به وجود آورده‌اند.
در چنین روزی شمشیر باطل بر فرق سر انسانیت فرود آمد و خلق را یتیم کرد و صدای فزت و رب‌الکعبه در آسمان نجف پیچید، آری دنیا لیاقت تو را نداشت یا علی(ع). این مراسم پس از اتمام مسیردر نزدیکی حرم مطهر با روضه‌ای در وصف خانم حضرت زهرا(س) به پایان رسید و جمعیت متفرق شدند.
عرض تسلیتی با حال و هوای نجف این بار در مشهدالرضا + عکس
یادآور می‌شود، در مراسم حرکت عزادارن دسته علوی که هفت تیرماه در روز شهادت حضرت علی(ع) از چهارراه خسروی به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی و جمعی از مردم مشهد حضور داشتند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دلیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۱:۰۰
0
1
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
captcha