اعمال سفارش شده شب قدر، قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت است
کد خبر: 3510983
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
صالحی:

اعمال سفارش شده شب قدر، قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت است

گروه اندیشه: رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج با بیان اینکه اعمال سفارش شده برای این شب عزیز قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت است، تصریح کرد: از مهم ترین اعمال این شب می توان به قرآن بر سرگرفتن، خواندن جوشن کبیر، انجام دادن غسل، احیا و زیارت امام حسین(ع) اشاره کرد.

حجت‌الاسلام احمد صالحی، رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، با بیان اینکه شب قدر فرصتی طلایی برای شستشوی آینه دل است، اظهار کرد: این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی‌ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم کنیم.

وی با بیان اینکه اعمال سفارش شده برای این شب عزیز قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت است، تصریح کرد: از مهم ترین اعمال این شب می‌توان به قرآن بر سرگرفتن، خواندن دعای جوشن کبیر، انجام دادن غسل، احیا و زیارت امام حسین (ع) اشاره کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر اینکه شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است، تصریح کرد: خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «قدر» نازل فرموده است و در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد تا جایی که عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.

وی با بیان اینکه در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود، افزود: این شب، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است ملائکه در این شب نزد امام زمان (عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

حجت‌الاسلام صالحی با تاکید بر اینکه نزول جامع‏ترین، كامل‏ترین و ماندگارترین كتاب الهی بر عظمت و منزلت شب قدر افزوده است، ادامه داد: قرآن خود در این زمینه می‏گوید: «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی اُنْزِلَ فیهِ الْقُرْانَ».

وی با بیان این مطلب که شیعیان یکی از شب‌های 19،20 و 23 ماه رمضان را شب قدر می‌دانند، تصریح کرد: امام صادق علیه‏ السلام فرمود: «التَّقْدیرُ فی لَیْلَةِ الْقَدْرِ تِسْعَةُ عَشْرٍ، وَالاِْبْرامُ فی لَیْلَةِ اِحْدی وَ عِشْرینَ وَالْاِمْضاءُ فی لَیْلَةِ ثَلاثَ وَ عِشْرینَ»؛ «تقدیر امور و سرنوشت‌ها در شب قدر، یعنی شب نوزدهم، تحكیم آن در شب بیست و یكم، و امضا ‏آن در شب بیست و سوم صورت می‏گیرد».

حجت‌الاسلام صالحی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از فضایل این شب‌های عزیز، خاطرنشان کرد: انسان باید سعی کند برنامه‌های خود را طوری تنظیم کند که بهترین بهره را از این شب‌های مبارک برده و خود را به خداوند نزدیک‌تر کند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ساجد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۲:۳۲
0
0
شب قدر فرصتی طلایی برای شستشوی آینه دل است
محمدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۳:۱۹
0
0
امام صادق علیه‏ السلام فرمود: «التَّقْدیرُ فی لَیْلَةِ الْقَدْرِ تِسْعَةُ عَشْرٍ، وَالاِْبْرامُ فی لَیْلَةِ اِحْدی وَ عِشْرینَ وَالْاِمْضاءُ فی لَیْلَةِ ثَلاثَ وَ عِشْرینَ»؛ «تقدیر امور و سرنوشت‌ها در شب قدر، یعنی شب نوزدهم، تحكیم آن در شب بیست و یكم، و امضا ‏آن در شب بیست و سوم صورت می‏گیرد».
captcha