شهید مطهری و بهشتی در این مسجد سخنرانی می‌کردند
کد خبر: 3513418
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

شهید مطهری و بهشتی در این مسجد سخنرانی می‌کردند

کانون خبرنگاران نبأ: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ستارخان، محل سخنرانی شخصیت‌های بزرگی همچون استاد شهید آیت‌الله مطهری، شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح و شهید آیت‌الله دکتر بهشتی(رحمة‌الله علیهم اجمعین) بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اسماعیل‌پور، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ستارخان در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ درباره فعالیت‌های این مسجد گفت: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ستارخان از معدود مساجدی است که در شمال غرب تهران همچون نگینی می‌درخشد که این درخشش در پرتو عوامل مختلفی است.
وی با اشاره به فعالیت این مسجد قبل از دوران انقلاب، بیان کرد: این مسجد محل سخنرانی شخصیت‌های بزرگی همچون استاد شهید آیت‌الله مطهری، شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح و شهید آیت‌الله دکتر بهشتی(رحمة‌الله علیهم اجمعین) بوده است. همچنین این مسجد از اول انقلاب تاکنون یکی از مبدأهای حرکت مردمی در راهپیمایی‌های مختلف به شمار می‌رود.



استاد حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص) با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، بیان کرد: در طول سال کلاس‌های فراوانی از جمله آموزش قرآن کریم، کامپیوتر، زبان انگلیسی و ... در این مسجد ویژه تمام مقاطع سنی برگزار می‌شود. همچنین اقامه نماز جماعت در هر سه نوبت از دیگر برنامه‌هاست.



امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزاری جلسات احکام براساس فتاوای رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) و آیت‌الله سیستانی و جلسات شرح حدیث از کتاب مکارم الاخلاق مرحوم طبرسی سه روز در هفته، درس‌هایی از صحیفه سجادیه امام زین‌العابدین(ع) یک روز در هفته، جلسات تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه و شرح زیارت جامعه کبیره را از دیگر برنامه‌هایی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ستارخان برشمرد.

وی اظهار کرد: همچنین در روزهای جمعه جلسه شرح خطبه حضرت زهرا(س) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا یاسینی، امام جماعت سابق این مسجد برگزار می‌شود که در گذشته نیز جلسات  تفسیر اسماءالحسنی با حضور ایشان برگزار می‌شد.



استاد حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص) با بیان اینکه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دارای کتابخانه‌ بزرگی همراه با کتاب‌های ارزشمند است؛ عنوان کرد: بانوان در روزهای زوج و آقایان در روزهای فرد می‌توانند از فضای کتابخانه بهره‌مند شوند.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور، راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه مسجد جهت کمک به نیازمندان را از دیگر فعالیت‌های این مسجد عنوان کرد و گفت: هر روز نیازمندان بیشماری به دفتر قرض‌الحسنه این مسجد مراجعه و وام دریافت می‌کنند. همچنین در این مسجد خیریه ابوذر علاوه بر صندوق قرض‌الحسنه جهت رسیدگی به ایتام نیازمندان تأسیس شده و خانواده‎های یتیم را زیر پوشش خود قرار داده است. تقریبا 120 تا 150 خانواده در طول سال از مزایای این پایگاه بهرمند می‌شوند.
وی با اشاره به حضور فعال جوانان در این مسجد گفت: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با هدف جذب جوانان به مساجد برنامه‌های مختلفی را جهت تحقق این امر در نظر گرفته است که حضور فعال نوجوانان و جوانان در این مسجد گواه بر این مدعاست.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور بیان کرد: از آنجا که نام مسجد یادآور بزرگ پرچمدار کربلاست، مردم به این نام تبرک می‌جویند و اگر نذوراتی داشته باشند به صندوق نذورات می‌اندازند که این مبالغ صرف امور مورد نیاز از جمله بازسازی مسجد می‌شود.


استاد حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص) با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: مردم مؤمن و روزه‌دار طبق سنت همه ساله هر شب میهمان سفره افطار مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بودند که هزینه آن از طرف خود نمازگزاران تأمین می‌شد. همچنین در این ایام به دانش‌آموزان ممتاز کتاب و جوایز نقدی اعطا شد.



وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی است، عنوان کرد: ما باید از فرصت فراهم شده در ماه مبارک و ایجاد معنویت در پرتو بندگی خدا بهره‌برداری کنیم و از انرژی‌های فراهم شده در این ماه برای یک سال توشه‌های معنوی گرفته و نگذاریم این انقلاب روحی از بین برود، زیرا شیطان در کمین نشسته تا دوباره ما را شکار کرده و در دام خود گرفتار کند.
علیرضا برومند
captcha