افزایش اسلام‌ستیزی در بریتانیا پس از برگزیت
کد خبر: 3511147
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

افزایش اسلام‌ستیزی در بریتانیا پس از برگزیت

گروه بین‌الملل: مسلمانان بریتانیا با افزایش «انفجاری» حملات ناشی از نفرت پس از اعلام نتایج همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا(برگزیت) مواجه هستند.

انگلیسی/ افزایش حملات علیه مسلمانان پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه ایندیپندنت، «تل ماما» که یک گروه نظارت بر اسلام‌هراسی در لندن است، دیروز دوشنبه، هفتم تیرماه، در گزارش سالانه خود اعلام کرد که حملات ناشی از اسلام‌هراسی در بریتانیا 326 درصد در سال گذشته افزایش یافته و اکنون شدت گرفته است.
بنا بر این گزارش، بانوان مسلمان بریتانیا که حجاب دارند اکنون بسیار بیشتر در معرض خطر هستند به طوری‌که از انجام فعالیت‌های روزمره خود نیز هراس دارند.

این گزارش نشان داد که 61 درصد قربانیان این حملات زنانی بوده‌اند که اکثراً مسلمانیشان به خاطر حجاب مشخص بوده است.

گزارش تل ماما همچنین با اشاره به اینکه شمار زیادی از عاملان حملات به مسلمانان افراد 13 تا 18 ساله هستند از افزایش افراط‌گرایی در میان نوجوانان بریتانیایی و کمبود درک نسبت به فرهنگ‌های دیگر خبر داد.

شاهد مالک، وزیر سابق کار بریتانیا و رئیس تل ماما به دولت بریتانیا هشدار داد که توهمات را کنار بگذارد و بداند که جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا شرایط را برای اقلیت‌ها وخیم‌تر می‌کند.

شجاع شافی، دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا گفت: کشور ما در حال تجربه یک بحران سیاسی است که صلح اجتماعی را نیز تهدید می‌کند.
captcha