عامل شدن هر نهاد به وظایف خود، برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کافی است
کد خبر: 3513410
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
اصلانی:

عامل شدن هر نهاد به وظایف خود، برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کافی است

گروه جامعه: رئیس بسیج جامعه زنان کشور معتقد است اگر هر دستگاهی فقط به وظایف خود در زمینه قانون عفاف و حجاب عمل کند شاهد تغییرات بهینه‌ای در زمینه این فرهنگ اسلامی هستیم.

مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به مهم‌ترین دستگاه‌هایی که وظیفه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را بر عهده دارند اشاره و عنوان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پروش از نقش مهم و تأثیرگذاری در ایجاد فضای معنوی و عفیفانه برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه امروزه قشر عظیمی از جوانان به اردوهای مختلطی که از سوی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود معترض هستند اظهار کرد: رعایت شاخصه‌های عفاف و حجاب به یک خواست عمومی از سوی مردم و جوانان تبدیل شده است.
وی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در ایجاد فضا و فرهنگ عمومی عفیفانه در سطح جامعه مسئول خواند و گفت: به لحاظ قانونی این وزراتخانه از جایگاه مهمی برخوردار است به شرط آنکه در این زمینه همت داشته باشند.
اصلانی با بیان اینکه مسئولیت اداره بخش‌های سینمایی و شبکه‌های تصویری و توزیع فیلم‌های خانگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تصریح کرد: این بخش‌ها، زنجیره‌ای در انتقال معنای عفاف و حجاب هستند که اگر درست به کار گفته شوند از بیشترین تأثیرگذاری برخوردار می‌شوند.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور با تأکید بر اینکه اگر هر دستگاهی فقط به وظایف خود در زمینه قانون عفاف و حجاب عمل کند شاهد تغییرات بهینه‌ای در زمینه این فرهنگ اسلامی هستیم تصریح کرد: بهبود وضعیت عفاف و حجاب از مطالبات مردم است.
وی بنیاد مد و لباس را نیز در این زمینه مسئول خواند و گفت: داشتن لباس آراسته و زیبا که در عین حال دارای مؤلفه‌های با حجابی باشد حق شهروندان است و مسئولان این بنیاد باید با جدیت بیشتری درصدد طراحی لباس با در نظر گرفتن سلایق عمومی مردم جامعه باشند.
اصلانی در پایان سخنان خود خواستار نظارت بیشتر وزارت کشور شد و اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید با جدیت بیشتری به نظارت عملکرد بخش‌های فرهنگی بپردازد.
captcha