راه‌اندازی اولین سامانه هوشمند قرآن کریم در تلگرام
کد خبر: 3513240
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

راه‌اندازی اولین سامانه هوشمند قرآن کریم در تلگرام

گروه فضای مجازی: اولین سامانه هوشمند قرآن کریم در قالب ربات تلگرام با عنوان «کلام خدا» تولید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ‌شبکه پیام‌سان تلگرام مدتی است که امکان فعالیت ربات‌ها را در برنامه خود ایجاد کرده است و در همین مدت کوتاه ربات‌های کاربردی متفاوتی ‌طراحی و منتشر شده است. یکی از ربات‌های کاربردی که در این روزها منتشر شده است ربات قرآن کریم است.

این ربات که به نام اولین سامانه هوشمند قرآن کریم در تلگرام راه‌اندازی شده است قابلیت‌های بسیاری ‌دارد که با استفاده از دستورات آن می‌توانید آیات «قرآن» را همراه با ترجمه و فایل صوتی در شبکه پیام رسان تلگرام در اختیار داشته باشید.

ربات ارایه شده دارای سامانه ارتباطی، ترتیل قرآن، احادیث و دانسته‌های قرآنی و داستان‌های قرآنی برای کودکان و بزرگسالان است. این ربات تلگرام قابلیت برگزاری مسابقات قرآنی را برای کاربران فراهم کرده است.

‌ربات تلگرام هوشمند با عنوان ‌«کلام خدا‌» توسط مرکز فرهنگی دیجیتال آراد یزد طراحی شده است که این مرکز زیر نظر شبکه ملی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تاکنون توانسته سامانه‌های آموزشی، نرم‌افزار طب سنتی، ربات آموزشی و محصولات مشابه را در فضای نرم‌افزاری و مجازی ارایه دهد.


در معرفی این ربات باید گفت که این ربات جهت اشاعه فرهنگ قرآن خوانی عرضه شده است. این ربات را از آدرس کلام خدا می‌توانید مشاهده کنید و به گروه‌های خود بیافزایید. امکانات این ربات شامل دسترسی سریع و دلخواه به متن، ترجمه، قرائت، تفسیر، ترجمه صوتی و تفسیر صوتی تمامی آیات قرآن کریم است.

در این ربات امکان دسترسی به ترجمه و تفسیر و قرائت بر اساس آیه مورد نظر فراهم شده است و کاربران می‌توانند به صورت مستقیم و پس از مشاهده آیه مورد نظر خود، به اطلاعات بیشتر مربوط به آن آیه دسترسی داشته باشند.


این ربات در گروه‌های مختلف تنها پیام‌های روزانه ارسال می‌کند و برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای دیگر کاربران، امکانات دیگر در چت شخصی ارائه می‌شوند. قرآن‌دوستانی که از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از این لینک به استفاده رایگان از این ربات بپردازند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۰:۲۶
1
0
با راه اندازی این سامانه سطح آگاهی و دانش علاقمندان بالاتر می‌رود
عباس ربیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۲۳:۲۲
0
1
با سلام چطور این ربات رو به گروه های تلگرام اضافه کنم؟
captcha