تجلیل از برترین‌های مسابقات بین‌المللی قرآن مصر
کد خبر: 3511298
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

تجلیل از برترین‌های مسابقات بین‌المللی قرآن مصر

گروه بین‌الملل: نفرات برگزیده بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر که فروردین‌ماه 95 برگزار شد؛ امشب، 9 تیرماه، طی مراسمی تجلیل می‌شوند.

امروز: تجلیل از نفرات برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن مصر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alwsetnews.com»، نفرات برتر بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر که فروردین ماه سال جاری برگزار شد، امشب 9 تیرماه طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهور مصر تجلیل خواهند شد.
این مراسم به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر و در سالن اجتماعات الازهر در شهرک «نصر» قاهره برگزار می‌شود.
بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر، ۲۲ فروردین‌ماه تا 26 فروردین ماه به همت وزارت اوقاف مصر و با همکاری وزارت ورزش و جوانان این کشور در سالن اجتماعات شهرک جوانان شهر «شرم الشیخ» واقع در استان سینای جنوبی مصر برگزار شد.
بنابراین گزارش، قرار است در این مراسم، شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر؛ احمد الطیب، شیخ الازهر؛ پاپ تواضروس دوم، پاپ اسکندریه؛ محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر؛ شوقی علام، مفتی اعظم مصر؛ علی جمعه، مفتی سابق مصر و مسئولان ارشد، استانداران، رؤسای برخی احزاب و مقامات الازهر و اوقاف مصر حضور پیدا کنند.
براساس این گزارش، در رشته نخست این مسابقات که شامل حفظ کامل قرآن همراه با تسلط به احکام تلاوت و مباحثی در علوم قرآن و ویژه گروه سنی زیر ۲۵ سال بود و متسابقین عرب‌زبان و غیرعرب‌زبان می‌توانستند در آن حضور یابند، «احمد یسری محمد» از استان «اسماعیلیه» مصر با کسب امتیاز ۹۸,۶ از ۱۰۰ مقام نخست را به خود اختصاص داد و «عبدالمنعم القصراوی»، با امتیاز ۹۸.۳، «احمد حرکات» از «الجزایر» با امتیاز ۹۷.۶ و «محمد مردان» از «عراق» به ترتیب مقام‌های دوم تا پنجم را کسب کردند.
در رشته دوم این مسابقات که شامل حفظ ۱۵ جزء نخست قرآن همراه با تسلط به احکام تلاوت ویژه غیرعرب‌زبان‌ها بود، «احمد محمد حسن» از آمریکا با امتیاز ۹۹ و «محمد بن حاج علی اکبر»، از کشور برونئی با امتیاز ۹۸,۱۵ و «تیجانی جابی» از کشور آفریقایی مالی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
رشته سوم بیست‌سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر شامل حفظ کامل قرآن ویژه شرکت‌کنندگان گروه سنی زیر ۱۲ سال بود که «آلاء محمد»، دختر ۹ ساله از استان «البحیره» مصر، با کسب امتیاز ۹۸,۵۸ امتیاز به‌عنوان متسابق نخست این رشته معرفی شد و «بلال محمد السید جمعه»، ۱۰ ساله از استان «کفرالشیخ» مصر نیز با امتیاز ۹۶.۰۸ مقام دوم را کسب کرد و رتبه سوم این رشته، به خردسال‌ترین شرکت‌کننده این مسابقات، «موسی ابوحنفی» هفت ساله از «اندونزی» با امتیاز ۹۱.۱۷ تعلق گرفت.
در رشته چهارم این رقابت‌ها، متسابقین در حفظ سه جزء قرآن با هم به رقابت پرداختند که این رشته ویژه افراد معلول و کم‌توان و دارای نیازهای خاص بود.
captcha