از «این شرح ناتمام» تا تجلیل از خانواده شهدای قرآنی
کد خبر: 3511262
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

از «این شرح ناتمام» تا تجلیل از خانواده شهدای قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: ویژه برنامه «بر آستان جانان» شامل تجلیل از خادمان و خانواده شهدای قرآنی استان مرکزی، کتابت قرآن و اجرای تئاتر«این شرح ناتمام» با موضوع شهدای مدافع حرم در اراک برگزار می‌شود.

پیمان‌ عین‌القضاتی، مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه این مؤسسه با مشارکت فرهنگسرای آیینه و معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان قصد برگزاری برنامه‌ای با عنوان«بر آستان جانان» را دارد عنوان کرد: در این برنامه از خانواده‌های معزز شهدای قرآنی مدافع حرم، خادمان قرآن کریم و هنرمندان هنرهای اسلامی استان تجلیل به عمل می‌آید.
وی ادامه داد: این مراسم با حضور 300 نفر از فعالین و چهره‌های قرآنی، خانواده‌های شهدای مدافع حرم و هنرمندان هنرهای اسلامی استان همراه با ضیافت افطاری برگزار می‌شود که سخنران اصلی این برنامه سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی می‌باشد.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان هنرهای اسلامی استان که آثارهنری آنها دارای رتبه‌های برتر کشوری و بین‌المللی هستند به همراه کتاب آیات حق با حضور هنرمندان مطرح خوشنویس استان مرکزی از سری برنامه‌های جانبی برنامه بر آستان جانان می‌باشد.
عین‌القضاتی افزود: در این مراسم که بخشی از زمان اجرای آن مختص به مصاحبه خانواده‌های شهید انصاری و شهید بابایی و یادآوری خاطرات این دو شهید بزرگوار است نمایش کوتاهی با عنوان«این شرح ناتمام» اثر ناصر کریمی نیک با محوریت شهدای مدافع حرم استان برای مدعوین به نمایش در می‌آید.
مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک خاطر نشان کرد: از آنجایی که یکی از محورهای اصلی این مؤسسه پرداختن به مفاهیم نهج‌البلاغه و تربیت مربی است، دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه کودکان نیز قرار است در پایان تیرماه به همت این مؤسسه برای اولین‌بار در استان ویژه مربیان مهدهای قرآن و خانواده‌ها برگزار شود.
یادآور می‌شود: برنامه بر آستان جانان پنجشنبه 4، تیرماه از ساعت 18 در فرهنگسرای آیینه برگزار می‌شود.
captcha