پاسخگویی به شبهات در نرم‌افزار «قرآن و مستشرقان»
کد خبر: 3511650
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

پاسخگویی به شبهات در نرم‌افزار «قرآن و مستشرقان»

گروه فضای مجازی:‌ مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه در مورد نرم‌افزار قرآن و مستشرقان ابراز کرد: این نرم افزار با رویکرد پاسخگویی به شبهات مستشرقان و معرفی فعالیت‌هی آن‌ها در مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه تولید شده است.

حجت‌الاسلام روح‌الله سعیدی‌فاضل، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد نرم‌افزار قرآن و مستشرقان ابراز کرد: این نرم‌افزار با رویکرد پاسخگویی به شبهات مستشرقان و معرفی فعالیت‌های آن‌ها در مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه تولید شد.
وی ادامه داد: نرم‌افزار جامع قرآن و مستشرقان به همت پژوهشگران مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه با همکاری مرکز تحقیقات قرآن کریم‌المهدی(عج) تولید و روانه بازار شده است.
حجت‌الاسلام سعیدی‌فاضل تصریح کرد: این نرم‌افزار که به عنوان اولین و جامع‌ترین اثر در حوزه نرم‌افزاری در موضوع بررسی آراء و اندیشه مستشرقان معرفی شده است، اثری خاص و بی‌بدیل جهت استفاده محققان و پژوهشگران این عرصه به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه استشراق در معنای خاص خود به مطالعات اسلامی دانشمندان غیرمسلمان و یا غربی گفته می‌شود که عمدتا با محوریت قرآن‌پژوهی و سنت‌پژوهی انجام می‌گیرد، افزود: نرم‌افزار قرآن و مستشرقان دارای هشت فصل بوده که به اهم موضوعات در حوزه استشراق پرداخته است.
حجت‌الاسلام سعیدی‌فاضل با اشاره به این فصل‌ها ابراز کرد: مفهوم‌شناسی و تاریخچه استشراق، اهداف و مکاتب اسشراق، مراکز شرق‌شناسی، فعالیت‌های مستشرقان، شبهات مستشرقین، مستشرقان مسلمان، مستشرقین و انقلاب اسلامی ایران و روش‌شناسی و آسیب‌شناسی مطالعات مستشرقان بخشی از این موارد محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: از جمله کارشناسانی که در تهیه این نرم‌افزار همکاری کردند، می‌توان به حجج‌الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی‌اصفهانی، عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة، محمدحسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه سراسر کشور، محمدجواد اسکندرلو، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، عبدالکریم بهجت‌پور، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، محمدابراهیم روشن‌ضمیر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و غلامعلی عزیزی‌کیا، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اشاره کرد.
وی در مورد امکانات محتوایی این نرم‌افزار نیز افزود: ارائه متن و معرفی بیش از 500 جلد کتاب برجسته در قالب کتابخانه استشراق، ارائه متن بیش از 1500 مقاله تخصصی به زبان‌های فارسی و عربی، ارائه متن دائرة‌المعارف‌های معروف اسلام، قرآن و اولیور لیمن، ارائه متن تمامی شماره‌های مجله قرآن و خاورشناسان مؤسسه المهدی و معرفی بیش از 100 مرکز و مؤسسه اسلام‌شناسی چهار قاره اروپا، آمریکا، استرالی و آسیا، معرفی مراکز شیعه‌شناسی اسرائیل و آمریکا و بررسی آثار آن‌ها، بررسی تفصیلی فعالیت‌های مستشرقان در حوزه علوم اسلامی با تاکید بر حوزه قرآن و حدیث و ... از جمله امکانات این نرم‌افزار است.
یادآور می‌شود، علاقه مندان می‌توانند جهت تهیه این محصول به نشانی اینترنتی مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه nastouhonline.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 37128191 - 051 گیرند.
captcha