تجلیل از دستگاه‌های قرآنی برتر/ پایان نمایشگاه قرآن/ نتیجه‌ای ضعیف برای نماینده ایران
کد خبر: 3511576
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
نگاهی به رویدادهای قرآنی هفته/

تجلیل از دستگاه‌های قرآنی برتر/ پایان نمایشگاه قرآن/ نتیجه‌ای ضعیف برای نماینده ایران

گروه فعالیت‌های قرآنی: تجلیل از دستگاه‌ها و استان‌های قرآنی برتر، کسب ضعیف‌ترین نتیجه توسط نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور امارات، آغاز فرآیند پانزدهمین آزمون حفظ قرآن وزارت ارشاد و پایان نمایشگاه قرآن از جمله مهم‌ترین رویدادهای قرآنی هفته جاری بود.

تجلیل از دستگاه‌های قرآنی برتر/ پایان نمایشگاه قرآن/ نتیجه‌ای ضعیف برای نماینده ایران
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، اولین هفته تیرماه سال 95 با تجلیل از دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی برتر آغاز شد، با کسب یکی از ضعیف‌ترین نتایج توسط نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن ادامه یافت و با پایان نمایشگاه بین‌المللی قرآن و آغاز مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن «سفیر مهربانی» پایان یافت.
جهاد دانشگاهی در بین دستگاه‌های برتر قرآنی
دومین همایش تجلیل از دستگاه‌ها و استان‌های برتر قرآنی در حالی عصر روز شنبه، پنجم تیرماه به کار خود پایان داد که در آن جهاد دانشگاهی به عنوان دستگاه برتر قرآنی به همراه تعداد دیگری از نهادها معرفی شد. این مراسم با حضور جمعی از مسئولان کشورمان و از جمله علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش و حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی برگزار شد.
اسامی دستگاه‌ها و استان‌های برتر قرآنی
در این مراسم، دستگاه‌ها در دو رده شایسته تکریم و شایسته تحسین معرفی شد که سطح شایسته تکریم‌ها بالاتر از شایسته تحسین بود. بر همین اساس در بخش شایسته تکریم از دستگاه‌هایی همچون، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت آموزش و پرورش؛ سازمان اوقاف و امور خیریه؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ جهاد دانشگاهی؛ سازمان تبلیغات اسلامی؛ شورای عالی قرآن؛ جامعة المصطفی(ص) العالمیه؛ مرکز حوزه علمیه؛ سازمان بهزیستی کشور؛ دبیرخانه ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد؛ اتحادیه تشکل‌های قرآنی ـ مردمی کشور و کارگروه قرآنی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء(عج)، همچنین در پنج استان، بوشهر، گلستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی نیز به عنوان استان‌های برتر معرفی شدند.
راه‌اندازی بیش از 1400 دارالقرآن تا پایان سال 96 توسط آموزش و پرورش
علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در دومین همایش تجلیل از دستگاه‌ها و استان‌های برتر قرآنی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۷۲۰ منطقه آموزشی وجود دارد، تصریح کرد: تلاش داریم بتوانیم تا آخر سال ۹۶ در هر منطقه آموزشی یک دارالقرآن برای دختران و یک دارالقرآن ویژه پسران(در مجموع ۱۴۴۰ دارالقرآن) را راه‌اندازی کنیم.
رونمایی از «مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن»
روز پنجم تیرماه و در بخشی از مراسم تجلیل از دستگاه‌ها و استان‌های قرآنی برتر، «طرح مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم» رونمایی شد. این طرح که به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور طراحی و اجرا می‌شود با حضور،‌ حمیدرضا طیبی،‌ رئیس جهاد دانشگاهی، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جمع دیگری از مسئولان قرآنی کشورمان رونمایی شد. گسترش پژوهش‌هاي میان رشته‌ای در حیطه قرآن کریم و ارائه ديدگاه‌ها و نظریات علمي با بهر‌ه‌گیری از مفاهیم قرآن کریم تنها گوشه ای از اهداف این مرکز است.
کسب نتیجه ضعیف توسط نماینده ایران
