ادامه تحصن بحرینی‌ها مقابل منزل آیت‌الله قاسم/ رد ادعای العربیه از سوی علمای بحرین
کد خبر: 3510934
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
آخرین اخبار از بحرین؛

ادامه تحصن بحرینی‌ها مقابل منزل آیت‌الله قاسم/ رد ادعای العربیه از سوی علمای بحرین

گروه بین‌الملل: تحصن معترضان بحرینی در اعتراض به سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم، دیروز، هفتم تیرماه، برای هشتمین روز متوالی ادامه داشت.

ادامه تحصن بحرینی‌ها مقابل منزل آیت‌الله قاسم / رد ادعای العربیه از سوی علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «مرآة‌ البحرین»، هزاران شهروندان معترض بحرینی دیروز و برای هشتمین روز متوالی در اعتراض به سلب تابعیت رهبر شیعیان این کشور از سوی رژیم آل‌خلیفه به تحصن در مقابل منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، در منطقه «الدراز» منامه ادامه و شعارهایی علیه نظام این کشور سر دادند.
معترضان بحرینی بازگرداندن تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم، برداشتن تبعیض از اکثریت شیعیان و پایان‌دادن به نفوذ خاندان آل‌خلیفه را خواستار شدند.

فعالان بحرینی اعلام کردند که مقامات این کشور به ادامه محاصره منطقه الدراز ادامه می‌دهند و از ورود صدها شهروند به بهانه این که از ساکنان منطقه «الدراز» نیستند، جلوگیری می‌کنند، این در حالی است که به رغم محدودیت‌های امنیتی هزاران نفر همچنان به تحصن خود ادامه می‌دهند.

ادامه تحصن بحرینی‌ها مقابل منزل آیت‌الله قاسم/ رد ادعای العربیه از سوی علمای بحرین

رد ادعای العربیه از سوی علمای بحرین

علمای شیعه بحرین ادعای شبکه «العربیه» عربستان مبنی بر حمایت آن‌ها از لغو تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را رد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علمای بحرین شبکه سعودی العربیه را به دروغ‌پراکنی متهم و اعلام کردند: شبکه العربیه معروف و مشهور به پخش اخبار و برنامه‌های مغرضانه برای اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است و در کار اطلاع‌رسانی اصول بی‌طرفی و امانتداری را رعایت نمی‌کند.
علمای بحرین افزودند: شبکه العربیه افکار داعش و فرقه گمراه وهابیت را تبلیغ می‌کند و در پی گمراه‌کردن افکار عمومی و مخاطبان خود است.
شبکه تلویزیونی العربیه عربستان اخیراً در خبری با عنوان «مخالفت 54 عالِم بحرینی با مداخله ایران در امور بحرین» ادعا کرده بود که علمای شیعه بحرین با صدور بیانیه‌ای مشترک از نحوه برخورد نظام حاکم آل‌خلیفه با شیخ عیسی قاسم حمایت می‌کنند.

بحرین تابعیت 5 فعال شیعی را لغو کرد

دادگاهی در بحرین تابعیت 5 فعال شیعی را سلب و آنها را روانه زندان کرده است.

«پرس تی وی» به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داد: این دادگاه تابعیت این افراد را به بهانه ارتباط با «گروه‌های افراطی و تروریستی» لغو کرده است.
این دادگاه 2 تن از آنها را به جرم عضویت در حزب اسلامی الوفاء، از مخالفان رژیم آل‌خلیفه، به 3 و 10 سال حبس محکوم کرده است، همچنین 3 متهم دیگر به بهانه عضویت در گردان‌های موسوم به مختار، به 15 سال حبس متهم شدند.
نیروهای رژیم آل‌خلیفه دیروز همچنین در ادامه سرکوب مخالفان مهدی عکری، عضو شورای جمعیت الوفاق و همچنین یک نفر دیگر را بازداشت کرده‌اند.
رژیم بحرین در یک رشته اقدامات سرکوبگرانه در هفته‌های گذشته، فعالیت جمعیت الوفاق، را تعلیق کرد، مجازات حبسِ شیخ علی سلمان، رهبر الوفاق را به دو برابر افزایش داد، نبیل رجب از فعالان حقوق بشر را بازداشت، برگزاری نماز جمعه و نماز جماعت را ممنوع اعلام کرد.
بحرین از بهمن سال 1389 صحنه برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است. آنها خواستار برکناری رژیم آل‌خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

captcha