نظارت‌ها جواب داد/ سالی بدون تخلف در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3511103
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
سالاریان:

نظارت‌ها جواب داد/ سالی بدون تخلف در نمایشگاه قرآن

گروه ادب: مدیر بخش فروش بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلف ناشران در عرضه قرآن‌های بدون مجوز در این رویداد فرهنگی و معنوی گفت: در این دوره سالی بدون تخلف را تجربه کردیم.

رجبعلی سالاریان، مدیر بخش فروش بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلف ناشران در این رویداد معنوی گفت: در این دوره از نمایشگاه اقدامات پیشگیرانه‌ای شامل اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل تا تعهد کتبی از ناشران را انجام دادیم تا با آگاهی کامل در نمایشگاه شرکت کرده و از تخلف پرهیز کنند.
وی افزود: علاوه بر اینکه از ناشران در رابطه با رعایت آئین‌نامه حضور در نمایشگاه تعهد کتبی گرفته شد، در رابطه با قرآن‌ها نیز تعهد جداگانه‌ای اخذ شد تا قرآن‌هایی را که در نمایشگاه عرضه می‌کنند دارای مجوز چاپ و نشر باشند.
سالاریان ادامه داد: در این راستا امسال هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم و هیچ گونه قرآن بدون مجوز یا دارای اغلاط به نمایشگاه وارد نشد. به همین دلیل سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد تشکر و قدردانی کرده است.
وی تصریح کرد: امسال جزء معدود سال‌هایی بود که شاهد بروز تخلف در حوزه عرضه قرآن‌ها در نمایشگاه نبودیم، حتی گزارشی هم مبنی بر ارائه قرآن با بهای هدیه بالا داده نشده است و تخلفات در حوزه کتاب‌های دیگر نیز بسیار کم بود و اغلب ناشران با دریافت تذکر، متوجه اشتباه خود شدند.
سالاریان در پاسخ به اینکه آیا طی امسال ناشری را که از حضور در نمایشگاه قرآن محروم شود داشته‌ایم یا خیر، بیان کرد: در سال گذشته قرآن‌هایی در نمایشگاه قرآن عرضه شده بودند که مجوز نداشتند. با توجه به اینکه اغلب ناشران از انجام این کار به عنوان تخلف اطلاع نداشتند، تعهد کتبی طی سال گذشته و امسال گرفته شد تا دیگر شاهد چنین تخلفاتی نباشیم. کما اینکه این قرآن‌ها در سال گذشته از نمایشگاه جمع‌آوری شدند، از این رو طی امسال ناشر محروم از حضور در نمایشگاه نداشتیم.
وی در رابطه با چگونگی مدیریت و نظارت بر بهای هدیه قرآن‌ها گفت: با توجه به اینکه قیمت کتاب‌های علوم قرآنی در پشت جلد آنها درج می‌شود در رابطه با هزینه خرید آنها مشکلی وجود ندارد، اما درباره قرآن‌ها براساس یکسری اطلاعاتی که از قبل داشتیم، قیمت متعارف مبنای نظارت‌ها قرار گرفت که در این زمینه هم مشکلی وجود نداشت و گزارشی درباره گران بودن مصاحف به بخش مدیریت و نظارت بخش فروش نمایشگاه اعلام نشده است. 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۰:۵۵
0
0
هر چقدر نظارت دقیقتر باشد تخلف کمتر رخ می‌دهد
captcha