مطالبه آرمان فلسطین در سایه گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه
کد خبر: 3511297
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵

مطالبه آرمان فلسطین در سایه گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه

گروه جامعه: مرکز رسیدگی به امور مساجد به مناسبت روز جهانی قدس با انتشار بیانیه‌ای ضمن درخواست از ائمه جماعات برای صحبت و روشنگری در این زمینه، تحقق مطالبه بین‌المللی آرمان فلسطین را در سایه گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه محقق دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن روز قدس، مرکز رسیدگی به امور مساجد بیانیه‌ای در این باره صادر کرد. متن بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد به این شرح است:

«قدس شریف قبله اول مسلمین و فلسطین سرزمین وحی و پاره تن اسلام، جزء لاینفک جغرافیای جهان اسلام است. دریغا که در دهه‌های اخیر زیر چکمه‌های دژخیمان صهیونیستی و در میان پنجه‌های خون‌آلود رژیم غاصب اسرائیل قرار گرفته و هر روز شاهد بی‌عدالتی و ظلم و ستم مضاعف اشغالگران غاصب نسبت به برادران و خواهران مسلمان مظلوم بوده و هستیم و با اندوه و تأسف، با گذشت زمان، حجم جنایات و شرارت هر روز ابعاد وحشیانه‌تری می‌یابد. گرچه به حمدالله امروز به برکت بیداری اسلامی و مبارزات بی‌امان و از خودگذشتگی فرزندان اسلام، رژیم پلید صهیونیستی در موضع ضعف و اضمحلال قرار دارد.

با گذشت 38 سال از ابتکار راهبردی و آینده‌نگرانه حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، آرمان آزادی قدس شریف و حمایت از ملت فلسطین، در سایه گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، به یک مطالبه بین‌المللی تبدیل و تلاش جبهه متحد استکبار برای جلوگیری از جهانی شدن این آرمان و تحمیل سازش و نرمش برابر خواسته‌های رژیم جعلی صهیونیستی را با ناکامی و شکست‌های انکارناپذیری مواجه کرده است.

گفتمان انقلاب اسلامی و نفوذ پیام‌های دشمن‌شناسی و استکبارستیزی و دفاع از مظلوم و تاختن بر ظالم از ایران اسلامی به سایر ممالک اسلامی، ظهور مکتب مقاومت در منطقه را رقم زد و با عملیاتی کردن ایده‌های راهبردی خود از حوزه ذهن به عرصه عمل و قدرت‌نمایی روی زمین، اسباب هراس و وحشت سردمداران سلطه و صهیونیسم بین‌المللی را فراهم کرده است و آنان را وادار به انفعال و طراحی سناریوهای خباثت‌آمیز و جنایت‌کارانه در جلوگیری از گسترش دامنه تأثیرگذار مکتب و منطق مقاومت با راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و فتنه‌های تروریستی در سرزمین‌های اسلامی کرده است.

روز جهانی قدس هر سال با راهپیمایی میلیونی اعتراض‌آمیز امت اسلام و آزادی‌خواهان عالم در ایران و اقصی نقاط جهان، همراه با طنین، تکبیر و فریاد توفنده و پرخروش «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و ابراز خشم و انزجار نسبت به سیاست‌های ضد انسانی و استکباری شیطان بزرگ (آمریکای جهان‌خوار) و تنفر از جنایات صهیونیسم بین‌الملل و اسرائیل غاصب برگزار می‌شود و با تأکید و حمایت همه جانبه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) هر سال باشکوه‌تر از همیشه ادامه می‌یابد، نمادی از تقابل مستضعفین زیر سلطه با مستکبرین سفاک و رویارویی همه اسلام با تمام کفر، شرک و نفاق است. روز قدس، روز سر دادن فریاد اعتراض بر سر گردن‌کشان خون‌آشام و راهپیمایی روز جهانی قدس، اعلان برائت از سردمداران تباهی و تروریسم دولتی است.

امروز سرزمین‌های اشغالی به یک محیط شکننده امنیتی تبدیل شده است و امنیت‌سازی برای اشغالگران و غاصبان سرزمین قدس نه تنها در دایره اراده و مدیریت رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و عربی آن نیست، بلکه در مصاف با معادله‌ای قرار گرفته است که رزمندگان مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان و دیگر بلاد اسلامی در آن قدرت‌نمایی و نقش‌آفرینی می‌کنند.

مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن دعوت از جمیع آحاد ملت رشید ایران اسلامی به منظور حضور در راهپیمایی روز قدس و نماز دشمن‌شکن جمعه، از کارگزاران و فعالان مساجد به ویژه ائمه محترم جماعات می‌خواهد که با برپایی سخنرانی‌ها و منابر، بر مواضع ضد صهیونیستی امام راحل و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) تاکید ورزند و با روشن‌سازی افکار عمومی نسبت به اهمیت حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی سرنوشت‌ساز و شرکت در نماز دشمن‌شکن جمعه و برشمردن ثمرات و نتایج ارزشمند راهپیمایی اعتراض‌آمیز روز جهانی قدس، اعمال خشن و وحشیانه اسرائیل غاصب را در جای جای فلسطین به ویژه در غزه و نیز سیاست خصمانه حامیان اشغالگران قدس شریف به ویژه شیطان بزرگ (آمریکای جنایتکار) را بازگو و به پیامدهای اسفبار رفتار ضداسلامی و انسانی اسرائیل خون‌خوار در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن نیز بپردازند.

امید است که سایر ملل مسلمان نیز با تأسی و پیروی از ولی امر مسلمین به طور همزمان راهپیمایی این روز را به طور باشکوهی که بیانگر عظمت اسلام و مسلمین و ذلت دشمنان آنان باشد، برگزار ک

captcha