حقوق بشر امریکایی در تجاوز و نسل‌کشی معنا می‌شود
کد خبر: 3511246
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

حقوق بشر امریکایی در تجاوز و نسل‌کشی معنا می‌شود

گروه اندیشه: امام جمعه مسجد حنفاء اهل سنت خاش گفت: حقوق بشری که امریکا از آن دم می‌زند، در تجاوز به سایر سرزمین‌ها همچون افغانستان و عراق و نسل‌کشی در کشورهایی مانند فلسطین و سوریه و یمن معنا می‌شود.

مولوی عبدالستار حسین‌زهی، امام جمعه مسجد حنفاء اهل سنت خاش، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: دنیای امروز، صحنه رقابت کشورهای استعمارگر است که هر یک تلاش می‌کنند سرزمین‌های بیشتری را به اشغال خود درآوردند و در این میان، انسان‌های بی‌شمار بی‌گناهی هم قربانی می‌شوند.
وی بیان کرد: دولتی همچون ایالات متحده امریکا که به دنبال ایجاد دمکراسی در سایر کشورها است و در مقابل رویدادهایی که در کشورهای مخالف سیاست‌های امریکا اتفاق می‌افتد، دم از حقوق بشر می‌زند، بیش از هر دولت دیگری دستش به خون بشر آلوده است.
امام جمعه مسجد حنفاء اهل سنت خاش افزود: حقوق بشری که امریکا از آن دم می‌زند، در تجاوز به سایر سرزمین‌ها همچون افغانستان و عراق و نسل‌کشی در کشورهایی مانند فلسطین و سوریه و یمن معنا می‌شود.
وی اظهار کرد: ناامنی امروز خاورمیانه در درجه اول به دخالت‌های امریکا و نقشه‌هایی که برای حمایت از صهیونیسم در منطقه می‌کشد، برمی‌گردد. اگر امریکا منطقه را ترک کند و کشورهای دیگر را تحریک به ناامنی نکند، این منطقه مشکلی نخواهد داشت.
حسین‌زهی با اشاره به مشکلاتی که آمریکا برای کشورهای مختلف به وجود آورده است، عنوان کرد: چنین کشوری که در تأمین مالی گروهک‌های تروریستی نقش اصلی را ایفا می‌کند و از نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی همیشه حمایت کرده است، نمی‌تواند خود را نگران دمکراسی و حقوق بشر بداند.
امام جمعه مسجد حنفاء اهل سنت خاش بیان کرد: اگر سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر هستند، در وهله اول باید سران جنایتکار امریکا و رژیم صهیونیستی را به دلیل همه جنایاتی که مرتکب شده‌اند، محاکمه کنند.
captcha