تصویرسازی سوگندهای قرآنی در دانشگاه شیراز
کد خبر: 3511357
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

تصویرسازی سوگندهای قرآنی در دانشگاه شیراز

آیین تصویرسازی قرآنی با محوریت سوگندهای قرآنی با حضور و کلام محمدکاظم رنجبر، هنرمند جوان در کافه تجسمی دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهر نوشت: در ادامه سلسله جلسات بررسی پایان نامه های دانشجویی کافه تجسمی دانشگاه شیراز به سراغ تصویرگری سوگندهای قرآنی توسط محمدکاظم زنجبر، هنرمند جوان شیرازی رفت.
در این جلسه رنجبر ابتدا به تعریف سوگند پرداخت و هدف از آن را محکم و استوار ساختن ادعا یا گفته فرد اداکننده سوگند و یا ابراز اهمیت آن خبر یا ادعا دانست و در فراز بعدی به تاریخچه سوگند خوردن پرداخت و به مثال های قرآنی این مسئله اشاره نمود.
سپس مسعود عباسی، استاد هنرهای تجسمی و محمد کاظم رنجبر  به بررسی و تحلیل آثارپرداختند.
بنا به نظر استاد عباسی نقطه قوت عمده آثار این هنرمند جوان استقلال دیدگاه و پرهیز از اقتباس است.
در بخش پرسش و پاسخ یکی از آثار این هنرمند که به روز قیامت اشاره داشت مورد توجه و پرسش قرار گرفت. نقش دست ها در این تصویر قرآنی موردی بود که مورد توجه حضار قرار گرفته بود.
رنجبر به تلاش برای حس آشفتگی و بحران اشاره کرد و گفت: دستها هم نشانگر نیاز به لطف خالقند و هم اشاره دارد به این که قرار است سعادت و شقاوت انسانها در این روز مشخص شود . نشانه قرار گرفتن پرونده اعمال در دست راست یا چپ است.
در پایان جلسه از زحمات این هنرمند جوان تقدیر شد و طبق روال معمول این جلسات بخش نهایی این برنامه به افتتاح نمایشگاهی از آثار این هنرمند جوان  اختصاص یافت.
کافه تجسمی هر هفته میزبان علاقمندان به هنر های تجسمی است و هر سه شنبه در سالن شهید چمران مرکز آموزشهای فرهنگی دانشگاه شیراز برگزار می شود.

captcha