برپایی 3000 کلاس قرآن در ارتش جمهوری اسلامی/ سرباز، مرز امنیت است
کد خبر: 3511417
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
پوردستان خبر داد:

برپایی 3000 کلاس قرآن در ارتش جمهوری اسلامی/ سرباز، مرز امنیت است

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برپایی 3 هزار کلاس قرآن در این نیرو خبر داد که این کلاس‌ها سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، 9 تیرماه در مراسم بزرگداشت 13 سرباز جان‌باخته در حادثه واژگونه اتوبوس كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به فرمایشات گهربار امیرالمومنین(ع)، لباس سربازی را در دنیا لباس عزت و شرافت و در آخرت حریر بهشتی توصیف كرد.
وی با بیان اینكه سرباز نه برای امنیت مرز كه سرباز به معنای مرز امنیت است، افزود: هرجا سرباز هست، امنیت، اقتدار و تمامیت ارضی حاكم خواهد بود. پوشیدن لباس سربازی یعنی آمادگی برای دفاع از دین و ناموس و كشور.
پوردستان با اشاره به آیات و روایاتی در خصوص اهمیت جان‌باختن در مسیر انجام وظیفه، تاكیدات فرمانده معظم كل قوا بر لزوم حفظ جایگاه سرباز در نظام مقدس جمهوری اسلامی را یادآور شد و گفت: معظم‌له در تمام دیدارها سفارش‌های اكیدی در خصوص سربازان دارند. برای عملیاتی شدن دستورات ایشان جلسات زیادی برگزار شده است.

وجود 150 مسجد و نمازخانه در پادگان‌های ارتش
فرمانده نزاجا با اشاره به وجود 150 مسجد و نمازخانه در پادگان‌ها و اقامه نماز در نمازهای جماعت پنج‌گانه، گفت: طی این سال‌ها هر سه‌شنبه بیش از 3 هزار كلاس قرآن در پادگان‌های نیروی زمینی ارتش برپا است و طی ایام اعتكاف، بیش از هفت هزار نفر از پرسنل و سربازان این نیروی نظامی در اعتكاف شركت داشتند.
پوردستان با بیان اینكه بیش از 100 هزار جوان ارتشی در رده‌ها و رشته‌های مختلف به امر ورزش اشتغال دارند، گفت: وجود 150 ورزشگاه و 30 استخر در پادگان‌های نیروی زمینی، آماری بسیار مطلوب تلقی می‌شود. بزرگترین باشگاه فرهنگی ورزشی كشور متعلق به نیروی زمینی ارتش است كه 180 رشته ورزشی را در بر می‌گیرد.
وی با بیان اینكه اولین تمركز بر روز مراكز آموزشی ارتش بوده است، گفت: با تشكیل شورای انتصابات، فرماندهان مراكز آموزشی را از میان نیروهای ولایت‌مدار، توانمند و خوش‌اخلاق انتخاب كردیم. نمی‌توانیم آمار بدهیم كه چند نفر در این راستا و به‌دلیل رفتارها، عزل شدند.
فرمانده نزاجا با بیان اینكه مراكز آموزشی نیروی زمینی در كشور طی هفت سال گذشته مطلوب‌سازی شده است، گفت: امروز فضای پادگان‌های آموزشی ارتش با هفت سال قبل قابل مقایسه نیست.

پاسخ به شبهات پخش شده در فضای مجازی درباره سخت‌گیری دوره آموزشی
وی با اشاره به مطالب طرح شده از سوی برخی افراد در خصوص سخت‌گیری پادگان‌های آموزشی، گفت: یكی می‌گوید در پادگان‌ها سربازان را می‌زنند، آیا در منزل شما، ممكن نیست بر سر مسائل مختلف بحث و جدل بین اعضای خانواده ایجاد شود؟ نباید با بیان بعضی مطالب آّب به آسیاب دشمن ریخت.
پوردستان تصریح كرد: دوره آموزشی دوره‌ای سخت است، زیرا جوانی از دل خانواده در می‌آید تا طی یك دوره تبدیل به فردی با توان نقش‌آفرینی در زنجیره دفاعی كشور شود. این فرد مانند یك قطعه آهن است كه باید در كوره حرارت دیده، پتك بخورد تا آب آن گرفته شده و به فولاد بدل شود.
وی با بیان اینكه سربازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره به وظیفه خود به شایستگی عمل كرده‌اند، گفت: سال 93 كه داعش طی یك‌هفته شرق تا غرب عراق را درنوردید، قبل از رسیدن به مرزهای ما به واسطه توان رزمی و رشادت سربازان، متوقف شد.
پوردستان اظهار كرد: در سال 2001 و زمان حضور آمریكا در منطقه، حضور همین جوانان ولایت‌مدار و خالص جرات حمله را از دشمن گرفت اگرنه آمریكا با جمهوری اسلامی تعارف نداشت. وجود و حضور سربازان در پادگان‌ها، بازدارندگی می‌آورد. همین سربازان هستند كه تحركات دشمن را مدام رصد می‌كنند و به همین دلیل است كه دشمن نمی‌تواند با جمهوری اسلامی طرف شود.

نباید تحت تأثیر جوها، ارکان نظام را زیر سئوال برد
وی تأكید كرد: نباید تحت تاثیر جو و حرف‌ها خصوصا مطالب طرح شده از خارج كشور، اركان نظام را زیر سئوال ببریم. این حادثه همه را متاثر و متاسف كرده است.
پوردستان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور فرماندهان ارتش در شیراز و كرمان، گفت: نتایج بررسی عوامل سانحه مشخص كرد كه 50 درصد راننده، 25 درصد راهداری و 25 درصد شركت تعاونی مربوطه مقصر بوده‌اند اما ما تاكید داریم كه این موضوع مسئولیت را از ارتش ساقط نمی‌كند. ما مقصر و مسئول هستیم و به صرف این گزارش نمی‌توانیم از خود رفع مسئولیت كنیم. سربازان امانت نزد ما هستند و ما باید امانت‌داری كنیم.
وی با بیان اینكه دشمن بی‌مهابا خود را نزدیك می‌كند، لزوم مراقبت بیشتر را یادآور و متذكر شد كه نباید به هیچ عنوان اقدامی كرد كه منجر به تضعیف نیروها می‌شود.
فرمانده نزاجا با اشاره به بی‌ثباتی‌های گسترده در كشورهای همسایه ایران، تصریح كرد: اگر ثبات و آرامشی در كشور هست با هدایت خداوند و فرماندهی الهی مقام معظم رهبری و وجود نیروهای مسلح پا درركاب ولایت ایجاد شده است.

تمام تحرکات در مرزها و خارج مرزها را رصد می‌کنیم
پوردستان گفت: ما هرچه مصیبت و ناملایمات می‌بینیم، عزممان برای دفاع از جمهوری اسلامی، صد چندان می‌شود. امروز تمام تحركات در مرز و خارج مرزها را رصد كرده و متناسب به این تحركات، ایجاد ظرفیت می‌كنیم. ما باید خود را برای وقایع بزرگ آماده نگه‌داریم.
فرمانده نزاجا با بیان اینكه آمریكا از ملت ایران سیلی خورده است، گفت: آمریكا می‌داند اگر جمهوری اسلامی ایران محدود نشود، آن قطب جهان اسلام را بسترسازی كرده و جهانی شدن اسلام شكل می‌گیرد كه موج اسلام‌خواهی در جهان نشان‌دهنده این موضوع است.
captcha