ايكنا می‌تواند سنگر اصلی مقابله با شبهات جنگ نرم دشمن در حوزه تفكر باشد
کد خبر: 3510960
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
عباسي:

ايكنا می‌تواند سنگر اصلی مقابله با شبهات جنگ نرم دشمن در حوزه تفكر باشد

گروه فضاي مجازي: رئيس مركز فضاي مجازي سپاه فجر فارس گفت: امروز ايكنا مي‌تواند خط مقدم و سنگر اصلي مقابله با شبهات و فضاهاي جنگ نرم دشمن در حوزه تفكر و ايدئولوژي و ديني باشد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از فارس، ابراهيم عباسي، رئيس مركز فضاي مجازي سپاه فجر فارس از دفتر خبرگزاري ايكنا شعبه فارس ديدار كرد و ضمن گفت‌وگو با رئيس اعضاي تحريريه اين رسانه از نزديك با نحوه فعاليت‌هاي ايكنا آشنا شد.
مسعود رستگار، رئيس جهاد دانشگاهي و خبرگزاري‌هاي ايسنا و ايكناي فارس در ابتداي اين ديدار ضمن تشريح فعاليت‌هاي ايكنا بر لزوم محتواسازي قرآني در فضاي مجازي تأكيد كرد و گفت: متأسفانه در اين زمينه اقدامات قابل توجهي در دانشگاه‌هاي ما صورت نمي‌گيرد و اين مسئله رسالت ما را سنگين‌تر مي كند تا با همكاري سازمان‌ها و نهادها بتوانيم بحث توسعه فرهنگ قرآني در فضاي مجازي را به پيش بريم.

جهاد دانشگاهي ظرفيت توليد محتواي قرآني فضاي مجازي را دارد
وي با تصريح اينكه ما در مباحث آموزشي مخاطبان زيادي در استان داريم، گفت: بنابراين جهاد دانشگاهي ظرفيت برگزاري كلاس‌هاي آموزشي توليد محتوا را دارد كه با همكاري مركز فضاي مجازي سپاه مي‌تواند اين مهم را انجام دهد.
ابراهيم عباسي، رئيس مركز فضاي مجازي سپاه فجر فارس نيز در اين ديدار با بيان اينكه بهترين پدافند، آفند است و اين يك شعار استراتژيك است و بدان معناست كه بهترين دفاع، حمله است، گفت: اكنون هجوم به ارزش‌هاي اسلامي در فضاهاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي بسيار زياد است اما اگر ما تنها بخواهيم به دفاع بپردازيم، مسلماً دشمن نيز هر روز صحنه حمله خود را عوض خواهد كرد بنابراين ما نيز بايد در اين فضاها به عقايد باطل فرقه‌هاي نحله حمله كنيم تا بتوانيم از ارزش‌هاي خود به نحو احسن دفاع كنيم.

لزوم استفاده از پويايي فقيه تشيع در شبكه‌هاي اجتماعي

وي اظهار كرد: اكنون تمام نحله‌هاي فكري ضاله از بهائيت گرفته تا نحله‌هاي آنارشيسمي و ليبراليسم و تفكرات سكولار و تفكراتي كه در حوزه‌هاي بنيادين منكر اسلام يا منكر ارزش‌هاي اخلاقي هستند يا حتي منكر ارزش‌هاي انساني هستند، ضعف زياد دارند و چون ما پايه فكري، استقلال و فقه پويايي داريم كه مي‌تواند اين‌ها را دفع كند، مي‌توانيم چنان به آن‌ها حمله كنيم كه نتوانند از جا بلند شوند اما ما تنها دفاع مي‌كنيم و از هيچ نوعي حمله نمي‌كنيم.
عباسي بر اهميت توجه به افزايش سواد رسانه‌اي مردم تأكيد كرد و گفت: بهترين كار اين است كه جهاد دانشگاهي در حوزه افزايش سواد رسانه‌اي براي مقابله با تهديدات شبكه‌هاي اجتماعي نيز فعاليت كند.

ايكنا مي‌تواند سنگر اصلي مقابله با شبهات جنگ نرم دشمن در حوزه تفكر باشد
عضو قرارگاه فرهنگي غدير استان فارس در ادامه به فعاليت‌هاي ايكنا اشاره كرد و گفت: ايكنا يك فرصتي است كه حتي قبل از اينكه ضرورت ايجابيش به وجود بيايد ايجاد شده است و اكنون به شدت بايد گسترش پيدا كند و اتفاقاً اين رسانه اكنون مي‌تواند خط مقدم و سنگر اصلي مقابله با شبهات و فضاهاي جنگ نرم دشمن در حوزه تفكر و ايدئولوژي و ديني ايكنا باشد.
ايكنا مي‌تواند سنگر اصلي مقابله با شبهات جنگ نرم دشمن در حوزه تفكر باشد
وي به ديدار مقام معظم رهبري با طلاب و تأكيد ايشان بر اهميت توجه به فضاي مجازي اشاره كرد و گفت: معظم‌له فرمودند كه فضاي مجازي كارزار حقيقي است و از طلاب خواستند كه براي اين ميدان جنگ آماده شوند. اما اين سنگر، آتش بار و سلاحي كه مي‌تواند در عرصه جنگ بجنگد، اكنون آماده است و ساختار آماده‌اي دارد و يكي از آن‌ها ايكناست البته اين رسانه بايد به چند سو حركت كند.

ايكنا به سمت توليد محتوا، رصد و انتشار فعاليت كند

عباسي، توليد محتوا، رصد و انتشار را جمله مواردي دانست كه ايكنا بايد بدان توجه كند، گفت: ايكنا در حوزه  انتشار خوب فعاليت كرده و اخبار را منتشر مي‌كند اما بحث توليد محتوا برگزاري ميزگردهايي نظير «نقش فضاي مجازي در توسعه فعاليت‌هاي قرآني» است كه بايد تداوم يابد و در آن اين رسانه براي ساير سازمان ها، زمين بازي تعريف مي‌كند تا اقدامات را انجام دهند و سپس ايكنا از فعاليت‌هاي آنان گزارش‌گيري مي‌كند يعني اين رسانه حالت آلترناتيو فكري اين حوزه مي‌شود.

محتواي ايكنا بايد به سمت عمق‌بخشي حركت كند
رئيس مركز فضاي مجازي سپاه فجر فارس همچنين به اهميت توليد محتوا اشاره كرد و گفت: ما بايد محتواي ايكنا را به سمت عمق‌بخشي سوق دهيم يعني نهايتاً فطرت و تمامي يك آدم بپذيرد كه دروغ نگويد، مهربان باشد و ظلم نكند كه اين عمق‌بخشي به محتوا بسيار مهم است.
وي همچنين خواستار توجه به ايكنا به هنرهاي قرآني، فعاليت‌هاي انساني و سبك زندگي شد و گفت: ايكنا مي‌تواند به مواضع و اتفاقات روزمره نگاه ويژه‌اي داشته و آيات قرآن متناسب و مرتبط با آنان استخراج كرده و انتشار دهد.
اين استاد دانشگاه در پايان با تأكيد بر اينكه ايكنا در بحث عمق‌بخشي بايد فعاليت زيادي كند، گفت: يكي از اين موارد رصد است كه مي‌تواند با رصد مشكلات و مواضع گوناگون در عرصه‌هاي مختلف فكري و مذهبي به ما اعلام كند كه به چه سمتي بايد حركت كنيم.
captcha