آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر
کد خبر: 3510891
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر

گروه بین‌الملل: سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه الجزایر»، از دیروز، 7 تیرماه، با حضور نمایندگان 56 کشور جهان در شهر الجزیره، پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «مصر 24»، سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر از دیروز، 7 تیرماه با حضور نمایندگان 56 کشور جهان در  رشته حفظ، تجوید و تفسیر قرآن در شهر «الجزیره»، پایتخت این کشور آغاز به‌کار کرد.
هم‌زمان با این رویداد بین‌المللی، مسابقات سراسری حفظ قرآن ویژه کودکان حافظ قرآن الجزایر نیز به همت وزارت اوقاف و امور دینی این کشور برگزار می‌شود.
مبلغ یک میلیون دینار الجزایری جایزه برگزیده نخست، 800 هزار دینار جایزه نفر دوم و 500 هزار دینار جایزه نفر سوم مسابقات بین‌المللی حفظ، تجوید و تفسیر قرآن کریم الجزایر است که شنبه، 12 تیرماه طی مراسم اختتامیه به آنان اهدا خواهد شد.
مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن الجزایر ویژه حافظان گروه سنی زیر 25 سال است.
همچنین، به نفرات اول تا سوم مسابقات ملی حفظ قرآن ویژه کودکان الجزایر به ترتیب 500 هزار دینار الجزایری، 300 هزار دینار و 200 هزار دینار جایزه اهدا خواهد شد.
یادآور می‌شود، مراسم افتتاحیه این مسابقات یکشنبه‌ شب، 6 تیرماه برگزار شد و در مسابقات امسال، 8 بانوی حافظ قرآن نیز در کنار آقایان به رقابت‌ می‌پردازند.
وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر و «ایمن سوید»، رئیس هیئت داوران از کشور سوریه از سخنرانان مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها بودند.
«محمدرسول تکبیری»، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات حفظ قرآن کریم الجزایر است.
وی متولد ۱۳۷۴ در تهران است که از سال ۱۳۸۶ وارد عرصه حفظ قرآن شد و در مدت ۲ سال کل قرآن کریم را حفظ کرد. وی سال گذشته به مرحله نهایی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن راه یافت و موفق به کسب عنوان حافظ ممتاز قرآن کریم شد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۱:۳۳
0
0
موفق به کسب درجه عالی نه ممتاز.
captcha