روز یکشنبه ششم تیرماه نیز نماینده کشورمان در مسابقات بین المللی قرآن کشور امارات وارد کشور شد، نتایج این مسابقات روز ابتدای هفته جاری اعلام شد و مجتبی علیرضالو، حافظ کل کشور و نماینده ایران در این رقابت‌ها، نتیجه ای بهتر از کسب رتبه چهل و چهارم را کسب نکرد، نتیجه‌ای که یکی از ضعیف‌ترین نتایج سال‌های اخیر نمایندگان کشورمان در رقابت‌های بین المللی قرآن بوده است.
اعلام نتایج مرحله اول یازدهمین آزمون طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ
همچنین در این روز نتایج اولین مرحله آموزن یازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم اعلام شد. با اعلام نتایج این آزمون در مجموع از شش هزار و ۷۷۰ شرکت‌کننده، ۳ هزار و ۳۱۲ نفر توانستند در آزمون مرحله اول که ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۹۵ به صورت کتبی برگزار شد، حدنصاب نمرات را به دست آورند. دو هزار و ۶۵۳ نفر از قبول‌‌شدگان آزمون مرحله اول را بانوان و ۶۵۹ نفر از قبول‌شدگان را آقایان تشکیل می‌دهند که این افراد به مرحله دوم آزمون راه پیدا می‌کنند.
آغاز فرایند پانزدهمین آزمون سراسری حفظ وزارت ارشاد
فرآیند پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد که آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود با اعلام فراخوان آن در نمایشگاه قرآن،‌ آغاز شد. بر همین اساس این دوره از آزمون در چهار رشته «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم قرآن کریم»، «تدبر قرآن کریم» و «معارف قرآن و اهل بیت(ع)» برگزار می‌شود، همچنین فرایند ثبت نام برای حضور در این آزمون از روز ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود. پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد برای اولین بار است که به صورت یک بار در سال برگزار می‌شود، در سال‌های گذشته این آزمون به صورت دو نوبت در سال برگزار می‌شد. زمان برگزاری این آزمون 20 آبان ماه است.
حضور وزرای بهداشت و آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن
در روزهای پایانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، شاهد حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز وزیر آموزش و پرورش در این نمایشگاه و بازدید از بخش های مختلف آن بودیم. وزیر بهداشت، در این بازدید و با حضور در غرفه ایکنا در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری با تأکید بر ترویج رفتار قرآنی در میان دولت‌مردان و اعضای تیم سلامت از تلاش وزارت بهداشت در برنامه پنج‌ساله این وزارت‌خانه برای فهم قرآن در میان جامعه پزشکی خبر داد. همچنین وزیر آموزش و پرورش نیز با حضور در غرفه خبرگزرای ایکنا به سوالات خبرنگار این خبرگزاری در مورد جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود و ... پاسخ داد.
پایان نمایشگاه بیست و چهارم قرآن
سرانجام نیز بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همزمان با شب 23 رمضان و هشتم تیرماه به کار خود پایان داد، این نمایشگاه به مدت 16 روز و هر روز از ساعت 18 تا 23:30 پذیرای علاقه مندان به معارف قرآنی بود. در این دوره شامل فعالیت بخش‌هایی همچون، فروش، عفاف و حجاب، رسانه های دیجیتال، محصولات هنری، بین الملل، کودک و نوجوان، دانشگاهی، مکتوب و ... بودیم، شعار این دوره از نمایشگاه نیز به سوی فهم قرآن اعلام شده بود، همچنین درا ین دوره شاهد رونمایی از 25 اثر قرآن و عترتی بودیم.
برگزاری مرحله نیمه نهایی مسابقات سفیر مهربانی
رقابت‌های مرحله نیمه نهایی دهمین دوره مسابقات سفیر مهربانی طی روزهای پنجشنبه و جمعه، دهم و یازدهم تیرماه در امامزاده پنج تن لویزان برگزار شد. در این مرحله 200 شرکت کننده حضور داشتند و رقابت خود را در رشته‌های قرائت، حفظ و ترتیل قرآن کریم در سه مقطع زیر ۱۳ سال، ۱۳ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار کردند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۹:۱۴
0
1
تجلیل از دستگا‌های قرآنی برتر سبب ایجاد انگیزه در آنها می‌شود
captcha