قرائت چندباره حمد و سوره در نماز/ فوق‌برنامه‌های رمضانی با معلم قرآن
کد خبر: 3511210
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
فانی از روزه‌داری در ایام کودکی گفت:

قرائت چندباره حمد و سوره در نماز/ فوق‌برنامه‌های رمضانی با معلم قرآن

گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش در بیان خاطره‌ای از ایام روزه‌داری خود در دوران کودکی و نوجوانی به قرائت چندین باره حمد و سوره در نماز جماعت و حضور در کلاس‌های فوق برنامه مرحوم دکتر رجبعلی مظلومی در ماه رمضان اشاره کرد.

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزای بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به بیان خاطره‌ای از ایام روزه‌داری خود در دوران کودکی و نوجوانی پرداخت و گفت: یکی از مواردی که همیشه در ذهن دارم مربوط به سال چهارم ابتدایی می‌شود که موفق شدم 14 روز از ماه مبارک رمضان را روزه‌دار باشم.

وی با بیان اینکه هنوز به سن تکلیف نرسیده بود، اظهار کرد: در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان در حالی که دانش‌آموز سال چهارم دبستان بودم، با پدرم برای اقامه نماز جماعت به مسجد رفتم و هیچ آگاهی نیز در زمینه ساقط بودن وظیفه خواندن حمد و سوره از مأمومین نماز نداشتم.

فانی ادامه داد: این ناآگاهی از وظیفه امام جماعت باعث شد که من خودم نسبت به قرائت حمد و سوره اقدام کنم. از طرفی چون سرعت خواندن در من بالاتر از امام جماعت بود بارها به قرائت این دو سوره پرداختم تا امام جماعت نیز به رکوع برود.

قرائت چندباره حمد و سوره در نماز/ فوق‌برنامه‌های رمضانی با معلم قرآن

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در آخرین روز از ماه مبارک رمضان همان سال نیز، حوالی ساعت 10 بود که خبر رؤیت ماه اعلام شد. من نیز همراه خانواده افطار و در نماز عید فطر نیز شرکت کردم.

افطار پای سفره ساده رزمندگان

وی در ادامه به بیان خاطره‌‌ای از روزه‌داری در ایام دفاع مقدس پرداخت و گفت: در فاصله سال‌های 60 تا 64 همزمان با دوران دفاع مقدس، من مسئولیت اداره کل آموزش‌ و پرورش کردستان به عنوان یک منطقه جنگی را داشتم. کیفیت ماه رمضان برای ما در آن سال‌ها و در شب‌های قدر همراه با حضور گرم بسیجیان و رزمندگان بود.

فانی با اشاره به سفره افطاری ساده‌ای که به هزینه شخصی خود برای رزمندگان برپا کرده بود گفت: روزه داری در آن سال‌ها نیز با ایام تابستان تداخل پیدا کرده بود ولی رزمندگان بر سر سفره‌ای با حداقل مواد غذایی حاضر می‌شدند و افطار می‌کردند.

بهترین معلم قرآن

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از بهترین معلم قرآن خود یادی کرد و گفت: مرحوم دکتر رجبعلی مظلومی در دبیرستان، معلم دینی و قرآن من بود. ایشان کتاب‌های متعددی در زمینه تعلیم و تربیت از خود به یادگار گذاشته‌اند. همچنین دکتر قاسمی نیز از معلمان دینی و قرآن عزیزی بودند که یادشان همیشه در خاطر من به یادگار مانده است.

وی به بیان خاطره‌ای از معلم دینی و قرآن خود در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: مدارس در زمان ما در دو نوبت برگزار می‌شد، به نحوی که ظهرها به خانه می‌رفتیم و مجددا از ساعت 2 تا 4 به مدرسه باز می‌گشتیم، اما در ایام ماه رمضان لزومی برای خانه رفتن و صرف نهار نبود.

وی دبیرستان محل تحصیل خود را مدرسه دکتر نصیری خواند و گفت: بدین ترتیب دکتر مظلومی در این فاصله زمانی به وجود آمده در ماه رمضان به صورت فوق برنامه و خارج از کلاس درس و بدون انتظار برای دریافت حق الزحمه به بیان تعلیمات دینی، نماز ظهر و عصر، احکام شرعی و ... می‌پرداختند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یه ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۰:۵۲
0
0
چه صادقانه حرف زدند
محمدعلی طهماسبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۰:۵۴
0
0
چقدر خوب که مصاحبه کردن و وقت گذاشتند
captcha